• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 23 بهمن 1398
کد مطلب : 94967
+
-

برگزاری نخستین دادگاه زم با 17عنوان اتهامی

قضایی
برگزاری نخستین دادگاه زم با 17عنوان اتهامی

دادگاه رسیدگی به پرونده «روح‌الله زم» در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران و به ریاست قاضی صلواتی در 2 نوبت صبح و عصر و به‌مدت 3 ساعت برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دادگاه، متن کیفرخواست علیه زم با 17بند اتهامی توسط نماینده دادستان قرائت شد. به گزارش ایسنا، افسادفی‌الارض، تشکیل و اداره کانال معاند آمدنیوز و صدای مردم با هدف برهم زدن امنیت کشور، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی اسرائیل به واسطه سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای منطقه، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به‌طور گسترده، عضویت و مدیریت پایگاه خبری معاند سحام نیوز با هدف برهم زدن امنیت کشور، مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار به قصد برهم زدن امنیت کشور، مشارکت در جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده به قصد ارائه به دیگران با هدف برهم زدن امنیت کشور، مشارکت در نشر اکاذیب به‌طور گسترده،
توهین به مقدسات اسلام و ... ازجمله عنوان‌های اتهامی اوست.
پیش‌تر غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرده بود که در این پرونده غیراز متهم اصلی روح‌الله زم ، 5بازداشتی دیگر هم وجود دارند و افرادی هم احضار شده‌اند که پرونده آنها در دست بررسی است.
روح‌الله زم سرشبکه سایت ضدانقلاب آمدنیوز است که سال ۸۸ از کشور خارج شد. او با راه‌اندازی این کانال تلگرامی، مطالبی را علیه نظام در فضای مجازی مطرح می‌کرد.
 ۲۲ مهرماه سال ۹۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از دستگیری روح‌الله زم خبر داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید