• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 23 بهمن 1398
کد مطلب : 94943
+
-

نمایش وحدت، اتحاد و همدلی در روز 22بهمن‌ماه

بیش از ۱۷۰۰ نیروی پاکبان کار رفت و روب مسیر راهپیمایی را برعهده داشتند

نمایش وحدت، اتحاد و همدلی در روز 22بهمن‌ماه

همزمان با برگزاری آیین گرامیداشت 22بهمن، شهر تهران برای رفاه راهپیمایان در آماده‌باش کامل قرار داشت. شهردار تهران با حضور در این مراسم از وحدت، اتحاد و همدلی مردم در 22بهمن صحبت کرد و گفت: «نکته‌ای که مردم در ۲۲بهمن در کشور به نمایش می‌گذارند، وحدت، اتحاد و همدلی است که تمام اینها در کنار هم ادامه‌دهنده راه انقلاب اسلامی است.» پیروز حناچی که به تازگی در جلسه مجمع شهرداران در امارات شرکت کرده بود، یادآور شد: «با اینکه این نشست، نشستی تخصصی بود، نکته جالب برای شرکت‌کنندگان در این مجمع این بود که ما توانستیم در همین شرایط سخت مشکلاتمان را حل و رو به جلو حرکت کنیم. ما شاهد بودیم که بسیاری از کشور‌ها که هیچ‌کدام از مشکلات ما را ندارند و دیگر کشور‌ها نیز از آنها حمایت می‌کنند،  نتوانستند بسیاری از مشکلات خود را حل کنند و برای آنها جالب بود که ما با همه مشکلات توانستیم رو به جلو حرکت و مشکلات خود را حل کنیم. ما باید بتوانیم تمام تهدید‌ها را به فرصت بدل کنیم.» 

به‌گزارش همشهری، اعضای شورای شهر تهران هم دیروز در مراسم راهپیمایی 22بهمن حضور داشتند. محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا در حاشیه این مراسم گفت: «‌امروز (دیروز) توفیق داشتم با تعدادی از همکارانم در شورای شهر تهران در مراسم راهپیمایی 22بهمن‌ماه شرکت کنیم. به‌رغم برودت هوا شاهد حضور گسترده و پرشکوه آحاد مردم از همه سلایق و جریان‌های سیاسی که دل در گرو آرمان‌های نظام و انقلاب و امام راحل دارند، هستیم. در کنار آنها می‌توان به مردمی اشاره کرد که با حضور خود در راهپیمایی نشان دادند که دل در گرو پیشرفت و توسعه ایران عزیز دارند.» او تأکید کرد: «در این مقطع تاریخی که زیر فشار‌های تحریمی آمریکا و هم‌پیمانانش هستیم بیشتر از هر زمانی نیاز به گفت‌وگو، عدالت، مبارزه با فساد و مقابله با دروغگویی و ترجمان غلط از مبنای نظام داریم و باید بر آرمان‌های انقلاب اسلامی تأکید کنیم.» سالاری عنوان کرد: «من به‌عنوان یک اصلاح طلب در مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن‌ماه شرکت کردم، چرا که در کنار تمام دلخوری‌هایی که وجود دارد باید گفت راهکار حل مشکل مردم این است که همه با هم مبتنی بر وحدت کلمه که کلید واژه امام راحل بود در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور یابیم تا بتوانیم از طریق اصلاح امور به حل مشکلات جامعه کمک کنیم. در آستانه انتخابات مجلس هستیم و ضرورت این است که همه مردم در انتخابات حضور جدی داشته باشند، زیرا مسیر اصلاح امور حضور در چنین مناسباتی است که می‌تواند در تحقق وحدت کلمه مؤثر باشد.» 
حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همچنین با حضور در این مراسم گفت: «مردم با داشتن انتقاد به برخی از مشکلات جامعه، با حضور خود در راهپیمایی ۲۲بهمن نشان دادند که پای انقلاب و کشورشان ایستاده‌اند.»
به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بشیر حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲بهمن گفت:«با توجه به اینکه امروز (دیروز) روز سردی بود و از شب گذشته نیز در برخی از مناطق پایتخت با بارش برف مواجه شدیم، باز هم مردم در جشن پیروزی انقلاب حضور یافتند. حضور مردم در راهپیمایی امروز حاوی پیامی به تمام جهان است که در کشور ما بین تمام اقشار جامعه وحدت وجود دارد.» او ادامه داد: «مدیریت شهری نیز برای برگزاری هرچه بهتر راهپیمایی ۲۲بهمن در آماده‌باش کامل بود و امروز (سه‌شنبه) نیز شاهد حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در مسیر این راهپیمایی بودیم.» 
زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران نیز با تأکید بر حضور چشمگیر و پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن ماه، گفت: «راهپیمایی یوم‌الله ۲۲بهمن نمایشی از وحدت، همدلی و انسجام است که می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در کشور را رفع کند و این حضور حاوی پیامی برای کشور‌هایی است که می‌خواهند با مطرح کردن مسائلی مردم را از ادامه مسیر مأیوس کنند. مسیر انقلاب اسلامی با حضور مردم همواره ادامه پیدا می‌کند. ۲۲بهمن‌ماه سالروز پیمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.»

1700نیروی پاکبان
خدمات‌رسانی به شهروندان تهرانی برای برگزاری مراسم راهپیمایی 22بهمن‌ماه از بامداد دیروز توسط شهرداری شروع شد. معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از فعالیت بیش از ۱۷۰۰ نیروی پاکبان برای
رفت و روب مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن خبر داد. مجید نوربخش گفت: «۸۴ دستگاه ماشین آلات خدمات شهری و ۲۱ دستگاه کامیونت برای جمع‌آوری پسماند و ۱۱۷ وانت ملودی ویژه جمع‌آوری پسماند خشک، مسئولیت نظافت مسیر راهپیمایی ۲۲بهمن را برعهده داشتند.» او ادامه داد: «۱۱۸۶ نیروی خدمات شهری به همراه ۵۳۵ نیروی کارگری نیز اقدامات مربوط به رفت و روب و جمع‌آوری پسماند را در مسیرهای اعلام شده انجام دادند.» به گفته او، ۱۶۵۰کیلوگرم کیسه مخصوص جمع‌آوری زباله برای انجام اقدامات مربوط به نظافت مسیرهای پیاده‌روی بین مردم توزیع شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از جابه‌جایی رایگان راهپیمایان از بامداد دیروز توسط ناوگان اتوبوسرانی تهران خبر داد. محمود ترفع گفت: «خدمات‌رسانی این شرکت از ۴۲ نقطه تهران از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز و بلافاصله بعد از پایان مراسم، بازگرداندن شهروندان توسط ناوگان اتوبوسرانی به مبادی اولیه انجام شد.» 
همچنین در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اکران‌های فرهنگی در سطح شهر تهران به نمایش درآمده بود. طرح‌های جدید با محوریت فرمایشات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در مورد انقلاب شکوهمند اسلامی‌ در سطح شهر تهران اکران شد. برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب گفت: «سازمان زیباسازی در 2اقدام متفاوت طرح‌های برگزیده این بیانیه را به همراه جملات و فرمایشات مقام معظم رهبری در طول مسیرهای ۱۲ گانه راهپیمایی و کل متن بیانیه را حد فاصل خیابان قدس تا خیابان ۱۶ آذر اکران کرد. علاوه بر این، همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ‌و چهلمین روز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، اکران طرح‌های مربوط به این موضوع را با محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری در دستور کار خود قرار داد.»  همچنین آماده‌سازی جایگاه سخنرانی رئیس‌جمهور، فضاسازی و تزئین میدان آزادی به تصاویر شهدای انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس و هسته‌ای، آماده‌سازی ۳هزار پرچم، ۱۲ هزار بادکنک به رنگ پرچم مقدس ایران اسلامی ‌برای رهاسازی از برج آزادی، فضاسازی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ‌در مسیر راهپیمایی، اکران تصاویری از ساختمان آزادی در خیابان آزادی تقاطع شادمان که مردم انقلابی از آن در جریان سال ۵۷ خاطراتی دارند با همکاری انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس، چاپ تصاویر حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از دیگر اقدامات برای آماده‌سازی‌ برگزاری یوم‌الله ۲۲ بهمن بود. در روزهای منتهی به ۲۲ بهمن نیز میادین اصلی و بوستان‌های بزرگ شهر شاهد مراسم آتش بازی و نورافشانی بود. مراسم نورافشانی روز ۲۱ بهمن از ساعت ۲۱ در میادین آزادی، نبوت، نماز، صادقیه، نازی آباد (بازار دوم)، هفت تیر، راه‌آهن، ولیعصر (عج)، انقلاب، قزوین،شهید تهرانی مقدم (کاج)، امام حسین(ع)، صنعت، تجریش و ونک برگزار شد.
سازمان زیباسازی علاوه بر این اقدامات، در نقاط مختلف شهر پرچم‌های بزرگ جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورد، ۲۰ هزار پرچم دستی ایران و ۲۰ هزار پرچم دستی از تصاویر سردار سلیمانی را به‌منظور توزیع در میان حاضران در راهپیمایی ۲۲بهمن چاپ کرد. همچنین برای پاسخگویی به نیاز ایمنی شهروندان و همیاری با آنها در روز 22بهمن، ناوگان خودرویی و آتش‌نشانان با استقرار 58خودروی سنگین و 29خودروی سبک آتش‌نشانی و 76دستگاه موتورسیکلت عملیاتی همراه با 280آتش‌نشان در 110نقطه از مسیرهای مختلف راهپیمایی، از ساعت 5:45بامداد تا پایان مراسم به مردم خدمت‌رسانی کردند.

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۶۳۵ هزار نفر با متروی تهران در روز ۲۲بهمن

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: «در چهل‌ویکمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی ایران در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲بهمن و برگزاری مراسم چهلم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، یک میلیون و ۶۳۵هزار و ۲۸۱نفر با متروی تهران جا به جا شدند.» محسن محمدیان با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن امسال عنوان کرد: «متروی تهران از ابتدای صبح امروز (دیروز) با آمادگی کامل و با تلاش همکارانم در بخش‌های مختلف شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، تمام توان خود را برای ارائه خدمات مطلوب به شرکت‌کنندگان در چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به‌کار گرفته و بنا بر آمار به‌دست آمده از ابتدای صبح و آغاز خدمات رسانی تا پایان مراسم، یک میلیون و ۶۳۵هزار و ۲۸۱نفر با متروی تهران و حومه به‌صورت رایگان جابه‌جا شدند. به‌منظور جابه‌جایی بهتر مسافران، فاصله حرکت قطارهای مترو به‌خصوص در خط۴ که ایستگاه‌های آن در مسیر راهپیمایی قرار داشتند، به ۲دقیقه کاهش یافت.» تعداد استفاده‌کنندگان از مترو برای شرکت در مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن‌ماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته ‌است.

این خبر را به اشتراک بگذارید