• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 16 بهمن 1398
کد مطلب : 94450
+
-

افزایش قاچاق چوب در جنگل‌های غرب کشور

منابع طبیعی
افزایش قاچاق چوب در جنگل‌های غرب کشور

پس از اجرای طرح تنفس جنگل در شمال کشور و ممنوعیت بهره‌برداری از جنگل‌های 3 استان گیلان، مازندران و گلستان، حالا قاچاقچیان چوب مسیرهای دیگری برای چوب‌تراشی و قطع درختان و قاچاق آنها انتخاب کرده‌اند. کامیون‌های حمل چوب‌ درختان باغ‌ها در منطقه الموت، باغ‌تراشی‌ها و حالا هجوم به جنگل‌های زاگرسی و جنگل‌های کردستان نتیجه مصون نماندن تمامی گستره جنگلی کشور از بهره‌برداری است.
شاهرخ محمودی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان همین دیروز به ایسنا گفت که ۴ خودروی باری حامل چوب قاچاق درختان جنگلی در شهرستان مریوان کشف شده که حجم این محموله چوب ۵تن بوده است.
او البته خبر داده است که محموله 5تنی از چوب‌های قاچاق با هماهنگی دادستانی و نیروی انتظامی کشف و خودروهای حامل چوب‌های قاچاق نیز ضبط شده‌اند.
جالب آنکه خبر قاچاق چوب‌های جنگلی در مریوان را همیاران محیط‌زیست به اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان اطلاع دادند و درنهایت گروهی که گفته شده است از سرشاخه‌های اصلی قاچاق چوب جنگلی در مریوان بودند در حال قاچاق ۵تن درخت جنگلی بلوط با سن ۶۰ تا ١۰۰ سال در 4محموله بودند که چوب‌های قاچاق را به همدان منتقل می‌کردند. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان اعلام کرده است که به‌دلیل اجرای طرح تنفس جنگل‌های شمال و مشکل بیکاری، تعداد زیادی از افرادی که معیشت‌شان وابسته به چوب و درختان جنگلی بود به قاچاق چوب از جنگل‌های غرب کشور روی آورده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید