• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 13 بهمن 1398
کد مطلب : 94189
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/jRZm4
+
-

روی خط انتخابات

نمایندگان با اشراف همسو نباشند

حسن پورازغدی، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درخصوص رابطه افراد با دیگران در جامعه گفت: در انتخابات پیش‌رو، ازجمله ویژگی‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که نمایندگان باید با سرمایه‌داران و اشراف همسو و هم‌جهت نباشند، اصل برای آنان دفاع از حقوق مردم به‌ویژه ضعفا باشد، نگاهی کاملا مساوی به مردم داشته باشند، باید به رفاه عمومی برای همه ملت، حتی غیرمسلمانان توجه داشته باشند، هرچند شاید نتوان ظلم را از سیستم حذف کرد، اما باید آن را به حداقل ممکن رساند و آنچه انجام شده را نیز جبران کرد. (فارس)

فتا با تبلیغات برخورد می‌کند

شکرالله حسن‌بیگی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران اعلام کرد: تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی ممنوع است و توسط دستگاه‌های مربوطه رصد می‌شود و با متخلفان حتما برخورد قانونی خواهد شد. با رئیس پیشگیری از تخلفات انتخاباتی مکاتبه داشته‌ایم و با دستور وی، پلیس فتا به تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی رسیدگی می‌کند. وی افزود: در فضای مجازی شاهد تبلیغات زودرس بوده‌ایم و برخی لیست‌ها ارائه شده که افراد ردصلاحیت‌شده در این لیست‌ها حضور دارند. اگر گروه‌هایی که این لیست‌ها به اسم آنها منتشر می‌شود، این لیست‌ها را قبول ندارند اعلام کنند زیرا انتشار این لیست‌ها در مقطع فعلی تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود. (ایسنا)

حذف یک تفکر 

مجید فراهانی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان با اشاره به ردصلاحیت چهره‌های اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس گفت: ازجمله تبعاتی که حذف یک تفکر و دیدگاه سیاسی از مجلس در پی دارد این است که بسیاری از مردم تصور می‌کنند نمایندگان همفکر خود را در مجلس ندارند و سلیقه آنها از مجلس حذف شده است، پس سعی می‌کنند حرفشان را کف خیابان و جاهای دیگر بزنند. (اعتمادآنلاین)

در گرو شورای نگهبان

حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار و رئیس شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب درباره استراتژی انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: در جلسه گذشته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت‌وگویی در این خصوص صورت گرفت که ما یعنی مجموعه احزاب اصلاح‌طلب اعلام کنیم با توجه به اینکه کاندیدایی برای ما باقی نمانده در انتخابات شرکت می‌کنیم و رأی می‌دهیم اما لیست نخواهیم داد. نظر من این بود که اعضا صبر کنند تا شورای نگهبان نظر نهایی‌اش را درخصوص کسانی که به رد‌صلاحیت خود اعتراض کرده‌اند اعلام کند تا شاید تعداد قابل توجهی از این افراد به صحنه انتخابات برگردند و انتخابات فضای رقابتی داشته باشد. جمع هم این پیشنهاد را پذیرفتند و ما اکنون منتظر نظر شورای نگهبان هستیم. (ایلنا)

شورای نگهبان را فرمایشی می‌خواهند!

لطف‌الله فروزنده، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به انتقادات از شورای نگهبان به‌دلیل ردصلاحیت‌ها گفت: برخی می‌خواهند شورای نگهبان را به شورایی فرمایشی و فرمالیته تبدیل کنند تا بتوانند هر شخص با هر الگوی فکری اعم از غرب‌گرا، مفسد و ... را جهت دستیابی به امیال خود وارد مجلس اسلامی کرده و مجلسی فرمایشی به‌جای مجلسی مستقل ایحاد کنند. (فارس)


 

این خبر را به اشتراک بگذارید