• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 12 بهمن 1398
کد مطلب : 94085
+
-

9 استارتاپ پیشتاز چینی در سال 2020

امسال هم رقابت بین شرکت‌های نوپا در شرق دور داغ‌داغ خواهد بود و استارتاپ‌های چینی تلاش می‌کنند سهم بیشتری از بازار جهانی را از آن خود کنند

چینی‌ها در عرصه استارتاپ یکی از فعال‌ترین کشورها بوده‌اند. شاید یکی از دلایل این امر به جمعیت بسیار بالای این کشور بازگردد، اما توسعه فناوری در خاور دور هم نمی‌تواند در این ارتباط بی‌تأثیر باشد. درحالی‌که وارد دومین‌ماه از سال2020شده‌ایم، نگاهی می‌اندازیم به 9استارتاپ چینی که قرار است در سال‌جاری میلادی درخشان و پرمخاطب ظاهر شوند.

WeRide
  دفتر: گوانگژو
  سرمایه: 202 میلیون دلار
در نوامبر2019 این استارتاپ اقدام به راه‌اندازی سرویس تاکسی‌های بدون راننده خود کرد. آنها با 20دستگاه تاکسی خودران در محدوده‌ای به مساحت 90کیلومترمربع خدمات خود را ارائه می‌دهند. قرار است طی ماه‌های آینده، تاکسی‌های بیشتری وارد این طرح بشوند.

DeepRoute
  دفتر: شنزن
  سرمایه: 50میلیون دلار
این شرکت در حالی‌که در فوریه سال2019 تاسیس شده، در دور نخست سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز (Series A) خود 50میلیون دلار سرمایه به‌دست آورد. نکته جالب اینجاست که سرمایه‌گذاران در این استارتاپ، شرکت‌های نامدار گوگل، فورد، اینتل و... بوده‌اند.

Pony.ai

  دفتر: پکن، گوانگژو و فرمونت کالیفرنیا
  سرمایه: 264میلیون دلار
به گزارش همشهری،این استارتاپ نخستین شرکت چینی بود که حدود یک‌سال پیش آزمایش تاکسی‌های روباتیک و خودران را در مسیرهای عمومی شهری انجام داد. آنها که کارشان را در سال2016 آغاز کرده‌اند حالا در کالیفرنیا هم خدمات خود را ارائه می‌کنند.

Whole Perfect Food
  دفتر: شنزن
  سرمایه: نامشخص
این شرکت پیش از تولد بسیاری از بنیانگذاران استارتاپ و در سال1993 تأسیس شده است. آنها حرکت رو به جلوی بزرگی داشته‌اند و در سال 2020 نیز قرار است کارهای بسیاری انجام دهند. کار این شرکت تولید گوشت‌های گیاهی است و سالانه 45میلیون پوند فروش دارد.

Cambricon
  دفتر: پکن
  سرمایه: 200میلیون دلار
این استارتاپ تولید‌کننده تراشه‌های رایانه‌ای برای گوشی‌های هوشمند، خودران‌ها و... است. آنها در شروع، 100میلیون سرمایه کسب کردند. درحالی‌که کار این شرکت بسیار پیچیده است، اما چیزی که کاملا مشخص شده این است که آنها توانسته‌اند گوی سبقت را از بزرگانی چون ZTE، چاینا تلکام و... بربایند.

Momenta
  دفتر: پکن و سوژو سیتی
  سرمایه: 203میلیون دلار
شرکت در سال2016 تاسیس شده است. آنها مغز رانندگی خودران‌ها را می‌سازند. به‌جای تمرکز بر ساختن خودران‌ها، این شرکت بسته‌های نرم‌افزاری برای ادراک، نقشه‌برداری معنایی و برنامه‌ریزی مسیر مبتنی بر داده‌ها ساخته‌ است. Highway Pilot نام یک راهکار نیمه‌خودکار است که نخستین نرم‌افزار تولید انبوه شده شرکت به‌حساب می‌آید.

YITU
  دفتر: شانگهای
  سرمایه: 381.8 میلیون دلار
این استارتاپ در سال2012 تاسیس شده است و هوش مصنوعی را با برنامه‌های صنعتی از جمله امنیت، مالی، حمل‌ونقل و مراقبت‌های بهداشتی ترکیب می‌کند. محصولات مرتبط با «شهرهای هوشمند» به برنامه‌ریزان و مدیران شهر کمک می‌کند تا راهکارهای هوش مصنوعی را در سراسر شهر خود اجرا کنند.

Tuya
  دفتر: هانگژو، سن خوسه کالیفرنیا و هاریانای هند
  سرمایه: نامشخص
این شرکت همه ماژول‌ها و پروتکل‌هایی را ساخته است که قابلیت‌های هوشمند را در دوربین‌ها، چراغ‌ها، لوازم و بسیاری موارد دیگر ایجاد می‌کند. آنها همچنین یک نرم‌افزار جامع و یک بازار ایجاد کرده‌اند تا همه آنها را با هم جمع کنند.

حضور بزرگان
DeepRoute
درحالی‌که در فوریه سال2019تاسیس شده است در دور نخست سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز (Series A) خود 50میلیون دلار سرمایه به‌دست آورد. نکته جالب اینجاست که سرمایه‌گذاران در این استارتاپ، شرکت‌های نامدار گوگل، فورد، اینتل و... بوده‌اند

این خبر را به اشتراک بگذارید