• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 12 بهمن 1398
کد مطلب : 94042
+
-

کرونا المپیک را هم تهدید می‌کند

ژاپن شایعاتی را که می‌گوید کرونا بازی‌های المپیک تابستانی 2020را لغو می‌کند، تکذیب کرده اما این ویروس برگزاری بعضی از مسابقات سهمیه المپیک را تحت‌تأثیر قرار داده است.
گفته می‌شود ژاپنی‌ها نگرانند که کرونا اجازه ندهد بازی‌های المپیک برگزار شود و این نگرانی را به کمیته بین‌المللی المپیک هم منتقل کرده‌اند اما در گزارشی که نشریه اسپانیایی آس داده، یورو کویکه، استاندار توکیو اعلام کرده که هیچ‌چیز نمی‌تواند این بازی‌ها را لغو کند.
ژاپن یکی از مقصدهای اصلی چینی‌ها برای سفرهای خارجی است و به همین دلیل احتمال شیوع این بیماری در ژاپن بالاست. ویروس کرونا 14نفر را در ژاپن مبتلا کرده است. فرماندار توکیو از تلاش‌های دولت ژاپن برای جلوگیری از پخش این ویروس خبر داده است. با اینکه ژاپنی‌ها اطمینان می‌دهند بازی‌های المپیک طبق برنامه قبلی برگزار می‌شود اما این احتمال وجود دارد که بعضی از مسابقات سهمیه المپیک لغو شود.
روزهای گذشته فدراسیون جهانی دو‌ومیدانی برگزاری مسابقات داخل سالن قهرمانی جهان را لغو کرد. چین اسفند میزبان این مسابقات بود. پیش از این هم کنفدراسیون دوومیدانی آسیا اعلام کرده بود که مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا به‌خاطر شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود.  کمیته برگزاری جام‌جهانی اسکی و مسابقات آسیا- اقیانوسیه هم اعلام کرده که برگزاری این مسابقات در چین منتفی است. 
مسابقه دیگری هم که لغو شده، کاپ پینگ‌پنگ آسیاست. کنفدراسیون آسیا دیروز گفت کاپ آسیا که طبق برنامه باید در چین برگزار می‌شد، به تعویق افتاده است. نوشاد عالمیان از ایران برای حضور در این رقابت‌ها دعوت شده بود. نگرانی اصلی پینگ‌پینگ‌بازان برای مسابقات فروردین‌ماه است؛ مسابقاتی که مدعیان برای گرفتن سهمیه رقابت می‌کنند. این مسابقات 18فروردین در تایلند برگزار می‌شود. روز سوم فروردین هم مسابقات قهرمانی جهان در کره‌جنوبی برگزار می‌شود. کره‌جنوبی 4مورد مبتلا به کرونا را داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید