• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 12 بهمن 1398
کد مطلب : 94041
+
-

آیا درآمد بلیت‌فروشی استقلال - الکویت گم شده؟

چند روز پس از بازی استقلال با الکویت، عبدالرضا موسوی که از او به‌عنوان نامزد احتمالی عضویت در هیأت مدیره استقلال نام برده می‌شود، مدعی شد ابهاماتی در بلیت‌فروشی آن بازی وجود دارد.موسوی در اینستاگرامش توضیح داد که به دلایل شخصی نمی‌خواسته با استقلال به دوبی سفر کند اما با اصرار فرهاد مجیدی و تأیید وزیر ورزش به اردوی تیم اضافه شده تا مشکلات احتمالی را برطرف کند. در بخشی از این پست اینستاگرامی، او بدون آنکه از کسی نامی ببرد، یکی از مسئولان باشگاه را زیر سؤال برده است: «یکی از همراهان تیم با اتاقم تماس گرفت که اگر با هتل تسویه نکنیم، کارت‌های اتاق را غیرفعال می‌کنند. آقای سلطانی را فرستادم و با هتل تسویه کرد و صورتحساب اولیه را با چانه‌زنی ١١٠٠٠درهم کاهش داد که به احتمال زیاد پشت پرده‌ای داشته. در مورد بلیت‌فروشی همان آقا تصمیم گرفت که بلیت به‌صورت دستی فروخته شود و این تصمیم هم برای عدم‌شفاف‌سازی بوده. قبل از حرکت به سمت ورزشگاه تعداد زیادی بلیت آوردند که به‌احتمال زیاد خارج از سیستم فروش، فروخته‌اند. بعد از بازی حساب و کتاب فروش بلیت‌ها را خواستم که تحویل نداد و گفت بعدا حساب و کتاب می‌کنیم و شماره حساب بدهید تا برایتان واریز کنیم! خلاصه وقتی رسیدیم تهران آن آقای مسئول فروش بلیت بدون اطلاع به سرپرست یا سرمربی از فرودگاه خارج شد و با تیم به قطر نیامد. تیم هم بدون داشتن حتی یک ریال به قطر رسید.»
ساعتی پس از انتشار این پست اینستاگرامی، واکنش حامد حاجیلو، مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال نشان داد که شخص مورد نظر موسوی خود اوست. حاجیلو نوشت:« دوستانی که دنبال پول هستند، جاش تو حسابداری باشگاه امنه. در ضمن هر وقت مسئولیتی داشتید، اجازه سؤال کردن دارید. به اشخاصی هم که مسئولیت دارند، ترک تیم اطلاع داده شد.»
مدیر روابط عمومی استقلال این متن را زیر تصویر برگه‌ای منتشر کرد که نشان می‌داد باشگاه استقلال مبلغ نامعلومی را به‌عنوان درآمد بلیت‌فروشی بازی با الکویت از او دریافت کرده است.
مشخص نیست حامد حاجیلو به چه دلیلی نخواسته درآمد استقلال از بازی با الکویت منتشر شود. این پنهانکاری در شرایطی است که پیش از این اسناد مهم‌تری از باشگاه مانند جزئیات قرارداد با استراماچونی هم رسانه‌ای شده است.
طبق اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، بازی استقلال با الکویت به میزبانی ورزشگاه بن راشد آل مکتوم شهر دوبی، 3420تماشاگر داشته است. گفته می‌شود قیمت بلیت‌ها هم 20 و 50درهم بوده. به این ترتیب درآمد استقلال از این بازی باید بین 68هزارو400درهم تا 171هزار درهم باشد. حتی اگر فرض کنیم دو سوم بلیت‌ها 20درهمی و یک سوم 50درهمی بوده باشد، درآمد استقلال چیزی حدود 102هزار درهم بوده است.
یک منبع آگاه در باشگاه استقلال مدعی است عددی که حاجیلو روی آن خط کشیده کمتر از 50هزار درهم است. خود او اما به خبرنگار همشهری می‌گوید ترجیح می‌دهد باشگاه در این‌باره شفاف‌سازی کند: «اجازه بدهید من حرفی نزنم. طبق وظیفه‌ام درآمد بلیت‌فروشی این بازی را با مدارک و مستندات به مسئولان باشگاه داده‌ام. آنها اگر صلاح بدانند جزئیات را اعلام می‌کنند. البته من معتقدم کل این ماجرا به‌خاطر بی‌تجربگی برخی از آقایان به‌وجود آمده.»
حاجیلو مدعی است تعداد تماشاگران این بازی کمتر از عددی بود که در گزارش AFC آمده است «اتفاقا ما با مسئولان AFC هم نامه‌نگاری کردیم که 3420نفر درست نیست. چون کل بلیت‌هایی که ما چاپ کرده بودیم 3هزار عدد بوده. آنها به ما جواب دادند که این عدد را مسئولان ورزشگاه در اختیارشان قرار داده‌اند.»
مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال حتی احتمال می‌دهد که عدد3420، همه کسانی که در استادیوم بوده‌اند را شامل شود: «ظاهرا این جوری است که آنها خود بازیکنان، کادر فنی، مسئولان امنیتی، خدمات و همه کسانی که وارد ورزشگاه می‌شوند را حساب می‌کنند.» 
حاجیلو می‌گوید اسنادی دارد که ادعایش درباره میزان دقیق بلیت‌فروشی را ثابت می‌کند. او می‌گوید حتی «ته‌بلیت»‌های این بازی را به باشگاه تحویل داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید