• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 8 بهمن 1398
کد مطلب : 93972
+
-

استارتاپ‌هایی برای مراقبت از اسلحه

آمریکایی‌ها به‌دنبال راهکارهایی برای کاهش فجایع مرگباری هستند که قوانین این کشور در جلوگیری از آن ناتوان بوده است

حمل اسلحه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های جامعه آمریکا محسوب می‌شود. براساس آمار ارائه‌شده، شرکت‌های تولید جنگ‌افزار در این کشور، سالانه بیش از 8میلیون قبضه انواع سلاح گرم تولید می‌کنند که بیشترشان اسلحه‌های کمری و تفنگ هستند. فاجعه‌های اخیر در ایالات متحده و کشته‌شدن بسیاری از افراد جامعه بر اثر تیراندازی، سال‌هاست که دولت و نهادهای مختلف را بر آن داشته تا راهکاری برای جلوگیری و عدم‌تکرار چنین خشونت‌هایی اتخاذ کنند که این کار در اصل نشدنی بوده است. در عین حال کارخانه‌های تولید اسلحه با لابی بسیار، جلوی تصویب قوانینی علیه ‌فروش آزاد سلاح را گرفته‌اند و به‌نظر نمی‌رسد که دولت و کنگره در این خصوص بتوانند کار خاصی انجام دهند، چراکه افراد بسیاری در داخل این دو نهاد با انجمن‌های اسلحه در آمریکا ارتباط دارند و در نقش بازوهای توانمند آنها برای جلوگیری از تصویب لوایح و قوانینی علیه‌شان، کار می‌کنند.حالا که نمی‌شود جلوی تولید بی‌رویه اسلحه و فروش بی‌حد و مرز آن را در آمریکا گرفت، برخی به فکر راه‌اندازی استارتاپ‌هایی برای کاهش صدمات وارده افتاده‌اند؛ استارتاپ‌هایی که بیشتر حکم درمان را دارند تا پیشگیری. با خرید از محصولات آنها، دارندگان اسلحه می‌توانند از سلاح خود مراقبت بیشتری داشته باشند. آمارها نشان می‌دهد که بسیاری از فجایع رخ‌داده در آمریکا، به‌دلیل بی‌احتیاطی در نگهداری اسلحه بوده است؛ مثل کودکانی که تفنگ پدر را برداشته و به مدرسه برده‌اند یا سارقانی که توانسته‌اند اسلحه فردی را بدزدند و از آن در سرقت‌های بعدی استفاده کنند.

ZORE


این استارتاپ در 60روز موفق شد بیش از 4200قفل مخصوص اسلحه را به‌فروش برساند. آنها به‌دنبال توسعه قفل اسلحه به‌شکل یک کارتریج هستند که می‌تواند توسط صاحب سلاح، سریع‌تر و راحت‌تر باز و بسته شود؛ ضمن اینکه مجهز به حسگرهای گرما نیز است و اگر کسی به اسلحه دست بزند، شروع به ارسال هشدار می‌کند.

Simtek


به گزارش همشهری،یک حسگر هوشمند به دارندگان اسلحه کمک می‌کند تا نظارت کامل بر وضعیت اسلحه خود داشته باشند. این حسگر هوشمند که Duo نام دارد، از فناوری سنجش نور و حرکت مبتنی بر سلول استفاده می‌کند تا به صاحب اسلحه هنگام دسترسی شخصی دیگر به مکانی که سلاح در آنجاست هشدار بدهد.

THE GUN BOX


این شرکت جعبه‌های مخصوص نگهداری اسلحه ارائه می‌دهد که تفنگ در آن کاملا امن است و صاحبش می‌تواند به سرعت به آن دسترسی داشته باشد. فناوری‌های بیومتریک و اسکنرهای بلوتوثی، جعبه را از دسترسی افراد متفرقه دور نگه می‌دارد و اگر کسی بخواهد به آن دست بزند، پیام هشدار برای صاحب سلاح ارسال می‌شود.

iGUN


iGun یک سیستم کنترل دسترسی برای سلاح‌های گرم است که در آن کاربران انگشتری را به یکی از انگشتان‌شان می‌اندازند تا اجازه شلیک به اسلحه داده شود. هنگامی که iGun احساس کرد که انگشتر به اندازه کافی نزدیک است، یک کد منحصر به فرد از آن به اسلحه ارسال می‌کند، اگر این کد با اسلحه همخوانی داشت، سیستم مکانیکی برای رفع انسداد ماشه فعال می‌شود و فرد می‌تواند از اسلحه‌اش استفاده کند.

GUNGUARDIAN


این استارتاپ محصولی را عرضه می‌کند که نوعی قفل غلاف‌شکل است و ماشه را به‌طور کامل دربر گرفته و اجازه شلیک نمی‌دهد. این غلاف تنها با اثر انگشت و وارد کردن رمز باز می‌شود؛ ضمن اینکه مجهز به GPS نیز هست.

انگشتری برای شلیک
iGun یک سیستم کنترل دسترسی برای سلاح‌های گرم است که در آن کاربران انگشتری را به یکی از انگشتان‌شان می‌اندازند تا اجازه شلیک به اسلحه داده شود. هنگامی که iGun احساس کرد که انگشتر به اندازه کافی نزدیک است، یک کد منحصر به فرد از آن به اسلحه ارسال می‌کند

این خبر را به اشتراک بگذارید