• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 7 بهمن 1398
کد مطلب : 93880
+
-

موج دوم آنفلوآنزا تا فروردین ادامه دارد

مکث
موج دوم آنفلوآنزا تا فروردین ادامه دارد

موج دوم آنفلوآنزا در کشور کنترل شده است، اما بنابر اعلام معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شانس ابتلا به این بیماری در فصل سرما و تا اوایل فروردین ادامه دارد و به همین دلیل شهروندان استان‌های سردسیر و سیل‌زده در معرض ابتلا به این بیماری هستند.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که موج دوم آنفلوآنزا به خوبی کنترل شده است، به همشهری می‌گوید: هرچند همه استان‌ها هنوز در معرض شیوع این بیماری هستند، اما استان‌های سردسیر مانند تهران، آذربایجان غربی و شرقی، گلستان، گیلان، کرمان، کرمانشاه و اصفهان و همچنین استان‌های سیل‌زده مانند هرمزگان، کرمان و سیستان ‌و بلوچستان در معرض خطر بیشتری هستند.
علیرضا رئیسی با بیان این‌که در مناطق سیل‌زده واکسن آنفلوآنزا تزریق شده و مشکل خاصی دیده نشده است، می‌افزاید: طی 3 هفته گذشته 480 نفر به دلیل مشکلات تنفسی در مراکز درمانی بستری شدند که از این تعداد دو مورد مبتلا به آنفلوانزا بودند. از این دو، فرد مبتلا در زنجان به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای قلبی فوت کرد، اما فرد مبتلا در تهران درمان شد.
وی همچنین از مردم می‌خواهد مراقبت‌های بهداشتی چون شستن مرتب دست‌ها، پرهیز از دست دادن و روبوسی، رعایت بهداشت فردی از سوی فرد بیمار، نوشیدن مایعات و استراحت کافی، مراجعه به پزشک در صورت داشتن تب و بدن درد را ادامه دهند.
پیش از این، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گفته بود: با توجه به رصد بیماری و بررسی نتایج ثبت‌شده در سامانه مراقبت دیده‌ور، در هیچ نقطه‌ای از کشور شاهد همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا نیستیم، اما همچان موارد تک‌گیر در حال وقوع است.
حسین عرفانی هم با اشاره به خطر شیوع بیماری در استان‌های سیل‌زده اعلام کرده بود: یکی از اولویت‌های ما در مناطق سیل‌زده پس از کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا، کنترل بیماری‌های منتقله از راه تنفسی به‌ویژه آنفلوآنزاست. با برودت هوا و آسیب‌های ناشی از سیل اگر در مراقبت‌های کنترلی لازم کوتاهی شود، احتمال شیوع بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا دور از انتظار نخواهد بود. در این مورد توصیه‌ها و دستورات لازم به مسئولان و سپس به خانوارها داده شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید