• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 6 بهمن 1398
کد مطلب : 93753
+
-

انتشار گزارش اقدامات دوساله شهرداری

محمد سرابی _ خبر‌نگار

شهرداری گزارش عملکرد 2سال اخیر خود را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. در نشست رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران و نمایندگان خبرگزاری‌ها، نشریات و سایت‌های خبری، مجموعه اطلاعات مرتبط با اقدامات شهرداری در سال‌های 96 تا 98 به خبرنگاران داده شد.
«غلامحسین محمدی» در این نشست با اشاره به لزوم تولید محتوای دیجیتال در حوزه اخبار شهری اظهار کرد: علاوه بر استودیو رسانه شهر، یک مرکز تولید محتوای چند‌رسانه‌ای اعم از فیلم، پادکست و محصولات مبتنی بر وب در بوستان گفتگو ساخته می‌شود تا با استفاده از امکانات آن بتوان برای نوآوری رسانه‌ای اقدام کرد. این مرکز در اختیار رسانه‌های حوزه شهری قرار می‌گیرد و از دیگر امکانات بوستان گفتگو شامل نمایشگاه موجود در این محل هم می‌توان به تناسب نیاز استفاده کرد.
او افزود: شهر زمانی پویا می‌شود که بتواند با جامعه و مردمش ارتباط برقرار کند. به‌عنوان مثال، هفته گذشته موضوع خانه شهرداران (ساختمان اقدیسه) در رسانه‌ها محل بحث بود اما ما از خبرنگاران خواستیم بیایند و واقعیت را از نزدیک ببینند. از طرف دیگر برنامه‌های آموزش تخصصی در حوزه شهری داریم که با همکاری انجمن روزنامه‌نگاران برگزار خواهد شد.
محمدی گفت: بعضی مدیران تمایل دارند همه تصمیمات را پشت درهای بسته اتخاذ کنند و نمی‌دانند پنهانکاری کار اشتباهی است؛ چراکه درنهایت شهروندان همیشه از عملکرد ما مطلعند. از سوی دیگر مدیران شهرداری را نیز ملزم کرده‌ایم تن به این رویکرد دهند. اگر در حوزه رسانه تلاش می‌کنیم که صداهای مختلف را بشنویم و چندصدایی داشته باشیم برای این است که ارتباط ما با رسانه‌ها به توسعه ارتباطات در شهر تهران ختم شود.
او با اشاره به گزارش عملکرد دوساله شهرداری تهران بیان کرد: اگر منظم و مرتب گزارش عملکرد تدوین می‌کنیم، به این خاطر است که معتقدیم با بیان صریح و‌ شفاف موضوعات است که می‌توانیم موفق شویم. رسانه‌ها با کمترین خواسته‌ها و کمترین منافع بزرگ‌ترین تأثیرگذاری را دارند و بهترین خدمات را ارائه می‌دهند. متأسفانه دانشگاه‌ها و سمن‌ها تا حدی مرجعیت خود را از دست داده‌اند و‌ این رسانه است که هنوز جور آنها را می‌کشد.
محمدی ضمن معرفی «امید محدث» معاون جدید رسانه مرکز ارتباطات به خبرنگاران و تجلیل از زحمات «مسعود عابدی» معاون سابق، اظهار کرد: من تلاش کرده‌ام در دوره خدمتم از کمک تمام همکاران استفاده کنم. راجع به سواد رسانه‌ای مدیران شهرداری نیز جلسه‌ای برگزار می‌شود و قرار است آموزش در این مسیر نیز پیش برود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید