• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 6 بهمن 1398
کد مطلب : 93751
+
-

انتخاب شهرداران برتر‌2020 با رویکرد مبارزه با فقر

مؤسسه بین‌المللی worldmayor فرایند انتخابات برترین شهرداران سال‌2020 را کلید زده است. این مؤسسه هر دو سال یک‌بار با رویکرد خاصی نسبت به انتخاب‌ بهترین شهرداران اقدام می‌کند که امسال فصلی تازه را در روند کار خود گنجانده است؛ «برترین شهرداران سال که در زمینه بهبود زندگی افراد فقیر گام برمی‌دارند.» در گزارشی که سایت شهردار جهانی منتشر کرده آمده که صدها میلیون نفر در جهان کنونی با مشکلات مادی و اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند و شهرداران با یاری دیگر نهادها می‌توانند قدم‌های مؤثری را برای این منظور بردارند. به گزارش worldmayor دولت‌های محلی در خط مقدم مبارزه با فقر شهری قرار دارند اما برای اینکه بتوانند نتایج مثبتی را به‌دست آورند، نیاز به همکاری تنگاتنگ مشاوران، مددکاران اجتماعی و نهادهای امنیت شهری دارند.
براساس این گزارش شاخصه‌های ویژه‌ای در انتخاب شهرداران برتر 2020 درنظر گرفته شد که دلسوزی، شجاعت و فداکاری از اصلی‌ترین شاخصه‌ها عنوان شده است. در این میان، شهردارانی در جوامع بزرگ و کوچک، هر روز به‌گونه‌ای خستگی‌ناپذیر کار می‌کنند و در اقدامات اجرایی خود، از موضوع فقر چشم‌پوشی نمی‌کنند که یک‌امتیاز ویژه به‌حساب می‌آید. برای این هدف، رأی‌دهندگان به شهردار مورد نظر خود باید به نکات و مصداق‌های عینی اشاره کنند که به کاهش فقر در یک‌منطقه شهری در دراز‌مدت انجامیده است.
حال سایت worldmayor اعلام کرده که طبق نظر کارشناسان، یک‌راه‌حل جهانی برای مقابله با فقر وجود ندارد و فاکتورهای زیادی بسته به موقعیت جغرافیایی، وضعیت اقتصادی منطقه و... روی این مسئله تأثیر بسزایی می‌گذارند. در عین حال تأکید شده که مبارزه با فقر، تمامی جوامع بزرگ و کلانشهرها را نگران کرده و دولت‌های محلی به‌تنهایی نمی‌توانند تغییرات و شرایط لازم را به‌وجود آورند؛ از این نظر، اقدامات جهانی لازم است. از سوی دیگر رهبری شهر نقش تعیین‌کننده‌ای در تعیین اهداف و سیاست‌های بلندپروازانه برای مقابله با فقر دارد و می‌بایست رایزنی‌های بین‌المللی درخصوص آن صورت بگیرد. دیپلماسی شهری، امکانی است که کمک می‌کند تا شهرداران شهرهای بزرگ و مطرح، بتوانند از اقدامات مؤثر یکدیگر الگو بگیرند و به یک‌مفهوم مشترک دست پیدا کنند.
به گزارش همشهری، اگر می‌خواهید شهردار مورد نظر خود را از دریچه مبارزه با فقر برای سال 2020 میلادی انتخاب کنید، می‌توانید به آدرس اینترنتی worldmayor.com/candidates مراجعه کرده و فرمی را که در آن نام شهردار، کشور و شهر محل خدمت و اظهارات قانع‌کننده درباره عملکرد او (به انگلیسی) دیده می‌شود، پُر کنید. در کادری از صفحه باز شده باید به تشریح اقدامات، اهداف و سیاست‌های شهرداران و همچنین توصیف موفقیت‌های آنها در مقابله با فقر بپردازید. سرانجام پس از بررسی‌ها و داوری و میزان آرای داده‌شده، در تابستان سال آینده، برترین شهرداران جهان از این حیث انتخاب شده و جایزه خود را دریافت می‌کنند.
در سال‌2018 والریا مانچینلی، شهردار آنکونای ایتالیا موفق به دریافت جایزه برترین شهردار شد و روز جونز (دونکاستر انگلستان)، ناتالی آپی‌یر (رن فرانسه)، شارلوت بریتز (ساربروکن آلمان) و بنگ کلیماکو (زامبوآنگای فیلیپین) شایسته تقدیر اعلام شدند. جایزه شهرداران برتر از نگاه worldmayor از سال‌2004 برقرار شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید