• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 6 بهمن 1398
کد مطلب : 93726
+
-

لکه‌بری ظروف تفلون و چدنی

   سهم نچسب‌ها از بازار ظروف آشپزخانه روزبه‌روز در حال افزایش است اما پشت ظروف تلفون و چدنی مانند انواع قابلمه و ماهیتابه نیز پس از مدتی استفاده دچار تیرگی و لک‌هایی می‌شود که به‌راحتی قابل تمیز کردن نیست و به دغدغه ‌خانم‌های خانه‌دار تبدیل می‌شود.
   توجه کنید که برای پاک کردن لکه و کثیفی پشت و داخل ظروف تفلون‌ و چدنی به‌گونه‌ای که به پوشش نچسب اینگونه ظروف آسیب نزند، علاوه بر استفاده از برخی مواد پاک‌کننده مخصوص راهکارهای دیگری نیز وجود دارد.
  نخستین گزینه برای زدودن سیاهی و لکه‌های پشت ظروف تفلون و چدنی استفاده از آب داغ و مایع ظرفشویی و اسکاچ به‌گونه‌ای است که پوشش پشت اینگونه ظروف آسیب نبیند اما درصورتی که لکه‌های مذکور با این شیوه از بین نرفت می‌توانید ریختن مستقیم سرکه سفید روی لکه‌های مذکور و شست‌وشوی آن با ابر و اسکاچ را امتحان کنید.
   به‌کار‌گیری ترکیب بکینگ‌پودر و سرکه سفید، شیوه دیگر تمیز کردن لکه و سیاهی پشت قابلمه است. برای انجام این کار 2قاشق غذاخوری بکینگ‌پودر را در ظرفی بریزید و با آب مخلوط کنید. بعد از مخلوط شدن کامل، اسکاچ را به محلول آغشته کنید و لک و چربی‌ها را از بین ببرید، می‌توانید سرکه سفید را نیز به این محلول اضافه کنید.
   استفاده از مواد پاک‌کننده و لکه‌برهای قوی آشپزخانه مانند مواد سفید‌کننده و گاز پاک‌کن، روش دیگر پاک کردن لکه و سیاهی پشت ظروف تفلون و چدنی است اما می‌توانید محلول رفع سیاهی پشت قابلمه را با ترکیب سرکه سفید، آب اکسیژنه و جوش شیرین بسازید. برای این کار، ابتدا جوش شیرین را روی محل مورد نظر بریزید، با آب اکسیژنه آن را کمی مرطوب کنید و اجازه دهید تا به‌مدت 10دقیقه در این حالت بماند در ادامه سرکه سفید را روی آن اسپری کنید و اجازه دهید ترکیب این مواد یک ساعت روی ظرف بماند، سپس لکه را با اسکاچ و آب تمیز کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید