• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 21 اسفند 1396
کد مطلب : 9357
+
-

افشای راز قتل خانم معلم

افشای راز قتل خانم معلم

راز قتل خانم معلم تنها با دستگیری تعمیرکار شوفاژ ‌فاش شد.
به گزارش همشهری، بعدازظهر 25بهمن ماه، آتش‌نشانان پایتخت در جریان انتشار شدید بوی گاز در ساختمانی در تهرانسر قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بوی گاز از داخل خانه زنی 65ساله به مشام می‌رسید که به گفته ساکنان ساختمان، ‌پس از فوت پسر و شوهرش به تنهایی زندگی می‌کرد. آتش‌نشانان پس از شکستن قفل در وارد ساختمان شده و با جسد زن تنها روبه‌رو شدند که به‌دلیل خفگی به قتل رسیده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که قاتل یا قاتلان با باز گذاشتن شیرگاز قصد داشتند آپارتمان را به آتش بکشند که موفق نشده بودند. با گزارش ماجرا به پلیس تحقیقات برای کشف راز جنایت شروع شد.
بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول معلم بازنشسته بوده و به گفته همسایه‌ها با هیچ‌کس خصومتی نداشت. در ادامه مشخص شد که او از اردیبهشت ماه، بازسازی خانه‌اش را آغاز کرده و قصد داشته پس از بازسازی، آن را در اختیار خانواده پسر مرحومش قرار دهد. به همین دلیل مأموران تحقیقات خود را روی کارگران و افرادی که به خانه این زن رفت‌وآمد داشتند متمرکز کردند تا اینکه پی بردند مجرم سابقه داری به نام سعید 40ساله برای تعمیر شوفاژ چندین بار به خانه مقتول رفت‌وآمد داشته است. این مرد 19اسفند‌ماه دستگیر شد و در همان بازجویی‌های اولیه راز جنایت را فاش کرد. او گفت: برای تعمیر شوفاژ به خانه مقتول رفت‌وآمد داشتم و در این مدت فهمیدم که او تنها زندگی می‌کند. برای همین تصمیم گرفتم از او سرقت کنم. تصور می‌کردم وی طلا و جواهرات زیادی دارد اما حدسم اشتباه بود؛ چراکه پس از قتل او، هرچه خانه را گشتم ‌اثری از طلا و جواهرات نبود و در نهایت با سرقت 400هزارتومان پول نقد آنجا را ترک کردم. قبل از ترک آنجا هم شیر گاز را باز گذاشتم تا با آتش گرفتن خانه ردی از خودم بجا نگذارم. با اعترافات متهم تحقیقات از او ادامه دارد.

   به غریبه‌ها اعتماد نکنید

سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران می‌گوید: در این پرونده آنچه باعث مرگ زن تنها شد اعتماد او به تعمیرکار غریبه بود. شهروندان باید مراقب باشند که هنگام انجام تعمیرات در خانه حتما افرادی را به‌کار گیرند که شناخت کافی نسبت به آنها دارند یا از مراکز معتبر کمک بگیرند. استفاده از افراد غریبه به‌خصوص در روزهای پایانی سال برای انجام نظافت و تعمیرات ممکن است نه‌تنها با سرقت اموال که حتی به قیمت جان آنها نیز تمام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید