• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 2 بهمن 1398
کد مطلب : 93481
+
-

جزئیات فرار 75زندانی از تونل مرموز

جزئیات فرار 75زندانی از تونل مرموز


به‌دنبال فرار 75زندانی که همه آنها مجرمانی بسیار خطرناک معرفی شده‌‌اند، تحقیقات اولیه از این حکایت دارد که زندانبانان در جریان این فرار عجیب دست داشته‌اند.
به گزارش همشهری به نقل از بی‌بی‌سی، مقامات پلیس پاراگوئه گزارش کردند که صبح روز یکشنبه به وقت محلی، 75زندانی خطرناک از زندانی در شرق این کشور و در نزدیکی مرز برزیل گریخته‌اند. آنچه در ابتدا عنوان شده بود، از این حکایت داشت که زندانیان با حفر تونلی در یکی از سرویس‌های بهداشتی زندان توانسته‌اند خود را به آن‌سوی دیوارهای زندان رسانده و متواری شوند.
طولی نکشید که تصاویری از این تونل مرموز در رسانه‌ها منتشر شد. تصاویر نشان می‌داد که زندانیان هنگام حفر تونل، خاک‌ها را داخل کیسه‌هایی بسته‌بندی کرده و آنها را در یکی از سلول‌ها مخفی کرده‌اند. مقامات زندان می‌گویند که در این سلول‌ حدود 200کیسه خاک پیدا شده است.
از سوی دیگر معلوم شد که زندانیان فراری از اعضای بزرگ‌ترین باند تبهکاری در برزیل بوده‌اند که بیش از 30هزار عضو دارد. بیشتر فعالیت این باند مخوف در زمینه قاچاق مواد‌مخدر است و از همان ابتدا این فرضیه به‌وجود آمد که زندانیان پس از فرار، راهی برزیل شده‌اند.
به‌دنبال این ماجرا مأموران پلیس به جست‌وجو برای یافتن ردی از فراریان پرداختند و در مرز برزیل با خودروهایی‌ رها شده روبه‌رو شدند که نشان می‌داد زندانیان از این خودروها برای رساندن خودشان به مرز استفاده کرده‌اند. هر چند هنوز معلوم نیست که چند نفر از زندانیان فراری توانسته‌اند وارد برزیل شوند، اما به‌دنبال انتشار این خبر پلیس برزیل به حالت آماده‌باش درآمده و جست‌وجو برای شناسایی تبهکارانی که احتمال می‌رود وارد این کشور شده‌ باشند، آغاز شده‌ است.
ماجرای فرار زندانیان اما از همان ابتدا مشکوک به‌نظر می‌رسید. مخصوصا اینکه فرار آنها در زمانی اتفاق افتاده بود که رئیس زندان در مرخصی سالانه به سر می‌برده است.
به گفته مقامات پلیس پاراگوئه، شکی وجود ندارد که افرادی در داخل زندان در این ماجرا نقش داشته‌اند. پلیس می‌گوید که احتمالا حفر تونل یک پوشش بوده و اجازه فرار از قبل به زندانیان داده شده است. خصوصا اینکه بسیاری از زندانیان فراری کسانی بودند که سلول‌ آنها در طبقه دوم زندان بود، حال آنکه تونل در طبقه همکف حفر شده بود و اینکه چطور این زندانیان توانسته بودند آزادانه از سلول خود خارج شده و خودشان را به طبقه همکف رسانده و از طریق تونل فرار کنند، نشان می‌دهد که برخی ‌پرسنل زندان با آنها همدست بوده‌اند.
یکی از مقامات بلند‌پایه پاراگوئه به رسانه‌ها گفت: اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد زندانیان از چند روز قبل و در گروه‌های کوچک‌تر اقدام به فرار از زندان کرده‌ و فرار آنها در یک مرحله و به‌صورت دسته‌جمعی صورت نگرفته است. به گفته وی، تونل حفر‌شده به‌احتمال زیاد پوشش است و احتمالا زندانیان از در اصلی زندان خارج شده‌اند. او همچنین گفت: مشخص است که پرسنل زندان در این ماجرا نقش داشته‌اند و تحقیقات نشان می‌دهد که آنها برای همکاری در این فرار بزرگ حدود 80هزار دلار رشوه دریافت کرده‌اند.





این خبر را به اشتراک بگذارید