• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 2 بهمن 1398
کد مطلب : 93472
+
-

نجات از اعماق چاه پس از 4روز

در حالی که خانواده مرد گمشده در جست‌وجوی او بودند، وی در اعماق چاهی سرد و تاریک پیدا شد

داخلی
نجات از اعماق چاه پس از 4روز


مرد 75ساله که هنگام رفتن به خانه به داخل چاهی به عمق 20متر سقوط کرده بود، پس از 4روز جدال با مرگ با کمک آتش‌نشانان نجات یافت.
به گزارش همشهری، این مرد که صاحب کارخانه‌ای در اطراف شهرستان پردیس در شرق تهران است، چند روز پیش پس از اینکه از محل کارش خارج شد، به سمت خانه‌اش به راه افتاد اما در بین راه گرفتار حادثه‌ای هولناک شد. آن روز وی تصمیم گرفته بود که قدم‌زنان از زمین‌های اطراف کارخانه عبور کرده و خودش را به خانه برساند. غافل از اینکه در یک زمین شخصی که هیچ حفاظ و دیواری نداشت، چاهی به عمق 20متر حفر شده که تنها حفاظش یک سرپوش چوبی فرسوده است. روی سرپوش را اما خار و خاشاک پوشانده بود و مرد 75ساله بی‌خبر از همه‌جا، پایش را روی آن گذاشت و همین باعث شد که به داخل چاه سقوط کند. هیچ‌کس در آن حوالی نبود و این مرد پس از سقوط به اعماق چاه، یکی از پاها و مهره‌هایش شکست و در اعماق چاه گرفتار شد. از سویی در آن حوالی هیچ ساختمان مسکونی وجود نداشت و مرد مجروح هر چه فریاد زد، کسی صدای کمک‌خواهی‌اش را نشنید.





در جست‌وجوی پدر
چند ساعت از ماجرا گذشته بود. در خانه مرد 75ساله، شرایط کاملا عادی بود. هر چند خبری از پدر خانواده نشده بود، اما این مسئله غیرعادی نبود؛ چراکه پیش آمده بود وی به‌خاطر مشغله زیاد داخل کارخانه بماند و شب را همانجا سرکند. خانواده وی با این احتمال که او داخل کارخانه مانده، شب را به صبح رساندند اما وقتی غیبت وی طولانی شد، با محل کارش تماس گرفتند و آنجا بود که فهمیدند این مرد محل کارش را به مقصد خانه ترک کرده اما هرگز به آنجا نرسیده است.
خانواده مرد 75ساله که نگران شده بودند، جست‌وجو برای یافتن او را آغاز کردند. هیچ ردی از او نبود و نداشتن موبایل باعث شده بود که نتواند با خانواده‌اش تماس بگیرد و درخواست کمک کند. درحالی‌که این مرد در اعماق چاه گرفتار بود، خانواده‌اش همه جا را به‌دنبال او گشتند اما اثری از وی به‌دست نیاوردند.





دوربین‌های مداربسته 
فرزندان این مرد وقتی ردی از پدرشان به‌دست نیاوردند، راهی کارخانه شدند و به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته پرداختند. دوربین‌ها لحظه‌ای را که مرد 75ساله از کارخانه خارج شده و مسیر جدیدی را در پیش گرفته بود، ضبط کرده بودند. همین باعث شد که جست‌‌وجو در این مسیر آغاز شود تا اینکه بعدازظهر دوشنبه، یکی رهگذران زمانی که از نزدیکی چاه مرموز می‌گذشت، صدای ناله‌های مردی را شنید. او خودش را به دهانه چاه رساند و وقتی فهمید که مردی به داخل آن سقوط کرده است، حدس زد که وی همان مرد ناپدید شده است که خانواده‌اش به‌دنبالش می‌گردند. به همین دلیل خود را به کارخانه رساند و ماجرا را به کارگران خبر داد. طولی نکشید که خانواده مرد گمشده نیز در جریان قرار گرفتند و از آتش‌نشانی درخواست کمک کردند. 
مهدی درفکی، رئیس آتش‌نشانی شهرستان پردیس در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: حوالی اذان مغرب بود که ماجرا به ما گزارش شد. هر چند محل حادثه در حوزه ما نبود، اما چند تیم نجات به‌عنوان پشتیبان راهی آنجا شدند. مرد 75ساله در اعماق چاه گرفتار شده بود اما خوشبختانه در انتهای چاه یک فضای باز به اندازه یک اتاقک حفر شده و همین باعث شده بود که او زنده بماند.
وی ادامه می‌دهد: درحالی‌که خانواده‌اش می‌گفتند که او از حدود 4روز پیش ناپدید شده بود، نجاتگران آتش‌نشانی وارد عمل شدند و توانستند در عملیاتی که حدود 50دقیقه طول کشید، این مرد را از اعماق چاه خارج کنند. یکی از پاها و مهره‌های کمرش شکسته و دچار ضعف شدید شده بود اما با این حال می‌توانست حرف بزند و به‌هوش بود. آتش‌نشانان پس از نجات این مرد، او را تحویل امدادگران اورژانس دادند و به این ترتیب وی از خطر مرگ نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید