• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
چهار شنبه 2 بهمن 1398
کد مطلب : 93464
+
-

رئیس قوه قضاییه در همایش نقش امنیت در اقتصاد ملی:

اقتصاد باید درتعامل با همه کشور‌ها باشد

اقتصاد باید درتعامل با همه کشور‌ها باشد

سیدابراهیم رئیسی طی سخنانی با تأکید بر اینکه اقتصاد باید در تعامل با همه کشورها باشد، گفت: رویه ما تعامل با دنیاست، مگر کشور‌هایی که با ما دشمنی می‌ورزند. در اقتصاد هم همینطور است؛ باید با همه تعامل کرد، اما منتظر لبخند دیگران نباید شد. منتظر اقدام و اراده دیگران نباید شد؛ نباید اقتصادمان را شرطی کنیم که دیگران تصمیم بگیرند. تجربه نشان داده که نباید به دیگران اعتماد کرد و باید روی پای خود بایستیم. رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود در همایش «نقش پلیس در امنیت اقتصادی و رونق تولید» تصریح کرد: نگاه به بیگانه داشتن و منتظر اقدام او شدن و اقتصاد را شرطی کردن، به شرطی که او امضا کند، به شرطی که او موافقت کند و به شرطی که او لبخند بزند، خطاست. رئیسی افزود: باید به داشته‌های بسیاری که در این کشور وجود دارد و به دستان توانای فعالان اقتصادی اعتماد کرد. در عرصه‌های پیچیده‌ای که دشمن تصور نمی‌کرد این افراد در عرصه‌های مختلف وارد شدند و موفقیت کسب کردند.

رئیسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نمازجمعه هفته گذشته که فرمودند همه تلاش کنند تا کشور قوی شود، گفت: قوت در اقتصاد به 2 امر مهم برطرف کردن موانع تولید و حمایت از تولید بستگی دارد. به گزارش میزان، رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه حمایت از تولید با سخن میسر نیست، تصریح کرد: حمایت از تولید، حمایت قانونی و حمایت مالی و پولی و بانکی است. اگر در کشور پولی و تسهیلاتی وجود دارد اولویت با تولید است و باید به تولید، تسهیلات تعلق بگیرد نه به دلالی؛ دلالی و سوداگری، فضای تولید را دچار آسیب می‌کند. رئیسی با اشاره به موضوع جذابیت سرمایه‌گذاری در اقدامات سوداگرانه به جای سرمایه‌گذاری در کارهای مولد و اقتصادی که ایجاد سرمایه برای کشور می‌کند، بیان داشت: اگر سرمایه و نقدینگی به سمت تولید برود، نگرانی وجود نخواهد داشت، ولی اگر به سمت دلالی برود حتما برای کشور دچار مشکل می‌کند.

ساختارهای فسادزا باید حذف شوند
 رئیس دستگاه قضا در بخشی از اظهارات خود با تأکید بر امر مبارزه با فساد گفت: برخی‌ها عنوان می‌کنند، برخورد با تعدادی در حوزه مبارزه با فساد اقتصادی، نمی‌تواند تلقی‌کننده برخورد با فساد باشد؛ درحالی‌که ما بار‌ها تأکید کرده‌ایم، باید ساختار‌های فسادزا حذف شود. وی تأکید کرد: لازم است تولید پرونده‌ها کاهش یابد؛ کاهش تولید پرونده در کشور در گرو اصلاح ساختار‌های فسادزاست. رئیسی ادامه داد: اگر ساختار‌های فساد اصلاح شود حتماً شاهد کاهش ورودی پرونده و فساد اقتصادی خواهیم بود.

انتقاد از نگاه سلبی به پلیس
سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در همایش «نقش امنیت در اقتصاد ملی و رونق تولید» با تأکید بر دغدغه‌های اقتصادی مردم گفت: دشمن هدف‌گذاری کرده که کاری انجام شود تا ما نتوانیم به اهداف عالی برسیم و تصمیماتی می‌گیرند تا به اقتصاد ما ضربه زده و جنگ اقتصادی به راه بیندازند؛ البته بخشی از عملکرد مدیران ما نیز باعث شده تا با مشکلاتی روبه‌رو شویم اما باید کاری کنیم که شعار مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید تحقق یابد. به گزارش فارس، فرمانده نیروی انتظامی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ضرورت مقابله با ورود کالای غیرمجاز و قاچاق به کشور گفت: دست‌هایی هستند که برای منافع مالی و اهداف سیاسی‌شان می‌خواهند به اقتصاد کشور ضربه بزنند و ورود بی‌رویه کالا به کشور ازجمله اهداف آنهاست.
سردار اشتری با انتقاد از نگاه بعضی‌ها به پلیس اظهار داشت: شاید نگاه بعضی‌ها به پلیس نگاه سلبی و جنبه‌های برخوردی باشد اما ما پلیس امنیت اقتصادی را در ناجا راه‌اندازی کرده‌ایم و با شبکه‌ها و مافیاهای که به‌دنبال ضربه به اقتصاد کشور بوده و هستند با کمک دستگاه قضایی هوشمندانه و قاطعانه برخورد کرده‌ایم؛ برخورد با مفاسد برای ارتقای رونق تولید در کشور است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید