• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 1 بهمن 1398
کد مطلب : 93444
+
-

وقتی همه خواب بودند

 فدراسیون جهانی دوومیدانی رکورد جدید فرزانه فصیحی را دیروز صبح در سایتش ثبت کرد و خبر داد که او در مسابقات قهرمانی جهان می‌دود اما تا نزدیک ظهر دیروز نه سایت فدراسیون دوومیدانی ایران، نه سایت وزارت ورزش و نه سایت کمیته ملی المپیک خبری از این اتفاق مهم نداشتند.
فصیحی به رکورد ورودی مسابقات قهرمانی جهان داخل سالن رسیده است؛ رکورد ورودی 7و 30صدم ثانیه است که فصیحی در مسابقات بلگراد 60متر را در 7و 29صدم ثانیه دوید. او با این رکورد نخستین زن ایرانی در رشته دوومیدانی است که می‌تواند مسابقات قهرمانی جهان را تجربه کند. رکوردزنی فصیحی یکشنبه خبری شد، گفت‌وگوی نسبتا مفصل با او دیروز در روزنامه همشهری منتشر شد، اما فدراسیون دوومیدانی که باید زودتر از همه این خبر را منتشر می‌کرد تا ظهر دیروز خبری در این‌باره نداشت. خبری هم که ساعت 12ظهر به بعد روی سایت و کانال تلگرامی این فدراسیون قرار گرفت، با اما و اگر همراه بود: «فرزانه فصیحی قهرمان و رکورددار دوی 60متر بانوان دوومیدانی ایران در مسابقات داخل سالن بلگراد صربستان با ثبت زمان 7.29ثانیه ضمن کسب عنوان نخست این رقابت موفق شد بار دیگر رکورد جدیدی در این ماده به ثبت برساند. پس از اعلام نتیجه آزمایش دوپینگ و تأیید صحت آن، این رکورد به‌عنوان رکورد ملی دوی 60متر بانوان ایران محسوب خواهد شد. همچنین درصورت تأیید رکورد 7.29ثانیه فرزانه فصیحی، او یکی از ملی‌پوشان دو و میدانی ایران در مسابقات جهانی داخل سالن چین خواهد.» 
کانال خبری کمیته ملی المپیک چند ساعت بعد، ساعت 16و 29دقیقه خبر فدراسیون دوومیدانی را منتشر کرد؛ بدون هیچ توضیح اضافه و حتی تبریکی. این خبر در سایت کمیته هم منتشر نشد.
کانال وزارتخانه هم دیروز ساعت 15و 15دقیقه خبر جهانی شدن فصیحی را منتشر کرد. خبر وزارت ورزش با بقیه خبرها متفاوت بود. وزارت ورزش رکوردشکنی و حضور فصیحی در مسابقات قهرمانی جهان را تبریک گفته بود: «وزارت ورزش و جوانان ضمن قدرشناسی از تلاش سرکار خانم فرزانه فصیحی، امیدوار است شاهد موفقیت‌های این ورزشکار کشورمان در رویدادهای آینده باشد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید