• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 1 بهمن 1398
کد مطلب : 93433
+
-

فرهاد حسن‌زاده در جمع نامزدهای نهایی هانس کریستین اندرسون

دریچه
فرهاد حسن‌زاده در جمع نامزدهای نهایی هانس کریستین اندرسون

فرهاد حسن‌زاده به جمع 6 نامزد نهایی جایزه‌ هانس کریستین اندرسون ۲۰۲۰ راه پیدا کرد.
به گزارش همشهری، دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY روز گذشته فهرست نامزدهای نهایی جایزه هانس کریستین اندرسون را در سال 2020اعلام کرد. ماریا کریستینا راموس (آرژانتین)، بارت مویرت (بلژیک)، مَری اودِ موغای (فرانسه)، پیتر اسوتینا (اسلوونی)، ژاکلین وودسون (آمریکا) و فرهاد حسن‌زاده (ایران) 6 نامزد راه‌یافته به جمع نامزدهای نهایی جایزه در سال 2020هستند.
حسن‌زاده در سال 2018نیز به‌عنوان نماینده ایران به جایزه هانس کریستین اندرسون معرفی شد و به جمع نامزدهای نهایی نیز راه یافت اما در نهایت ایکو کادونو نویسنده ژاپنی جایزه را از آن خود کرد.
فرهاد حسن‌زاده که متولد سال 1341در آبادان است از سال 1368به‌شکل حرفه‌ای نویسندگی را آغاز کرده و نزدیک به 100اثر در حوزه رمان و داستان و شعر برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان خلق کرده است. «ماشو در مه»، «حیاط خلوت»، «زیبا صدایم کن»، «هستی»، «مهمان مهتاب»، «عقرب‌های کشتی بمبک» و مجموعه «قصه‌های کوتی‌کوتی» ازجمله آثار نام‌آشنای او نزد خوانندگان ایرانی است.
او تجربه سال‌ها فعالیت مطبوعاتی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان را دارد. «سروش نوجوان»، «سروش کودک» و «کیهان بچه‌ها» ازجمله نشریاتی هستند که او با آنها همکاری کرده اما اصلی‌ترین فعالیت مطبوعاتی او به روزنامه همشهری برمی‌گردد. حسن‌زاده سال‌ها از اعضای تحریریه روزنامه آفتابگردان و ضمیمه هفتگی دوچرخه وابسته به مؤسسه مطبوعاتی همشهری بوده است.
برنده جایزه هانس کریستین اندرسون که به نوبل ادبیات کودکان و نوجوانان معروف است، در نمایشگاه کتاب بولونیا ۲۰۲۰ در‌ ماه مارس (فروردین 1399) اعلام خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید