• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 1 بهمن 1398
کد مطلب : 93369
+
-

با مردم

با مردم








طرح معیشتی بسیار مبهم است
دولت یا نباید چیزی را اعلام کند و وعده آن را به مردم بدهد یا اگر وعده‌ای داد باید آن ‌را انجام دهد؛ زیرا در غیر این صورت اعتبار و اعتماد و حمایت‌های مردمی از خود را از دست می‌دهد. پس از گران کردن 3برابری قیمت بنزین، قول پرداخت بسته‌های حمایت معیشتی به 60میلیون نفر به رقم هر نفر ماهانه ۵۵ هزار تومان داده شد، ولی اینکه این تعداد و رقم مدام کمتر و کمتر شد یک بحث است و اینکه به عده‌ای اصلا نرسید که به‌نظر می‌رسد بخش بزرگی از این جمعیت 60میلیون نفری باشند، بحثی دیگر. لطفا رسیدگی شود.
حسین‌پور از شهمیرزاد سمنان

برای تک‌فرزندان محل خدمت نزدیک منزل در نظر بگیرند
تنها فرزند پسرم درحالی‌که ما پیر و ناتوان شده‌ایم در منطقه‌ای دور خدمت می‌کند؛ درحالی‌که انصاف این بود که تک فرزند ما در پاسگاه یا کلانتری نزدیک ما باشد تا ساعات غیرموظفش را در جایی شاغل شود تا هم بتواند خرج خودش را دربیاورد و هم به ما رسیدگی کند. مسئولان لطفا مراعات حال تک فرزندان و والدین‌شان را بکنند.
ملاآقایی از مهرشهر کرج

کاسبی جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی بدون کارتخوان 
جایگاه‌های CNG اکثرا دستگاه کارتخوان ندارند و کارمندان جایگاه عنوان می‌کنند که این روشی است برای پس ندادن باقی پول خرد به مراجعه کنندگان. لطفا با این موضوع برخورد شود.
شاکری از تهران

توسعه بالکن با پرداخت جریمه
مدتی است برخی منازل با پرداخت رقمی به‌عنوان جریمه اجازه توسعه بالکن‌ها مثلا به سمت جلو یا افزایش بلندی و ارتفاع بیشتر از حد ساختمان یا به‌اصطلاح تراکم ساختمان را می‌گیرند که این امر مغایر با شئون انسانی و دور از رعایت حقوق شهروندی است. واقعا چرا این حق به آنها داده می‌شود که در ازای گرفتن پولی که معلوم نیست سرانجام چه می‌شود و از کجا سردرمی‌آورد، مردم و آیندگان مجبور باشند سال‌های سال خود و فرزندانشان فضای کمتری را در محیط پیرامون خود داشته باشند و از کوچه و خیابان‌های مسقف شده عبور کنند.
شهروزی از تهران 

خاورشهر نیازمند درمانگاه یا پزشک اعصاب و روان
خاورشهر که انتهایی‌ترین شهر شرق تهران است هم از تهران دور است و هم از سمنان مرکز استان  که در خود شهر نیز امکانات چندانی نیست و اغلب بیماران برای بهره‌مندی از تخصص‌های درمانی مجبور به مراجعه به مرکز تهران هستند. به‌عنوان نمونه خاورشهر از داشتن درمانگاه اعصاب و روان و روانپزشک و روانشناس تقریبا محروم است. مسئولان فکری برای این شهر بکنند.
جمشیدی از خاورشهر (خاوران)

اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس بر عهده کیست؟
با توجه به بارش‌های گسترده روز یکشنبه و پیش‌بینی یخبندان در نقاط مختلف تهران، ‌چرا مسئولان در اعلام تعطیلی مدارس دیر عمل می‌کنند و باعث سرگردانی والدین و رانندگان سرویس و بچه‌ها می‌شوند. البته که به هیچ‌وجه تعطیلی مدارس مطلوب نیست اما وقتی قرار است بچه‌ها به مدرسه نروند باید از روز قبل این موضوع را بدانیم و این مسئله غیرقابل پیش‌بینی نیست.
صدوقی از تهران 

تالاب صالحیه را می‌توان دائمی کرد
همه‌ساله در فصول سرد و اول بهار اغلب، تالاب صالحیه در شهرستان نظرآباد پرآب شده و شمار زیادی پرنده به‌عنوان زیستگاه از آن بهره می‌برند اما با فرارسیدن فصل گرم تالاب خشک می‌شود؛ این در حالی است که می‌توان با تعیین حقابه زیست‌محیطی و تصفیه همان آبی که در تالاب جمع می‌شود نسبت به احیای دائمی آن اقدام کرد.
حکمت‌پور از نظرآباد کرج

تعلل در صدور مجوز بازسازی به بهانه طرح هادی
چندین سال است که قرار شده در روستای دره سجین از توابع خرمدره در شهرستان ابهر استان زنجان اقدام به بازسازی ملک پدری خود کنم اما مدام به بهانه اجرای طرح هادی از صدور مجوز خودداری کرده و اعلام می‌کنند که طرح هادی روستاهای استان باید بازنگری شود؛ این در حالی است که بنده قصد دارم به روستا مهاجرت معکوس کنم. باید جایی برای زندگی کردن داشته باشم یا نه؟ 
ترک از ابهر

اتوبوس‌های قدیمی خطوط بی‌آرتی 
در برخی خطوط بی‌آرتی تعدادی از اتوبوس‌ها نو و تمیز است که جای تشکر و قدردانی دارد اما برخی از آنها آنقدر خراب و پرسروصداست که هنگام رانندگی با سرعت 30کیلومتر در ساعت هم چهارستون آنها می‌لرزد. ‌این اتوبوس‌ها در فصل گرم سال تبدیل به اتاق گاز می‌شوند و در فصول سرد نیز یخچالی هستند که هیچ مدلی گرم نمی‌شوند. جدای از اینها بسیار پیش می‌آید که پس از چند ایستگاه اتوبوس خراب شده و مسافران وسط بزرگراه سرگردان می‌شوند؛ درحالی‌که کرایه رسیدن به مقصد را قبلا پرداخته‌اند.
اسفندیاری از تهران 

شکستگی لوله‌های آب در یاسوج
در بسیاری از خیابان‌های استان لوله‌های آب شکسته و آب آن همچون چشمه در حال جوشیدن از زمین است. گاهی این شکستگی‌ها برطرف شده و گاهی تا مدت‌ها آب هدر می‌رود. آیا بهتر نیست در این شرایط بحران آبی مسئولان فکری جدی برای جلوگیری از ترکیدگی‌های مکرر لوله‌های آب شهر کنند.
اسلام‌نژاد از یاسوج

گرفتن سند تک‌برگ کاداستری عبور از هفت خان
با اخطارهای مکرر و اطلاع‌رسانی مسئولان برای دریافت سند تک‌برگی کاداستری مراجعه کرده‌ام اما پیگیری و دریافت این سند آنقدر وقت‌گیر است که ترجیح می‌دهم وضعیت مالکیت ملک من به همان شکل قولنامه‌ای باقی بماند؛ ضمن اینکه رقم مورد نیاز برای دریافت این سند سنگین است و همه از پس تامین آن برنمی‌آیند.
طوسی از تهران 

این خبر را به اشتراک بگذارید