• پنج شنبه 23 اسفند 1403
  • الْخَمِيس 13 رمضان 1446
  • 2025 Mar 13
یکشنبه 29 دی 1398
کد مطلب : 93154
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/v2lQ8
+
-

4گام برای ارتقای رضایتمندی شهروندان از میادین میوه و تره بار

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران اعلام کرد یک سازمان برای اینکه بتواند کارکردهای خود را به درستی انجام دهد و از اجرای صحیح آن اطمینان یابد، لازم است برخی اصول را به‌عنوان اهداف راهبردی خود تعیین کرده و تحقق آنها را با جدیت دنبال کند. به گزارش همشهری، سیدسعید راد با تأکید بر اینکه «شفافیت»، یکی از محوری‌ترین این اصول است، گفت: «تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم تا این اصل محوری را با جدیت دنبال کنیم، چنانچه حتی جلسات مزایده‌ها و مناقصه‌های خود را نیز از آبان‌ماه سال‌جاری به‌صورت آنلاین و به‌نحوی که عموم شهروندان، امکان مشاهده پخش زنده آن را از طریق سایت سازمان داشته باشند، برگزار می‌کنیم و تا‌کنون 7دوره از مزایده‌های سازمان به‌صورت برخط و مستقیم، برگزار و پخش شده است.» او با اشاره به ضرورت توجه به «عدالت» به‌عنوان یک شاخص مهم در جهت جلب رضایت شهروندان و اطمینان از انجام درست کارکردهای یک سازمان، ادامه داد: «یکی از مهم‌ترین ابعاد شاخصه عدالت در چارچوب کارکرد سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، توزیع عادلانه 243میدان و بازارهای میوه و تره بار در 22منطقه شهر تهران و دسترسی آسان و راحت شهروندان به این بازارهاست و البته براساس یک برنامه زمانبندی شده، درصدد توسعه بازارهای میوه و تره بار در محلات پرجمعیت و فاقد بازار هستیم.» راد به «پاسخگویی» به‌عنوان دیگر شاخصه مهم رضایتمندی شهروندان، اشاره کرد و ادامه داد: «علاوه بر نظارت‌های مستمر و منظم بر عملکرد میادین و بازارهای میوه و تره بار، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با رصد روزانه رسانه‌های مختلف و پاسخگویی به پیام‌های مردمی و پیگیری موضوعات مطروحه از سوی مردم، خود را ملزم می‌داند تا پاسخگوی مطالبات شهروندان باشد.» راد با بیان اینکه امروزه «اثربخشی و کارایی» به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های قابل سنجش برای تعیین درستی یا نادرستی کارکردهای یک سازمان مطرح است، تأکید کرد: «رضایتمندی مراجعه‌کنندگان از یک سازمان، ناشی از کارایی و اثربخشی آن مجموعه است و در این زمینه، علاوه بر اذعان نهادهای نظارتی خارج از مدیریت شهری، آمارهای موجود حاکی از رضایت 81درصدی شهروندان از قیمت و کیفیت محصولات و رضایت 93درصدی آنها از برخورد مناسب کارکنان میادین و بازارهای میوه و تره بار با شهروندان است.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید