• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 29 دی 1398
کد مطلب : 93151
+
-

روی خط انتخابات

سرنوشت نمایندگان ردصلاحیت‌شده

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با حضور در برنامه پارک‌شهر رادیو تهران در پاسخ به اینکه افرادی که هم‌اکنون در مجلس حضور دارند، اما ردصلاحیت شده‌اند، آیا می‌توانند به فعالیت‌شان به‌عنوان نماینده مجلس ادامه دهند یا خیر؟ گفت: مشکلی برای ادامه فعالیت آنها وجود ندارد، چراکه صلاحیت آنها ۴سال پیش اعلام شد و با صلاحیتی که الآن اعلام می‌شود، متفاوت است، این اعلام‌نظرها برای دور بعدی مجلس است. اگر کسی هم جرمی مرتکب شده است، دستگاه قضا می‌تواند رسیدگی کند.(تسنیم)

عصاره ملت یا عصاره یک جناح‌ سیاسی؟!

شهیندخت مولاوردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به رد‌صلاحیت‌های چهره‌های اصلاح‌طلب توسط شورای نگهبان اظهار داشت:‌ سالی که نکوست، از بهارش پیداست. تلاش‌هایی که برای یکدست‌کردن مجلس بعدی شروع شده، در واقع نشان می‌دهد دیگر قرار است مجلس به جای عصاره ملت، عصاره جناح‌های سیاسی باشد. این برخورد در شرایطی صورت می‌گیرد که با توجه به اتفاقات خاص چند وقت اخیر و تبعات نگران‌کننده تحریم‌، توقع می‌رفت اعضای شورای نگهبان این‌‌بار رفتاری اصلاح‌شده از خود نشان دهند.(اعتمادآنلاین)

جبهه پایداری، لیست جدا می‌دهد؟

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: ممکن است جبهه پایداری جدا از لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی لیست انتخاباتی دهد. مجتبی شاکری همچنین گفت: قهر از صندوق رأی قصه سوخته‌ای است که از طرف افرادی که مقبولیتشان در میان مردم دچار مشکل شده مطرح می‌شود.(باشگاه خبرنگاران)

حذف اصلاح‌طلبان، خطرناک است

سیدعبدالواحد موسوی‌لاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در ارتباط با «عملکرد شورای نگهبان در تأیید و ردصلاحیت نمایندگان» گفت: تا جایی که به ما گزارش شده، در اکثر استان‌ها چهره‌های بسیار ارزشمند را از گردونه رقابت خارج و فضای انتخابات را به فضای حذف چهره‌ها، تبدیل کرده‌اند. این اتفاق خطرناکی برای امروز و فردای ایران است.(برنا)

فاسد بودند یا شدند؟!

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به رد‌صلاحیت جمعی از نمایندگان فعلی مجلس تصریح کرد: اگر فرمایش آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درست باشد، باید تأسف خورد که ۹۰نفر از نمایندگان فعلی مجلس سابقه مالی داشتند. وی ادامه داد: در این صورت ما به آنها می‌گوییم این همه برای انتخاب همین نمایندگان فیلتر گذاشتید، اما یا فساد اقتصادی داشتند و یا دچارش شدند.(ایسنا)

به تخریب‌کنندگان رأی ندهید

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با ادعای اینکه افرادی به جای تبیین عملکرد خود برای تخریب رئیس مجلس تلاش می‌کنند، گفت: به مردم توصیه می‌کنم به افرادی که به‌دنبال فرافکنی و تخریب بزرگان نظامند، رأی ندهند زیرا مسئولیت کارهای خود را نمی‌پذیرند، ایجابی حرف نمی‌زنند و همواره سلبی صحبت می‌کنند، به قواعد بازی‌های سیاسی آگاهی ندارند و در زمین دیگران بازی می‌کنند. / ایسنا

جریان‌های سیاسی وحدت داشته باشند

فاطمه رهبر، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه وحدت یک ضرورت راهبردی برای کشور است، گفت: این راهبرد می‌تواند به برگزاری انتخاباتی بهتر و با مشارکت بیشتر مردم کمک کند. مردم وقتی مشاهده کنند که جریان‌های سیاسی با وحدت در میان خود یک لیست قوی معرفی می‌کنند، تشویق می‌شوند که در انتخابات مشارکت کنند و نمایندگان هم با پشتوانه رأی خوبی به مجلس راه می‌یابند تا مشکلات کشور را رفع کنند. / ایسنا

تقاطع شفاف‌کننده 

عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صدا و سیما نوشته است علاقه‌مندم بدانم، موضع «هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس» در مورد رد صلاحیت ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی به‌دلیل تخلفات مالی چیست؟ تقاطع عملکرد این هیأت با عملکرد«هیأت نظارت شورای نگهبان»، بسیاری از ناکارآمدی‌ها را روشن می‌کند. تشکیلات نظارتی مجلس باید به افکار عمومی پاسخ دهد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید