• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 28 دی 1398
کد مطلب : 93064
+
-

خبرهای کوتاه/شهر

  استخراج ۳۰۰کامیون شن از کانال زیر بزرگراه همت
با لایروبی بخشی از کانال زیر بزرگراه همت 300کامیون شن خارج شد. معاون خدمات شهری شهرداری منطقه3 با اشاره به در پیش بودن موج جدید سرما و بارش‌های فصلی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «به همین منظور اقدامات لازم از قبیل آماده‌سازی خودرو‌های محلول پاش و لایروبی مسیل‌ها و کانال‌های سطح منطقه انجام شده است. در لایروبی کانالی که از بزرگراه همت عبور می‌کند ۳۰۰کامیون شن خارج کردیم. هم‌اکنون کل مسیل‌ها و کانال‌های منطقه لایروبی شده و درصورت شدت بارندگی هدایت آب‌های سطحی به آسانی انجام خواهد شد.» عباس فخارمنش با بیان اینکه در سطح منطقه ۳۴کیلومتر بزرگراه وجود دارد که شامل بزرگراه‌های مدرس، همت، حقانی و سئول است، ادامه داد: «۸۰درصد مواقع در هنگام بارش برف بالای همت شامل بارندگی است و پایین بزرگراه همت کمتر شاهد بارش برف است.»

  برگزاری جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا در هفته پاک
برگزاری جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا، همزمان با هفته هوای پاک، امروز 28دی‌ماه برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، اداره کل محیط‌زیست استان تهران برنامه‌های هفته هوای پاک با شعار هوای پاک، اقدام و عمل در این استان را اعلام کرد که بر این اساس از 26دی‌ماه مسابقات فوتسال تیم‌های منتخب کمیته ملی المپیک، محیط‌زیست، هنرمندان و شهرداری تهران در سالن فدراسیون هندبال آغاز شده و دیدارهای رده‌بندی و فینال امروز برگزار می‌شود. امروز که با نام مسئولان و هوای پاک نامگذاری شده است، نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا با حضور گروه‌های اجتماعی و اساتید با حضور انوشیروان محسنی ، استاندار تهران  در استانداری تهران برگزار خواهد شد. همایش ورزش و محیط‌زیست نیز در آکادمی ملی المپیک با حضور مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست برپا می‌شود. یکشنبه جشنواره دانش‌آموزی در یکی از مدارس منطقه‌یک با هدف فرهنگسازی در زمینه هوای پاک برگزار می‌شود و زنگ هوای پاک به صدا در می‌آید. علاوه بر آن طرح تعویض رایگان «کنیستر» تاکسی در شهرستان ملارد اجرا می‌شود.

  آلودگی صوتی در ۱۴نقطه تهران 
براساس آخرین اطلاعات ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران، در ۱۴نقطه، آلودگی صوتی در مرحله خطرناک قرار دارد. براساس اطلاعات منتشر شده از ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران، آلودگی صوتی در ۱۴نقطه در مرحله خطرناک قرار دارد که نسبت به روزهای گذشته آلودگی صوتی کاهش یافته است. ایستگاه‌های میدان نماز، خراسان، افسریه، نیروی هوایی، بعثت، منطقه۱۸، الغدیر، نواب صفوی، حکیم، شهید گمنام، تهرانسر، همت، آریاشهر و آذری ایستگاه‌هایی هستند که شاخص آنها بالای ۷۰ و خطرناک است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید