• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 28 دی 1398
کد مطلب : 93017
+
-

الزامات بیمه بدنه خودرو

  گرانی، نوسان قیمت و خطرات ناشی از حوادث طبیعی و تصادف رانندگی، ضرورت خرید بیمه‌نامه بدنه خودرو به‌خصوص در انواع گرانقیمت، متناسب با قیمت و کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه‌گذار را دوچندان کرده است. اگر به‌دنبال خرید بهترین بیمه بدنه خودرو با توجه به قیمت و کیفیت خدمات هستید باید به پوشش‌های بیمه‌ای توجه کنید.
   برای خرید و صدور بیمه بدنه خودرو ارائه مدارک مشخصی برای تشخیص هویت فرد متقاضی و خودروی بیمه شده ضروری است که تقریبا در تمامی شرکت‌ها یکسان است. با وجود این توجه داشته باشید که برخی شرکت‌ها ممکن است شرایط متفاوتی مانند صادرنکردن بیمه‌نامه بدنه برای خودروهایی با عمر بالاتر از 20سال داشته باشند، پس بهتر است قبل از خرید بیمه‌نامه در این زمینه تحقیق کنید.
    نوع پوشش‌های بیمه‌ای ازجمله گزینه‌های مطرح در خرید بهترین نوع بیمه بدنه خودرو است. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل سرقت وسیله نقلیه، حوادث و تصادفات، آتش‌سوزی، واژگونی خودرو، انفجار، سقوط و صاعقه است اما پوشش‌های جانبی دیگری مانند سرقت قطعات، شکست شیشه، نوسان قیمت، خط و خش، بلایای طبیعی، پاشیده شدن مواد اسیدی و شیمیایی و حذف فرانشیز نیز وجود دارد که برای دریافت آن باید هزینه اضافی پرداخت کنید.
   میزان فرانشیز پرداختی (هزینه برعهده مشتری در زمان خسارت) ازجمله عوامل مؤثر در خرید بیمه بدنه خودرو از شرکت‌های مختلف بیمه‌گذار است، به‌نحوی که فرانشیز پوشش حوادث طبیعی بیمه بدنه سامان ۱۰درصد است که نسبت به این پوشش بیمه بدنه پارسیان، ۲۰درصد کمتر است.
  توجه به کیفیت و نحوه پرداخت خسارات از دیگر عوامل مؤثر در خرید بیمه بدنه مناسب برای خودرو است که برای پی بردن به آن می‌توان به فاکتورهایی مانند تعداد شعبه‌های پرداخت خسارات، امکان پرداخت خسارات سیار و... در برخی بیمه‌های بدنه خودرو توجه کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید