• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 23 دی 1398
کد مطلب : 92721
+
-

حسرت ابدی می‌شود؟

تیم ملی امید ایران در دومین مسابقه‌اش در گروهC رقابت‌های زیر 23سال آسیا شکست خورد و شانس صعود به مرحله بعدی را تا حدود بسیار زیادی از دست داد. امیدهای ایران که در نخستین روز مقابل ازبکستان به تساوی رسیده بودند، این بار در مقابل تیمی که قوی‌تر از ازبکستان نبود، شکست خوردند. کره‌جنوبی حریفی همسطح با ایران بود و مصاف با این تیم رقابتی کاملا برابر به‌نظر می‌رسید اما گل اول کره‌ای‌ها که روی اشتباه دروازه‌بان ایران و یک ضربه ریباند به‌دست آمد، برای دقایقی ذهنیت امیدهای ایران را به هم ریخت و در همان چند دقیقه نتیجه بازی از دست رفت. ایران گل دوم را در همان 15-20دقیقه‌ای که تمرکزش را از دست داده بود، دریافت کرد و در نیمه دوم فقط توانست یکی از این 2گل را جبران کند. این تاوان تیمی بود که طی 2بازی گذشته هرگز انسجام و قدرت کافی را در خط دفاعی‌ از خود بروز نداد و در نهایت مغلوب تزلزل در دفاع و باختن نیمه‌های اول بازی‌ها شد.
   هر 3شوت، یک گل
ترکیب تیم‌ملی امید نسبت به نخستین بازی فقط یک تغییر داشت. مهدی قائدی که در نیمه دوم بازی با ازبکستان جانشین علی شجاعی شده بود، این بار از همان ابتدای بازی جای شجاعی را گرفت. نیمه اول هنوز به پایان نرسیده بود که شجاعی در خط‌میانی جانشین محمد محبی شد و این بار وینگر سپاهان راهی نیمکت ذخیره‌ها شد. آمدن شجاعی تحرک بیشتری به خط حمله ایران بخشید و دامنه حملات امیدها را بیشتر کرد اما در نهایت جز همان یک گل که روی سانتر رضا دهقانی و ضربه سر رضا شکاری به ثمر رسید، ایران نتیجه بیشتری از حملاتش نگرفت و مغلوب کره‌ شد. در این بازی 2تیم در مالکیت توپ تقریبا برابر بودند و در تعداد پاس هم کره‌ای‌ها فقط 35پاس بیشتر ارسال کردند. اما در نهایت کره‌جنوبی دقیقا دوبرابر بیشتر از ایران چارچوب دروازه حریفش را تهدید کرد. تیم استیلی حتی در تعداد شوت‌ها هم 14-12 بر رقیبش برتری داشت اما از 12شوت کره 6شوت در چارچوب دروازه بود و از 14شوت ایران فقط 3شوت! برتری 6 بر 3 در شوت‌های داخل چارچوب نهایتا به برتری 2بر یک در نتیجه نهایی انجامید.
  کره‌جنوبی 100درصد؛ ازبکستان 90درصد
در دیگر بازی گروهC که ساعتی بعد از بازی ایران و کره برگزار شد، ازبکستان و چین به مصاف یکدیگر رفتند که نتیجه دلخواه این بازی برای ایرانی‌ها، پیروزی چین بر ازبکستان بود. چه، در آن صورت چین 3امتیازی می‌شد و ازبکستان‌مانند ایران روی همان یک‌امتیاز متوقف می‌شد تا ایران بتواند روز آخر با یک پیروزی مقابل چین به مرحله بعدی صعود کند. اما امیدهای ایران در این زمینه هم بدشانس بودند و با شکست چین مقابل ازبکستان، تقریبا از دور مسابقات حذف شدند. با این نتایج، حالا ایران باید در روز آخر چین را ببرد و منتظر شکست ازبکستان مقابل کره‌جنوبی باشد؛ نتایجی که احتمال رقم‌خوردن آنها ناچیز است و باید از حالا ایران را جزو حذف‌شده‌های مرحله گروهی بدانیم. فوتبال ایران بعد از 44سال همچنان در صعود به المپیک ناکام مانده و با توجه به اینکه از دوره بعدی المپیک احتمالا فوتبال از جمع ورزش‌ها حذف می‌شود، این حسرت برای ایرانی‌ها ابدی خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید