• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 23 دی 1398
کد مطلب : 92720
+
-

کالدرون از[مدیرعاملِ] پرسپولیس جدا شد

گابریل کالدرون به‌صورت رسمی از پرسپولیس جدا شد. این خبری بود که ساعت1:59بامداد یکشنبه روی کانال باشگاه پرسپولیس قرار گرفت تا پرونده بازگشت مربی آرژانتینی به جمع قرمز‌ها بسته شود. انصاری‌فرد که از مدت‌ها پیش شنیده می‌شد تمایلی به ادامه همکاری با کالدرون ندارد، با این توضیحات هواداران را در جریان جدایی مربی آرژانتینی قرار داد: «در نامه‌ای که دیشب (شنبه‌شب)، هیأت‌مدیره و مدیرعامل همراه با در‌نظر گرفتن شرایط مالی عالی برای آقای کالدرون ارسال کردند، از او خواسته شد پاسخ خود را تا پایان دهم ژانویه به باشگاه اعلام کند که چنین اتفاقی رخ نداد. به همین دلیل بازگشت آقای کالدرون منتفی شده است. ‌ما می‌خواستیم این موضوع را همزمان با معرفی سرمربی جدید اعلام کنیم‌ اما برای توافق با گزینه‌های سرمربیگری نیاز به زمان بیشتری است. می‌توانم ‌بگویم ایشان بعد از نزدیک به 10روز و تحقق برخی خواسته‌هایش ازجمله پرداخت باقیمانده قسط اول و جلب رضایت بازیکنان از نظر مالی نسبت به بازگشت اقدامی نکردند. چهارشنبه‌شب بعد از جلسه بنده و هیأت‌مدیره با مدیر برنامه‌های کالدرون، نامه‌ای برای او ارسال شد که حاوی نکات ‌مهمی ازجمله درنظر گرفتن شرایط مالی ویژه برای او بود. با وجود این پنجشنبه ایشان‌ خواسته‌هایی مالی و غیرمالی مطرح کردند که برخی از آنها بسیار عجیب و غیرقابل‌باور و بسیار فراتر از اخبار منتشره بود. با وجود این باشگاه باز هم پیشنهادهای مالی ویژه‌ای به ایشان داد اما امروز (یکشنبه) خبری از پاسخ او نشد، کما اینکه در طول این مدت به هیچ نکته‌ای درباره نقل‌وانتقالات و‌ گزینه‌های خارجی یا آلترناتیو ایرانی پاسخ ندادند.»
  در انتظار شفاف‌سازی
انصاری‌فرد در پست شبانه کانال باشگاه پرسپولیس مدعی شد چیزی برای پنهان کردن ندارد و به‌زودی جزئیات مذاکره با کالدرون را با هواداران در میان می‌گذارد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در این خصوص گفته است: «درباره مذاکراتی که از زمان بازگشت آقای کالدرون به آرژانتین تاکنون انجام‌ شده، هرآنچه که اتفاق افتاده با رعایت مسائل حرفه‌ای بیان خواهد شد. چیزی برای پنهان کردن نداریم و برخی از مسائل را که قابل بازگویی باشد بیان می‌کنیم. هواداران در جریان واقعیت‌ها قرار خواهند گرفت. ما شفاف‌سازی خواهیم کرد و ‌مستند نکاتی را می‌گوییم که چقدر امتیاز داده شد تا کالدرون برگردد اما خبری نشد. »
  پاسخی از آرژانتین
کالدرون که برخلاف استراماچونی پس از ترک ایران سکوت اختیار کرده بود، بعد از اعلام رسمی جدایی‌اش از پرسپولیس، پستی اینستاگرامی منتشر کرد و انصاری‌فرد را دلیل اصلی این اتفاق دانست. او در این پست نوشته است: «در این 6ماه با تمام وجود تلاش کردیم تا از پرسپولیس یک باشگاه بزرگ‌تر بسازیم، چون معتقدیم هواداران و بازیکنان لایق این هستند. امروز به همکاری خودم با پرسپولیس پایان می‌دهم، چون مدیرعامل باشگاه و اطرافیانش تمام تلاش‌شان را کردند تا من نباشم. به نشانه قدردانی از لطف و علاقه شما، من یکی از بهترین سفرای ایران بوده و خواهم بود.»
   چه‌کسی جای کالدرون می‌آید؟
با قطعی شدن جدایی کالدرون از پرسپولیس، گمانه‌زنی‌ها در مورد جانشین او آغاز شده است. براساس اخبار رسیده یحیی گل‌محمدی که در ابتدای فصل هم یکی از گزینه‌های حضور در پرسپولیس بود اما نتوانست از شهرخودرو رضایتنامه بگیرد، به گزینه اول قرمز‌ها برای جانشینی کالدرون تبدیل شده است. اینطور که گفته می‌شود، یکی از دوستان مشترک انصاری‌فرد و گل‌محمدی مدعی شده می‌تواند رضایت باشگاه شهرخودرو را بگیرد و مقدمات بازگشت این مربی به تیم سابقش را فراهم کند. برهمین اساس شنیده شده مدیران باشگاه شهرخودرو به‌زودی تشکیل جلسه خواهند داد تا در مورد رفتن یا نرفتن یحیی به پرسپولیس تصمیم‌گیری کنند. البته یحیی تنها گزینه پرسپولیس نبوده و نیست. درصورت منتفی شدن حضور گل‌محمدی، شانس تارتار برای گرفتن جای کالدرون بیشتر خواهد بود. جالب اینکه تارتار هم به تازگی برای بازگشت به مسجدسلیمان با نفتی‌ها به توافق رسیده است. از هاشمیان، کریمی و حتی دایی هم به‌عنوان سایر گزینه‌ها نام برده می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید