• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 22 دی 1398
کد مطلب : 92624
+
-

به مردم کمی لبخند هدیه دهید

به مردم کمی لبخند هدیه دهید

تیم ملی والیبال ایران در یک بازی دشوار، تیم کره‌جنوبی، قدرتمندترین حریفش در مسیر صعود به المپیک را پیش از بازی فینال شکست داد.این بازی را که ظهر دیروز در چین برگزار شد، ایران با ترکیب شهرام محمودی، سعید معروف(کاپیتان)، میلاد عبادی‌پور، سیدمحمد موسوی، محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) و پوریا فیاضی آغاز کرد.کره‌جنوبی ست اول را 25به 22برد. کره‌ای‌ها پیش از آغاز این تورنمنت، مدعی شده بودند که ایران را شکست خواهند داد.در بیشتر لحظات ست دوم، ایران چند امتیاز از حریف پیش بود و در نهایت 25به 21پیروز شد.ست سوم ایران قدرت بیشتری از خودش نشان داد. 8به 7، 13به 7و 16به 8از حریف پیش افتاد. امتیاز نهایی این ست 25به 18شد.
شاگردان کولاکوویچ می‌توانستند بازی را در 4ست تمام کنند. آنها در ست چهارم حتی 20به 18هم جلو افتادند اما کره‌ای به لطف سرویس‌های «پارک» و« جئون» این ست را 25به 22بردند.
ست پنجم می‌توانست برای ایران پایان رؤیای صعود به المپیک توکیو باشد اگر علی شفیعی روی تور نمی‌درخشید. به لطف دفاع‌های او، شاگردان کولاکوویچ 7به 4و در ادامه 11به 6پیش افتادند. کره در امتیاز 13به 11به ایران نزدیک شد اما در نهایت این ست 15به 13و بازی 3به 2به سود ایران شد.
ایگور کولاکوویچ، سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال ایران، بعد از این بازی، بازیکنان کره‌جنوبی را ستود. او گفت:« این یک بازی خیلی خاص و مهم بود که تیم کره‌جنوبی از ابتدا ما را تحت فشار قرار داد. آنها در سرویس و دفاع روی تور شرایط و عملکرد خوبی داشتند. ما در ابتدای مسابقه نتوانستیم دریافت‌های خوبی داشته باشیم، اما بعد از ست اول بهتر شدیم. برای هر امتیاز تا آخر جنگیدیم و حالا بسیار خوشحالم که به فینال صعود کردیم.»سعید معروف، کاپیتان ایران هم قبل از هر چیز ترجیح داد به کره‌ای‌ها تبریک بگوید:
« ابتدا باید به تیم کره‌جنوبی تبریک بگویم، چراکه آنها امروز یک کار شگفت‌انگیز انجام داده و ما را تحت فشار قرار دادند.» معروف هم مثل کولاکوویچ، اشتباه تیم ایران در ابتدای بازی را پذیرفت:« ما اشتباهاتی داشتیم، اما تمرکز خود را از دست ندادیم و برنده این بازی شدیم. از صعود به فینال خوشحال هستم.»
سرمربی و کاپیتان تیم ملی در کنفرانس خبری پس از بازی با کره‌جنوبی گفتند برای‌شان مهم نیست که فینال را مقابل چه تیمی بازی کنند. ساعتی پس از این کنفرانس، چین که میزبان بازی‌های انتخابی المپیک است در 4ست، تیم شگفتی‌ساز قطر را شکست داد و به فینال رسید.
بازی فینال ساعت سه و نیم بعدظهر آغاز می‌شود. ایران که در نیمه‌نهایی چین را در 3ست شکست داده، درصورت پیروزی دوباره، برای دومین بار پیاپی به المپیک صعود می‌کند.
  ستاره‌ای به نام شفیعی
علی شفیعی اگرچه یکی از 6بازیکن شروع‌کننده ایران در ابتدای بازی نبود، اما بیش از هر بازیکن دیگری امتیاز گرفت. او از حمله 8امتیاز، دفاع 6امتیاز و سرویس 3امتیاز به‌دست آورد. بعد از شفیعی، محمد موسوی با 16امتیازف دومین بازیکن مؤثر تیم ایران بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید