• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 22 دی 1398
کد مطلب : 92622
+
-

ایران-کره‌جنوبی؛ دفاع از امیدها

تیم ملی امید ایران در دومین بازی از مسابقات قهرمانی زیر 23سال آسیا از ساعت13:45امروز مقابل کره‌جنوبی قرار می‌گیرد. امیدهای ایران در نخستین بازی خود مقابل ازبکستان به تساوی یک-‌یک رسیدند و کره‌جنوبی هم در دیگر بازی این گروه توانست چین را با یک گل شکست دهد. عصر امروز بازی این دو تیم می‌تواند چهره صدرنشین گروه و نخستین تیم صعودکننده از این رقابت‌ها را مشخص کند.
  صدرنشین دقیقه93
کره‌جنوبی در حالی به مصاف ایران می‌آید که از ابتدای مسابقات به‌نظر نمی‌رسید قدرتمندتر و خطرناک‌تر از ازبکستان باشد. بازی این تیم مقابل چین تا آخرین لحظات بدون گل پیش می‌رفت و به‌نظر می‌رسید این بازی هم مثل بازی ایران و ازبکستان با تساوی به پایان خواهد رسید، اما لی‌دونگ‌جون ضربه نهایی و سرنوشت‌ساز را در دقیقه93 زد تا کره‌ای‌ها روز اول را با کسب 3امتیاز بسیار شیرین به پایان برسانند. کره‌جنوبی حالا تنها تیم گروهC رقابت‌هاست که در روز اول مسابقات دروازه‌اش بسته مانده و طبعا بازکردن این دروازه امروز ماموریت سختی را بر عهده صیادمنش، قائدی، شکاری و دیگر بازیکنان خط حمله ایران می‌گذارد. آمارها نشان می‌دهد کره‌جنوبی در بازی اول 10بار به چینی‌ها فرصت شوت‌زنی داده که از این تعداد 4شوت درون چارچوب دروازه کره‌‌ای‌ها بوده است. ایران که در بازی اول 16شوت به سمت دروازه ازبکستان زده و 4بار دروازه این تیم را تهدید کرده بود، احتمالا در برابر کره‌جنوبی هم می‌تواند فرصت‌های زیادی برای تهدید دروازه حریف پیدا کند.
  توپ برای کره، نتیجه برای ایران
کره‌جنوبی در مقابل چین یک بازی مالکانه را ارائه کرد و تقریبا دو‌سوم زمان مسابقه صاحب توپ بود. در آن سو، ایران با یک بازی واکنشی و تکیه بر دفاع و ضدحمله توانست از قهرمان دوره قبلی امتیاز بگیرد. در بازی امروز هم بدون‌شک شاهد حملات کره‌جنوبی و واکنش‌های شاگردان استیلی خواهیم بود. امیدهای ایران در بازی با ازبکستان فقط 36درصد از زمان بازی توپ را در اختیار داشتند، اما آمارهایی که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از بازی‌های این تورنمنت ارائه داده نشان می‌دهد کره‌جنوبی مقابل چین برتری بی‌چون‌وچرایی در مالکیت توپ داشته و 68درصد از زمان بازی صاحب توپ بوده است. فوتبال کنشگرانه کره‌جنوبی در مقابل ضدحملات ایران می‌تواند شکل‌وشمایل یکطرفه‌ای به بازی امروز ببخشد. کره‌جنوبی در تعداد پاس و دقت پاس هم آمار بسیار بالاتری نسبت به ایران داشته است. کره‌ای‌ها 79درصد از پاس‌های خود را مقابل چین درست به مقصد رساندند و این آمار برای ایرانی‌ها 68درصد بوده است.
  مراقب آسمان هم باشید
بازیکنان کره‌جنوبی در دوئل‌های تن‌به‌تن مقابل چینی‌ها -روی زمین و هوا- بردهای بیشتری داشتند. این در حالی است که امیدهای ایران در مقابل ازبکستان روی زمین برتری نسبی داشتند اما روی هوا بیشتر دوئل‌ها را باختند. کره‌جنوبی 60درصد از دوئل‌های روی زمین و 62درصد از نبردهای هوایی را از چین برد. ایرانی‌ها هم روی زمین 51درصد از دوئل‌ها را برنده بودند اما روی هوا 59-41 مغلوب ازبکستان شدند. قد کوتاه چند بازیکن ایران - به‌خصوص در خط دفاعی- مهم‌ترین دلیل برای ثبت این آمارها بوده است. امید نورافکن، متین کریم‌زاده، نجاریان و هافبک‌های دفاعی ایران در بازی امروز باید مراقبت خیلی بهتری از مهاجمان کره‌ای داشته باشند.
  صعود سخت، یک‌چهارم آسان
اگر ایران بتواند بر کره‌جنوبی غلبه کند، با 4امتیاز از این تیم سبقت می‌گیرد و شاید با پیروزی ازبکستان مقابل چین به همراه ازبک‌ها در صدر قرار بگیرد، اما تساوی مقابل کره، کار ایران را برای روز آخر مشکل‌تر و برتری مقابل چین را به یک نتیجه ضروری برای حمید استیلی و یارانش تبدیل خواهد کرد. تیم‌هایی که از گروهC صعود می‌کنند در یک‌چهارم نهایی به مصاف تیم‌های برتر گروهD خواهند رفت؛ یعنی ایران درصورت صعود از گروهش باید با یکی از تیم‌های اردن، امارات، ویتنام و کره‌شمالی روبه‌رو شود. به‌نظر می‌رسد بردن بازی یک‌چهارم نهایی برای ایران خیلی راحت‌تر از صعود از گروه مرگ خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید