• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 21 دی 1398
کد مطلب : 92473
+
-

هیجانی در کار نیست

ورایتی نامزدهای احتمالی اسکار امسال را پیش‌بینی کرد

آرش نهاوندی - مترجم

23دی اسامی نهایی نامزدهای حاضر در نود و دومین دوره رقابت‌ها برای کسب بر‌ترین جوایز سینمایی سال، از سوی آکادمی اسکار اعلام و مراسم نهایی اهدای جوایز به برندگان اسکار 2020نیز روز 9فوریه (20بهمن) برگزار می‌شود.
ورایتی قبل از اعلام نامزد‌ها، پیش‌بینی خود از نامزد‌های احتمالی این دوره از اسکار را منتشر کرده است. براساس این پیش‌بینی، «مرد ایرلندی» مارتین اسکورسیزی که در گلدن گلوب نتوانست جایزه‌ای کسب کند، یکی از فیلم‌هایی خواهد بود که بیشترین نامزدی را در رشته‌های مختلف از آن خود خواهد کرد. «روزی روزگاری در هالیوود» کوئینتین تارانتینو که با 3 جایزه گلدن گلوب به خانه رفت، در رشته‌های متعددی نامزد خواهد شد. «داستان ازدواج» به کارگردانی نوح بومباک نیز به احتمال زیاد نامزدی‌های زیادی را از آن خود خواهد کرد. «1917» سم مندس، «مرد ایرلندی» مارتین اسکورسیزی، «روزی روزگاری» کوئنتین تارانتینو و «انگل» بونگ جون مو، از جمله فیلم‌هایی هستند که به‌احتمال زیاد نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم سال خواهند شد.
در رشته بهترین بازیگران زن نیز رنه زلوگر به‌خاطر بازی خاص و با چهره تا حدی تغیبر یافته در فیلم «جودی» به‌احتمال زیاد انتخاب خواهد شد.
 در ادامه پیش‌بینی ورایتی آمده، آدام درایور نیز به‌خاطر بازی خوب در فیلم داستان یک ازدواج به‌احتمال زیاد در رشته بهترین بازیگر مرد سال کاندیدا خواهد شد. در رشته بهترین بازیگر مرد اما به‌احتمال زیاد رقابت اصلی برای کسب جایزه میان خواکین فونیکس به‌دلیل بازی در فیلم «جوکر» و آدام درایور خواهد بود. اما تارون ایگرتون را نباید از نظر دور داشت. او به تازگی به‌دلیل نقش‌آفرینی در فیلم «راکتمن» دکستر فلچر در رشته بهترین بازیگر مرد جایزه گلدن گلوب را از آن خود کرده است؛ بنابراین این سؤال در ذهن بسیاری از منتقدان و علاقه‌مندان به سینما ایجاد شده که آیا تارون ایگرتون خواهد توانست در روز 9فوریه 2020(20بهمن) جایزه بهترین بازیگر سال را از آن خود کند و جایزه اسکار را در کنار جایزه گلدن گلوب 2020در کلکسیون افتخارات خود جای دهد؟ در بخش بهترین بازیگر مکمل زن نیز جنیفر لوپز به‌احتمال زیاد به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین نامزدهای دریافت جایزه انتخاب خواهد شد. مارگو رابی هم به‌دلیل ایفای نقش در فیلم‌های «روزی روزگاری در هالیوود» و «بمب شل»، به‌احتمال زیاد نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن خواهد شد. در این صورت مارگو رابی اصلی‌ترین رقیب جنیفر لوپز برای دریافت این جایزه خواهد بود.

نامزدهای احتمالی رشته‌های اصلی جایزه اسکار 2020
نامزدهای احتمالی بهترین فیلم: 1917، مرد ایرلندی، زن کوچک، جوجو رابیت، جوکر، داستان یک ازدواج، روزی روزگاری در هالیوود، خداحافظی، فورد در برابر فراری و دو پاپ.
نامزدهای احتمالی بهترین کارگردان: مارتین اسکورسیزی برای فیلم مرد ایرلندی، تایکا وایتیتی برای فیلم جوجو رابیت، بونگ جون هو برای فیلم انگل، سم مندس برای فیلم 1917 و کوئنتین تارانتینو برای فیلم روزی روزگاری در هالیوود.
نامزدهای احتمالی بهترین بازیگر مرد: آدام درایور برای داستان یک ازدواج، لئوناردو دی‌کاپریو برای روزی روزگاری در هالیوود، تارون ایگرتون برای راکتمن، خواکین فونیکس برای جوکر، جوناتان پرایس برای دوپاپ، رابرت دنیرو برای مرد ایرلندی، ادی مورفی برای اسم من دولمیت است و آدام سندلر برای جواهرات تراش نخورده.
نامزدهای احتمالی بهترین بازیگر زن: آوکوافینا برای خداحافظی، اسکارلت یوهانسون برای داستان یک ازدواج، سائورس رونان برای زن کوچک، چارلایز ترون برای بمب شل، رنه زلوگر برای جودی، لوپیتا انیونگو برای ما و سینتیا اریوو  برای هریت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید