• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 21 دی 1398
کد مطلب : 92456
+
-

ادعای یک فضانورد درباره موجودات فضایی

هلن شرمن، نخستین فضانورد انگلیسی می‌گوید که بیگانگان فضایی میان ما زندگی می‌کنند

ادعای یک فضانورد درباره موجودات فضایی

عمادالدین قاسمی پناه_خبرنگار

یک فضانورد انگلیسی می‌گوید که موجودات بیگانه فضایی قطعا وجود دارند و احتمالا بین ما و روی زمین زندگی می‌کنند اما تاکنون نتوانسته‌ایم آنها را شناسایی کنیم. هلن شرمن که در سال 1991به ایستگاه فضایی میر رفته و نخستین فضانورد انگلیسی محسوب می‌شود، به آبزرور گفته است که بیگانگان فضایی وجود دارند و هیچ تردیدی در این‌باره وجود ندارد. او می‌گوید: چندین میلیارد ستاره در جهان وجود دارد که باید انواع گوناگون زندگی در آنها وجود داشته باشد. آیا آنها مانند من و شما هستند که از کربن و نیتروژن تشکیل شده‌ایم؟ شاید نه.
این فضانورد سپس، با بیان یک نظریه اینگونه ادامه می‌دهد: این امکان وجود دارد که الان در اینجا زندگی کنند، اما ما به راحتی نمی‌توانیم آنها را ببینیم.
شرمن نخستین نفر از 7انگلیسی‌ای بود که وارد فضا شد. این شیمی‌دان هنگامی که 27سال داشت، 8روز به‌عنوان پژوهشگر در یک مأموریت فضایی حضور داشت و به این ترتیب او تبدیل به یکی از جوان‌ترین افرادی شد که به خارج از زمین رفت. مریخ‌نوردهای ناسا برای اثبات وجود اشکال زندگی فرازمینی در گذشته و حال، مریخ را ترجیح می‌دهند، اما علاقه بی‌پایان بشر به کشف این مسئله تاکنون بی‌ثمر بوده است. شرمن البته تنها شخصی نیست که چنین نظریه‌ای درباره موجودات و حیات فرازمینی می‌دهد. یک مقام سابق پنتاگون که یک برنامه محرمانه دولت را برای پژوهش در مورد اشیای ناشناس پرنده که در سال2017 فاش شده بود، رهبری می‌کرد، در آن زمان به سی‌ان‌ان گفته بود که وی معتقد است شواهدی از زندگی بیگانگان در زمین وجود دارد. شرمن در بخش دیگری از مصاحبه‌ خود می‌گوید: هیچ‌چیز زیباتر از این نیست که شما از بالا به کره زمین نگاه کنید. من هرگز نخستین باری که این صحنه را دیدم، فراموش نخواهم کرد. شرمن همچنین به ناامیدی‌اش از کسانی که او را با جنسیتش توصیف می‌کنند، اشاره می‌کند. او می‌گوید: مردم اغلب من را به‌عنوان نخستین زن انگلیسی که به فضا رفت توصیف می‌کنند، اما من در‌واقع نخستین فرد انگلیسی‌ای هستم که به فضا رفته‌ام. به‌نظر می‌رسد اگر کسی بگوید نخستین فرد این تصور پیش می‌آمد که او یک مرد بوده است. وقتی «تیم پیک» به فضا رفت، برخی از مردم به سادگی مرا فراموش کردند. وقتی یک مرد به‌عنوان نخستین نفر مطرح می‌شود، تبدیل به یک معیار می‌شود، بنابراین من از این وضعیت ناراحت هستم. ستاره‌شناسان مدت‌هاست که ستاره‌ها و سیارات همسایه را برای نشانه‌های زندگی فرازمینی جست‌وجو می‌کنند. هنگامی که جرم میان ستاره‌ای « اوموآموا » در اکتبر سال2017 از منظومه شمسی ما عبور کرد، رفتار عجیب آن باعث شد که برخی دانشمندان تصور کنند که این دنباله‌دار ممکن است یک فضاپیمای بیگانه باشد. همچنین رمز و راز پالس‌های رادیویی سریع و تکرار‌شونده که اخترشناسان اخیراً کشف کرده‌اند هم در این میان ذهن‌ها را به‌خود مشغول کرده است.
آیا اینها می‌توانند نشانه زندگی بیگانه باشند؟ هم‌اکنون هنوز مدرکی علمی و مستدل در این رابطه موجود نیست. از سوی دیگر، ما فقط یک نقطه کوچک در عالم گسترده و تقریباً نامتناهی هستیم. پس چه‌کسی می‌داند فراتر از آنچه می‌دانیم چیست؟
شاید بهترین اقدام ما برای پیدا کردن بهترین دوستان کیهانی جدید در اواخر سال‌جاری میلادی رخ دهد، یعنی زمانی که ناسا مریخ‌نورد فوق پیشرفته دیگری را به سیاره سرخ می‌فرستد تا به‌طور ویژه به جست‌وجوی زندگی و نشانه‌های آن بپردازد.
قرن‌هاست بشر با این پرسش درگیر است که آیا موجودات بیگانه فضایی وجود دارند؟ اگرچه انسان هنوز نتوانسته پاسخی برای آن بیابد، اما در مسیر رسیدن به پاسخ، کشف‌های مهم داشته و فرضیه‌های باورنکردنی ارائه کرده است.

دوستان کیهانی ما
شاید بهترین اقدام ما برای پیدا‌کردن بهترین دوستان کیهانی جدید در اواخر سال‌جاری میلادی رخ دهد، یعنی زمانی که ناسا مریخ‌نورد فوق پیشرفته دیگری را به سیاره سرخ می‌فرستد تا به‌طور ویژه به جست‌وجوی زندگی و نشانه‌های آن بپردازد
 

این خبر را به اشتراک بگذارید