• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 21 دی 1398
کد مطلب : 92455
+
-

روبات‌های عجیب در CES 2020

نمایشگاه امسال شاهد حضور روبات‌هایی بود که گفته می‌شود در سال‌های آینده عجیب‌تر هم خواهند بود

روبات‌های عجیب در CES 2020

 دنیای روبات‌ها مدت‌هاست به سمت راحت‌تر کردن کار انسان‌ها قدم بر می‌دارد. این بار در نمایشگاه فناوری CES لاس وگاس، از 3روبات جذاب دیگر برای کار در رستوران و کمک در منزل رونمایی شده است. به گزارش بی‌بی سی، روبات رستورانی به شکل گربه قرار است در رستوران‌های شلوغ چین غذای مشتری را روی میز سرو کند. این روبات با نام BellaBot توسط شرکت چینی PuduTech ساخته شده که یکی از تولیدات روباتیکی است که برای نمایش در رویدادهای امسال تعیین شده است. روبات Walker ساخته شرکت UBTech نیز می‌تواند حرکت‌های یوگا را انجام دهد و همچنین روبات RollBot از شرکت Charmin  همانطور که از نامش پیداست در بحرانی‌ترین شرایط زمانی که دستمال کاغذی توالت تمام‌شده و کسی هم برای کمک نیست، یک رول جدید دستمال کاغذی را آماده می‌کند. به گفته کارشناسان روبات‌هایی که امسال در CES لاس وگاس به نمایش گذاشته می‌شوند احتمالا در آینده شکل‌های عجیب و غریب‌تری می‌گیرند.

روبات رول
شرکت Charmin با مشارکت شرکت آمریکایی tor و Gamble با طراحی یک روبات برای راحت‌ترکردن یکی از جنبه‌های مهم زندگی انسانی، توجه‌ها را به سمت خود جلب کرد. این شرکت با طراحی یک روبات انسان‌نما با نام RollBot ، دغدغه انسان‌ها در سرویس بهداشتی و حمام را به پایان رساند. گرگ ویو، محقق شرکت P&G ، درباره این روبات به بی‌بی‌سی گفته است: خودتان را در سرویس بهداشتی تصور کنید، رول دستمال کاغذی تمام‌ شده است و هیچ‌کس صدای شما را نمی‌شنود، این روبات شما را در خانه پیدا می‌کند و دستمال جدید برایتان می‌آورد. RollBot را می‌توان از طریق فناوری بلوتوث گوشی‌های هوشمند در زمان لازم فعال کرد. با این حال، P&G هم‌اکنون برنامه‌ای برای ارائه این روبات به بازار ندارد که می‌تواند به این معنی باشد که کمی بیشتر باید منتظر کسی باشید که در زمان لازم به شما دستمال برساند. پسکاتوره می‌گوید: به لطف پیشرفت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، روبات‌ها رفته‌رفته در بیان احساسات خود و تقلید توانایی‌های انسان‌ها بهتر و بهتر می‌شوند. به عقیده او در بازار رقابتی روبات‌هایی که نتوانند یک قابلیت را در خود ارتقا دهند و تنها بر پیشبرد همان متمرکز شوند از دور بیرون خواهند رفت. او ادامه می‌دهد: این یکی از روندهای در حال رشد فناوری است و باید در سال‌های پیش رو منتظر روبات‌های عجیب‌تر دیگری باشیم.

روبات یوگی
همچنین در نمایشگاه تکنولوژی CES امسال نسخه به‌روز شده جدید روبات Walker از شرکت UBTech به نمایش گذاشته می‌شود. به گفته شرکت سازنده، این مدل می‌تواند با بهبودی چشمگیر، یک‌سری از حرکات یوگا و تای‌چی را به نمایش بگذارد. 
جف گوردون، سخنگوی UBTech، می‌گوید: این روبات آن‌قدر زنده است که همه پویایی یک هوش مصنوعی که از آن انتظار دارید را دارد؛ می‌تواند در کنار خانواده شما در خانه‌تان زندگی کند و از پله‌ها بالا و پایین برود و وسایل سنگین را برایتان جابه‌جا کند. این روبات قادر است تمام حرکات یوگا را نیز انجام دهد. توانایی‌های دیگر Walker  این است که می‌تواند نقاشی بکشد، چای یا قهوه درون فنجان بریزد و کارت بانکی شما را در دستگاه قرار دهد.

روبات پیشخدمت
 BellaBot آن‌قدر با شخصیت است که کنار میز مشتری منتظر می‌ماند تا او غذایش را بردارد. این مدل به‌روز شده مدل قبلی است که طراحی مفیدتری دارد. در مقایسه با مدل قبلی، این روبات صفحه نمایشی دارد که شکل انیمیشنی گربه روی آن نقش بسته است. این گربه روباتیک وقتی به میز مشتری می‌رسد با صدای «میو» او را برای برداشتن غذا از طبقاتی که در تنه روبات طراحی شده، ترغیب می‌کند. به ادعای شرکت سازنده، اگر یکی از مشتریان با مهربانی گوش‌های BellaBot را لمس کند، ابتدا با مهربانی جواب می‌دهد: چه دست‌های گرمی! اما اگر این لمس طولانی شود بیانش تغییر می‌کند و می‌گوید: دارم دیوانه می‌شوم و به مشتری یادآوری می‌کند که باعث برهم خوردن کارش نشود. هدف این شرکت چینی از ساخت این روبات، خدمت به رستوران‌هایی است که معمولا شلوغ و با کمبود نیروی پیشخدمت روبه‌رو هستند. البته روبات قبلی این شرکت فعلا در 2هزار رستوران دور دنیا در حال خدمت است. به گفته پائولو پسکاتوره، از شرکت PP Forsight به‌نظر می‌رسد BellaBot در دنیای واقعی با مشکل برخورد کند، به‌ویژه با مسیریابی در ساعات شلوغ رستوران‌ها. او می‌گوید: با این حال به‌نظر می‌رسد به‌زودی رستوران‌ها خود را به شکل یا اشکالی از اتوماسیون وابسته کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید