• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 21 دی 1398
کد مطلب : 92451
+
-

سقوط اتوبوس به دره جان 20نفر را گرفت


هنوز 24ساعت از حادثه مرگبار سقوط هواپیمای مسافربری تهران-کی‌یف و مرگ 176سرنشین آن نگذشته بود که حادثه سقوط اتوبوس تهران-گنبد به اعماق دره، مرگ 20مسافر را رقم زد.
به‌گزارش همشهری، نیمه‌شب پنجشنبه یک اتوبوس مسافربری که با 43سرنشین از تهران عازم شهرستان گنبد در استان گلستان بود، در جاده فیروزکوه دچار حادثه‌ای هولناک شد. حدود ساعت2:33 بامداد، زمانی که بسیاری از مسافران در خواب بودند، اتوبوس که به محدوده ورسک رسیده بود، درست در سرازیری دو‌آب سواد‌کوه در شیب تند جاده قرار گرفت و به‌علت نقص در سیستم ترمز، سرعتش افزایش یافت.
عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ایسنا گفت: براساس بررسی‌های اولیه سرعت این اتوبوس بسیار زیاد و در لحظه حادثه حدود ۱۴۰کیلومتر در ساعت بود و همین باعث شد که راننده کنترل آن را از دست داده و اتوبوس به اعماق دره سقوط کند. به‌گفته وی، این اتوبوس جزو ناوگان فرسوده یا بدون مجوز تردد نبوده چراکه همواره در جاده‌ها در حال تردد بوده است اما باید صبر کنیم تا نتیجه گزارش نهایی بررسی سوانح پس از جلسه شنبه منتشر ‌شود و علت و عوامل اصلی را اعلام کنیم.
اکثر مسافران این اتوبوس اهل شهرستان گنبد کاووس بودند. یکی از آنها که از ناحیه پا دچار آسیب شده به ایسنا گفت: در بین راه متوجه شدم که اتوبوس دچار مشکل شده است، این را از پچ‌پچ راننده و کمک‌راننده حدس زدم اما راننده باید از سلامت خودرو اطمینان می‌داشت و به حرکت خود ادامه می‌داد. او گفت: پس از مدتی جای راننده و کمک‌راننده عوض شد، 10دقیقه بعد ناگهان ترمز اتوبوس برید و ماشین از کنترل راننده خارج شد.
او ادامه داد: در ابتدا همه از راننده می‌خواستند به کوه یا به پشت سر تریلی بزند که ماشین متوقف شود اما راننده قبول نکرد. درنهایت هم ماشین به دره سقوط کرد و راننده نیز در این حادثه جان خود را از دست داد.
محسن جوادی ۳۸ساله نیز که دنده‌اش دچار شکستگی شده و هم‌اکنون در بیمارستان رازی قائمشهر بستری است، گفت: خواب بودم و با شنیدن صدای گاز دادن پشت سر هم ماشین بیدار شدم و فهمیدم ماشین دچار نقص فنی شده است. او ادامه داد: با وجود اینکه اتوبوس ایراد فنی داشت اما راننده به حرکت خود ادامه داد. جوادی گفت: 2دقیقه پس از اینکه ترمز برید با همان سرعت و شتاب اتوبوس به پیچ رسید که در آن لحظه سرعت اتوبوس دیگر قابل کنترل نبود و به دره پرت شدیم و بعد از آن‌ چیزی به‌خاطر نمی‌آورم. براساس این گزارش در این حادثه 18مسافر عادی و یک زن باردار و جنینش جانشان را از دست دادند و 23نفر که در میان آنها 2کودک وجود دارد نیز مجروح شدند که برای درمان به بیمارستان‌های امام‌خمینی(ره) ساری، بیمارستان رازی قائمشهر و بیمارستان ولیعصر قائمشهر انتقال یافتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :