• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 19 دی 1398
کد مطلب : 92436
+
-

مظلومیت کشتی در کرمانشاه

محسن محمودصفری|جام جهان‌پهلوان تختی برای کشتی‌گیران داخلی هم خیلی جذاب نبود، نه آنها از این جام استقبال کردند، نه خارجی‌ها و نه حتی صداوسیما.چهلمین دوره مسابقات جام تختی گرامیداشت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، صبح روز گذشته در کرمانشاه آغاز شد. این مسابقات با اینکه انتخابی تیم ملی بود و غلامرضا محمدی بارها هشدار داده بود کسانی که در این جام غیبت کنند شانس حضور در مسابقات مهم‌تر و حتی بازی‌های المپیک را از دست می‌دهند، با این حال بعضی از قهرمانان صاحب‌نام از این مسابقات استقبالی نکردند. در بین کشورهای خارجی هم فقط کشتی‌گیران ارمنستان و روسیه به کرمانشاه آمده بودند. و آخر اینکه تلویزیون ایران هم تمایلی به پخش این مسابقات نداشت.
   روز سیاه یزدانی‌ها 
اولین اتفاق غیرمنتظره این مسابقات، کنار کشیدن رضا یزدانی دارنده 4مدال جهانی در جام تختی بود. کادرفنی پیش‌تر اعلام کرده بود هر کشتی‌گیری که در جام تختی شرکت نکند، شانسی برای حضور در المپیک ندارد. به‌نظر می‌رسد یزدانی با این غیبت، قید حضور در چهارمین المپیک را زده است. او نماینده کشتی ایران در المپیک 2008، 2012 و 2016 بود که از هرسه با دست خالی بازگشت. در المپیک لندن با شکست گادیسوف از روسیه شانس نخست مدال طلا بود اما به‌دلیل پارگی رباط پا در کشتی مقابل آندریتسف اوکراینی شانس گرفتن این مدال را  از دست داد. یکی از چالش‌های بزرگ ایران گرفتن سهمیه در همین وزن 97کیلوگرم است که یزدانی کشتی می‌گرفت. نمایندگان ایران در این وزن فاصله بسیاری با رقبای خارجی دارند.
یزدانی دیگری که در این جام حضور داشت، امیرمحمد یزدانی بود. او در مقابل میثم نصیری 15 بر 11 شکست خورد تا یزدانی‌های این جام ناکام باشند.
نادر حاج‌آقانیا یکی دیگر از غایبان جام بود. او که در وزن 57کیلوگرم کشتی می‌گیرد، در وزن‌کشی حضور داشت ولی نماینده اتحادیه جهانی به‌دلیل عدم‌اعتبار لایسنس این کشتی‌گیر، مانع حضور او در مسابقات شد. بعید نیست با این اتفاق حاج‌آقا‌نیا شانس حضور در مسابقات را از دست بدهد.
  پخش سکته‌ای در شبکه استانی
این مسابقات پخش تلویزیونی نداشت. این یکی از اقدامات تکراری صداوسیما در مقابله با برگزاری مسابقات کشتی بود که باعث شد علاقه‌مندان به کشتی بار دیگر از پخش‌های زنده اینستاگرامی این مسابقات را پیگیری کنند. شکست امیرمحمد یزدانی و شکست شعبانی در مقابل گلیج ازجمله کشتی‌های زیبای روز نخست مسابقات بود که بینندگان تلویزیون از دیدن آن محروم شدند. جالب اینکه شبکه استانی هم تنها یک‌ساعت از این مسابقات را پوشش داد تا مشخص شود ورزش اول اولویتی برای مدیران صداوسیما ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید