• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 19 دی 1398
کد مطلب : 92402
+
-

شورای‌عالی استان‌ها همتراز یک قوه است

شورای‌عالی استان‌ها همتراز یک قوه است

شهردار تهران با بیان اینکه شورای‌عالی استان‌ها در قانون همانند و همتراز یک قوه دیده شده است، بر استفاده مطلوب از این ظرفیت‌ تأکید کرد.
به گزارش همشهری، «پیروز حناچی» در صد و پنجمین مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در شهر میراث جهانی یزد، با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد، تعداد شهرهایی را که در دنیا و به‌دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص به ثبت جهانی رسیده‌اند، بسیار اندک خواند و گفت: افتخار ثبت جهانی که جهانیان نیز به آن صحه گذاشته‌اند، در حالی نصیب یزدی‌ها شده که مردمان این دیار از قدیم با زندگی در سخت‌ترین شرایط اقلیمی این سرزمین، بیشترین همزیستی را با طبیعت و کم‌عارضگی را در پیرامون خود داشته‌اند. وی در ادامه بیان کرد: امروز در حالی مفهوم پایداری در دنیا مطرح می‌شود که سال‌ها پیش مردمان یزد آن را در بستر اوضاع دشوار آب و هوایی کویر به‌صورت کامل رقم زده و با این فرهنگ زیسته‌اند. این در حالی است که کشورهای جهان به‌ویژه اروپایی‌ها برای توسعه این نظریه و ترویج این نگاه سالانه میلیون‌ها یورو هزینه ‌می‌کنند. شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری‌ها چه بخواهند و چه نخواهند و چه در قانون به آن اشاره شده یا نشده باشد، سازمان‌های اجتماعی هستند، تأکید کرد: این سازمان‌ها دارای این خصیصه‌اند که باید به نگاه و خواست مردم توجه داشته باشند و با مشارکت مردم اداره شوند. وی با اشاره به اینکه شورای‌عالی استان‌ها در قانون اساسی همانند و همتراز یک قوه دیده شده است، بر استفاده مطلوب از این ظرفیت‌ تأکید کرد و گفت: باید نتایج آرای مردم منجر به ارتقای زندگی و حقوق شهروندی آنها شود.
شهردار تهران گفت: کشور در شرایط حساس و سختی به‌سر می‌برد، ولی امیدواریم با اخلاص و رشادت جوانان این مرز و بوم و تدبیر خوب مسئولان نظام، این تهدیدات از کشور رخت بربندد و شاهد توسعه بیش از پیش کشور باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید