• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 18 دی 1398
کد مطلب : 92370
+
-

کالدرون اوت؛ برنده‌ها و بازنده‌ها

بهروز رسایلی| در شرایطی که گابریل کالدرون قرار بود امروز (چهارشنبه) در اردوی قطر به جمع پرسپولیسی‌ها ملحق شود، هنوز خبر دقیقی از بازگشت او و ادامه همکاری‌اش با پرسپولیس در دست نیست. اردوی قطر به کلی لغو شده و لااقل تا وقتی ما داشتیم این مطلب را می‌نوشتیم، کسی نمی‌دانست کالدرون در نیم‌فصل دوم روی نیمکت سرخ‌ها خواهد نشست یا نه. در هر صورت اگر مربی آرژانتینی کارش را با پرسپولیس ادامه ندهد، طبیعتا عده‌ای از این قضیه سود خواهند برد و گروهی هم ضرر می‌کنند.
  برنده‌ها؛ دنیا به کام علیرضا و امید
بدون شک یکی از بزرگ‌ترین برندگان تغییر کادرفنی پرسپولیس، امید عالیشاه است؛ چرا که این بازیکن در لیست مازاد قطعی کالدرون قرار گرفته بود و تا الان باید جدا می‌شد. امید از نظر فنی بازیکن بدی نیست و قطعا باشگاه تمایل دارد اگر مربی عوض شد او را نگه‌دارد؛ هرچند عالیشاه که با برانکو و کالدرون به مشکل خورده بود، این پتانسیل را دارد که با مربی بعدی هم دچار سوءتفاهم شود! آدام همتی هم دیگر بازیکن مازاد کالدرون است که به شکل عجیبی هنوز جدا نشده؛ گو اینکه نوه سعید راد از نظر فنی برای جلب نظر مربی بعدی کار دشواری دارد. دیگر کسی که از این تغییر خوشحال می‌شود علیرضا بیرانوند است؛ گلر شماره یک تیم ملی که این اواخر به‌شدت با کالدرون به مشکل خورد و نیمکت‌نشین شد. بیرانوند از نظر فنی افت کرده بود و کالدرون اعلام کرد تا پایان سال میلادی او را بازی نخواهد داد. حالا اما بیرو با سرمربی جدید می‌تواند آسان و بی‌رقابت به ترکیب اصلی برگردد. اسم محمد نادری را هم باید به فهرست برنده‌های جدایی احتمالی کالدرون اضافه کرد. نادری که نیم‌فصل دوم پارسال در قامت پدیده ظاهر شد، امسال بعد از آزمون و خطاهای زیاد و حتی تغییر پست، رقابت برای حضور در دفاع چپ را به محمد انصاری باخت و نیمکت‌نشین شد.
  بازنده‌ها؛ رادو، ربیع و سختکوش‌ها
در نقطه مقابل اما بازنده‌های این دگرگونی کسانی هستند که در دوره مربی آرژانتینی بیشتر از قبل شانس بازی پیدا کردند. به‌عنوان مثال بوژیدار رادوشویچ آنقدر که توسط کالدرون «دیده» شد، از سوی مربی هموطنش یعنی برانکو مورد اعتماد قرار نگرفت. رادو در نیم‌فصل اول هیچ گلی دریافت نکرد و با چند واکنش دیدنی، حسابی برای علیرضا بیرانوند خط و نشان کشید. محسن ربیع‌خواه هم همین شرایط را دارد. همه فکر می‌کردند بعد از رفتن برانکو، او نخستین خروجی قطعی پرسپولیس خواهد بود؛ اما ربیع‌خواه به یمن مصدومیت کمال کامیابی‌نیا فیکس ماند و تا حدی رشد فنی و کیفی هم داشت. محمدحسین کنعانی‌زادگان دیگر بازیکنی است که شاید موقعیتش در دوران پساکالدرون به خطر بیفتد. کنعانی مهره مورد علاقه مربی آرژانتینی بود و در سیستم چرخشی او به اندازه جلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده به بازی گرفته می‌شد. به این نفرات باید سایر ذخیره‌ها را هم اضافه کرد. همه می‌دانند که مربی آرژانتینی نگاه ویژه‌ای به تمرینات دارد و درصورت درخشش بازیکنان ذخیره، فرصت بازی را به آنها می‌دهد؛ بختی که در نیم‌فصل اول کم‌وبیش در اختیار روستایی و مهدی عبدی قرار گرفت. با این همه اما قطعا بزرگ‌ترین بازنده عدم‌بازگشت احتمالی گابریل کالدرون، شخص محمدحسن انصاری‌فرداست. اگر اسم عرب با حذف برانکو از پرسپولیس عجین شد، برنگشتن کالدرون هم یک نقطه منفی ابدی در کارنامه مدیریتی محمدحسن خواهد بود. حتی اگر جانشین کالدرون در نهایت تیم را نایب‌قهرمان لیگ برتر کند، باز هم مدیرعامل پرسپولیس به‌خاطر حذف مربی قهرمان نیم‌فصل فشار بسیار زیادی را تحمل خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید