• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 18 دی 1398
کد مطلب : 92368
+
-

شروع قدرتمند ایران و استرالیا

شروع قدرتمند ایران و استرالیا

لیلی خرسند| تیم ملی والیبال ایران نخستین بازی‌اش در مسابقات انتخابی المپیک را مقتدرانه برد، شروع خوبی که می‌شود منتظر پایان خوبی برای آن بود اما به‌نظر می‌رسد بازی‌ای که قبل از ایران – چین‌تایپه برگزار شد، والیبال ایران را نگران کرده است.
روز گذشته مسابقات انتخابی المپیک 2020توکیو در شهر جیانگمن چین آغاز شد. ایران که یکی از شانس‌های اصلی صعود به المپیک است، در یک بازی راحت، 3بر صفر(25-16، 25- 17و 25-14) چین‌تایپه را برد. قبل از شروع این بازی، دو حریف اصلی ایران، استرالیا و کره‌جنوبی در میدان بودند، میدانی سخت که پیروز آن استرالیا بود. استرالیا این بازی را در 5 ست برد و با توجه به اینکه در این گروه هند و قطر حضور دارند، قابل پیش‌بینی است که استرالیا به‌عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کند.در گروه ایران، چین‌تایپه، قزاقستان و چین حضور دارند و شانس اول صعود خود ایران است. اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای در مرحله گروهی نیفتد، ایران و کره‌جنوبی در نیمه‌نهایی مقابل هم قرار می‌گیرند و اگر ایران برنده این بازی باشد در فینال شاید با استرالیا بازی کند.کره‌ای‌ها قبل از اینکه مسابقات شروع شود، برای ایران کری خوانده بودند. آخرین باری که کره در المپیک بوده، بازی‌های 2000سیدنی بود. آنها می‌خواهند طلسم این سال‌ها را بشکنند. ایم‌دو هون، سرمربی کره و شین‌ یانگ‌سوک کاپیتان تیم، روزهای گذشته مدعی شده بودند که می‌توانند ایران را ببرند و رؤیای بازی در المپیک را به واقعیت تبدیل کنند.ایران امروز ساعت 11 صبح با قزاقستان بازی دارد ولی به‌نظر می‌رسد همه حواس تیم به بازی با کره‌جنوبی است. ایران 4 سال پیش بعد از 52سال به المپیک رفت. انتظار این است که آنها در چین برای دومین بار سهمیه المپیک را بگیرند.ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی ایران دیروز در نشست بعد بازی گفت که ایران در بقیه بازی‌ها هم باید همین مسیر را ادامه بدهد: «خوشحالم که در بازی با چین‌تایپه رویکرد جدی داشتیم. در 3 ست بازی، کنترل خوبی بر مسابقه داشتیم و پیروزی مهمی کسب کردیم. باید به‌همین شکل مسیر را ادامه دهیم. در بازی دوم مقابل قزاقستان بازی می‌کنیم و باید برابر این تیم نیز رویکرد جدی داشته باشیم.» سعید معروف، کاپیتان تیم ایران در دقایق آخر ست سوم بازی با چین‌تایپه وقتی پیروزی قطعی شده بود، جایش را به جواد کریمی داد. او هم پیروزی در بازی اول را شروعی خوب برای مسابقات می‌داند:« این مسابقه شروع خوبی برای تیم ملی والیبال ایران بود. در ابتدای ست اول کمی کنترل بازی سخت شد ولی در ادامه ست و دیگر ست‌های این دیدار، کنترل مسابقه را به‌دست گرفتیم و تیم برتر میدان بودیم. در نهایت نیز نتیجه به سود ایران شد. باید به همین شکل مسابقات را ادامه دهیم تا موفق شویم.» 
در پایان این مسابقات، فقط یک تیم به المپیک 2020توکیو صعود می‌کند.


جانشین مصدوم مصدوم شد

فدراسیون والیبال سعی داشت مصدومیت شهرام محمودی خبری نشود اما بالاخره سیامک افروزی، پزشک تیم ملی تأیید کرد که محمودی آسیب دیده است. محمودی چند روز مانده به شروع مسابقات به اردوی تیم ملی دعوت شد تا جانشین امیر غفور شود که کمرش آسیب دیده. محمودی بعد از بازی‌های ریودوژانیرو به‌خاطر مصدومیت‌هایش از تیم ملی خداحافظی کرده بود. او این بار هم در چین در نخستین تمرین مصدوم شد. افروزی دیروز گفت که کمر محمودی آسیب دیده: « ۸۰ درصد این آسیب رفع شده و تنها کمی از درد آن باقی مانده است. در بازی با چین تایپه اگر به او احتیاج داشتیم می‌توانست بازی کند و مشکلی وجود نداشت.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید