• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 18 دی 1398
کد مطلب : 92367
+
-

محمدحسن؛ معلم انشا!

بهروز رسایلی| شرایط پرسپولیس ابدا خوب نیست و مسلما مهم‌ترین کسی که باید این وضعیت را تغییر بدهد، شخص مدیرعامل است. با این همه، در مدت زمانی که انصاری‌فرد در این سمت مشغول به‌کار بوده، هنوز اقدام مثبت عملی برای بهبود اوضاع از او دیده نشده؛ تا جایی که شاید بتوان مدیریت انصاری‌فرد را به‌طور خلاصه در دادن وعده‌های بی‌ثمر و شکایت‌های بی‌پایان در مورد مشکلات مالی خلاصه کرد. او مرتب در حال بازی با کلمات و ارائه نطق‌های جذاب است، اما در فاز اجرایی چیز دندان‌گیری از آقای مدیرعامل نمی‌بینیم.
 آیا نمی‌دانستی کجا می‌آیی؟
اولین سؤالی که در مواجهه با شکایت‌های همیشگی انصاری‌فرد از اوضاع مالی به ذهن متبادر می‌شود، این است که آیا او پیش از حضور در پرسپولیس، نمی‌دانست این تیم چه شرایطی دارد؟ گفته می‌شود وزارت ورزش قبل از زدن حکم محمدحسن، تمام این مسائل را با او در میان گذاشته، اما حتی در غیر این صورت هم عالم و آدم می‌دانند پرسپولیس چه مشکلاتی دارد. مخصوصا وقتی کسی قرار است مسئولیت ارشد اجرایی در چنین باشگاهی بگیرد، باید سیر تا پیاز مسائل را مرور کند تا بعدا ناچار نشود هر 8‌ساعت یک‌بار مصاحبه «دردمندانه» انجام بدهد. انصاری‌فرد قرار بود برای پرسپولیس پول بیاورد که ظاهرا نتوانسته این کار را بکند. او برخلاف اعلام‌های مکرر، قسط دوم دستمزد کالدرون را نداده و حتی ظاهرا هنوز قسط اول این مربی هم کامل نشده است. پرونده برانکو باقی مانده؛ مصالحه‌ای در کار نیست و گفته می‌شود او اسفندماه از فیفا علیه سرخپوشان حکم خواهد گرفت. مطالبات بازیکنان هم همچنان روی زمین است؛ مخصوصا بشار رسن و رادوشوویچ که می‌توانند یکطرفه فسخ کنند.
   هیأت‌مدیره؛ هدیه خدا!
تقریبا همه مردم ایران در جریان شکاف عمیق بین مدیرعامل و هیأت‌مدیره پرسپولیس هستند؛ همه، غیر از وزیر ورزش که به آنها حکم داده! اینکه از انصاری‌فرد انتقاد می‌کنیم مطلقا به‌معنای تأیید هیأت‌مدیره ناکارآمد نیست، چرا‌که امثال نبی و رغبتی و ایرج عرب هم امتحان خوبی در پرسپولیس پس نداده‌اند و گذشته از ماجرای جدایی برانکو، بی‌اثری آنها در روزهای اخیر محل بحث بوده است. با وجود این، به‌نظر می‌رسد این هیأت‌مدیره نامحبوب، بزرگ‌ترین هدیه خداوند به انصاری‌فرد بوده، چرا‌که حامیان او هم‌اکنون می‌توانند تمام کم‌وکاستی‌ها را گردن همین گروه بیندازند؛ یعنی الان اگر راه‌پله‌های باشگاه پرسپولیس هم کثیف باشد، گناهش گردن هیأت‌مدیره است و محمدحسن کوچک‌ترین نقشی ندارد. داغ‌شدن مکرر هشتگ‌هایی مثل «انصاری‌فرد تنهاست» به‌خوبی این فضا را نشان می‌دهد.
  او واقعا قدرتی ندارد؟
مکرر شنیده می‌شود معادلات قدرت در باشگاه پرسپولیس طوری است که محمدحسن انصاری‌فرد قدرت چندانی ندارد و عملا نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. این در حالی است که قرارداد با اسپانسر جدید را خود محمدحسن بست، پول جونیور را او داد و قراردادش را فسخ کرد، سرپرست تیم را تغییر داد که این موضوع محل تنش شد و البته مهرداد میناوند و سپهر حیدری را هم در باشگاه پرسپولیس مشغول کرد؛ پیشکسوتانی که از قضا هر دو در ابتدای فصل شدیدا منتقد گابریل کالدرون بودند! سؤال این است که اگر مدیرعامل قدرت ندارد، چطور این کارها را کرده و اگر قدرت دارد، چرا در مسیر بهبود اوضاع و محقق‌کردن برخی شروط مدنظر کالدرون گام بر‌نمی‌دارد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید