• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 18 دی 1398
کد مطلب : 92361
+
-

بررسی پرونده باغات سرعت گرفت

برای جلو افتادن کار شهروندانی که منتظر تعیین تکلیف ملک‌شان هستند، جلسات یک‌هفته در میان سه‌شنبه‌های شورای شهر تهران هرهفته به بررسی پرونده‌های پلاک ثبتی اختصاص می‌‌یابد

شورا
بررسی پرونده باغات سرعت گرفت

حامد فوقانی- خبر‌نگار

جو جلسه شورای شهر تهران دیروز هم تحت‌تأثیر شهادت سپهبد قاسم سلیمانی بود. از رئیس شورا گرفته تا تعدادی دیگر از اعضای شورا؛ به همین‌خاطر از رمز محبوبیت سردار دل‌ها گفتند و حضور چند‌میلیونی مردم در تشییع پیکر مطهر شهیدسلیمانی را نخستین پاسخ کوبنده به اقدام تروریستی اخیر دولت آمریکا دانستند. جدا از این، مهم‌ترین بحث جلسه روز گذشته در مورد بررسی چند پلاک ثبتی بود.
جلسات روزهای سه‌شنبه شورای شهر تهران که یک‌هفته درمیان برگزار می‌شد، از این پس همه سه‌شنبه‌ها برگزار خواهد شد؛ البته با این تفاوت که بررسی پلاک ثبتی باغات شهر، در روزهای سه‌شنبه بیش از پیش در دستور قرار می‌گیرد تا کار شهروندانی که از این حیث، منتظر تعیین تکلیف ملک‌شان هستند، سریع‌تر انجام شود. بر این اساس، دیروز تعدادی از پرونده 18پلاک‌ ثبتی بررسی شده و به رأی گذاشته شد. از این بین کلیات پرونده ۳پلاک برای بررسی بیشتر به کمیسیون باغات بازگشت، پرونده ۱۴پلاک، باغ تشخیص داده شد و یکی هم رأی غیرباغ گرفت. براساس این گزارش بیشتر پرونده‌هایی که دیروز بررسی شدند مربوط به منطقه یک تهران بودند. از این میان، 2پرونده مهم مربوط به املاکی به وسعت 1198مترمربع و 3082مترمربع واقع در نیاوران بود که اولی به کمیسیون بازگشت و دومی باغ تشخیص داده شد. همچنین ملکی با مساحت 5200مترمربع در تقاطع آرارات-سئول رأی باغ گرفت. علاوه بر اینها، زمین‌هایی به مساحت‌های 1650مترمربع، 1487مترمربع و 1487مترمربع در محله ازگل و نیز ملکی به وسعت 939مترمربع واقع در خیابان باهنر منطقه یک باغ تشخیص داده شدند. در ضمن ملکی واقع در میدان قدس با وسعت ۱۰۳۸ متر مربع و زمینی به مساحت ۱۱۲۵ متر مربع واقع در اقدسیه از اعضای شورا رأی باغ بودن گرفتند. به غیر از این موضوع، اعضای شورای شهر همچنین اعتراض فرمانداری به مصوبه سیاست‌ها و الزامات اجرایی بودجه سال آینده شهرداری را به بحث گذاشتند؛ اعتراضی که در نهایت از سوی آنها وارد دانسته نشد.

اعتراض فرمانداری رد شد
مجید فراهانی، کسی بود که روز گذشته در رابطه با بررسی اعتراض فرمانداری به مصوبه سیاست‌ها و الزامات اجرایی بودجه سال ۱۳۹۶ شهرداری تهران توضیحاتی را بیان کرد. او که ریاست کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران را برعهده دارد، گفت: « برای نخستین بار در سال ۱۳۸۶ سیاست‌ها و الزامات تدوین بودجه شهرداری مورد توجه شورای اسلامی شهر قرار گرفت و شورا با تصویب مصوبه تعیین سیاست‌های تنظیم بودجه سال ۱۳۸۷ شهرداری تهران که مورد اعتراض فرمانداری هم قرار نگرفت این حرکت را آغاز کرد و این مسیر تاکنون ادامه داشته است. مصوبه «سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران به جز برخی تغییرات و اصلاحات جزئی کاملا مشابه مصوبه سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران است که مورد اعتراض فرمانداری قرار نگرفت. با عنایت به موارد یادشده و رویه رایج در ادوار شورای اسلامی شهر تهران از یک‌سو و لزوم پاسخ به مطالبات شهروندان از طریق جهت بخشیدن به بودجه شهرداری، شورا اعتراض فرمانداری محترم را به این مصوبه وارد نمی‌داند و انتظار دارد فرمانداری محترم در مسیر حمایت از مدیریت شهری نسبت به تأیید مصوبه همکاری لازم را داشته باشد. علاوه بر این لازم به ذکر است براساس قانون، کمک شهرداری تهران به فرمانداری تهران که هر سال مورد پیگیری فرمانداری قرار می‌گیرد نیز در تطابق با قانون دارای اشکال است که هرگز مورد اشکال هیأت تطبیق قرار نگرفته است.»  در نهایت اعتراض فرمانداری به مصوبه سیاست‌ها و الزامات اجرایی بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران به رأی گذشته شد که با ۱۴رأی، از سوی شورای شهر تهران رد شده و تصویب نشد.

مسئولان قدر مردم را بدانند

رئیس شورای شهر تهران در ابتدای جلسه دیروز از شکوه حماسه بی‌نظیر مردم ایران در بدرقه سردار سرافراز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تقدیر کرد و گفت: «حماسه‌ای که در خوزستان، تهران، قم و کرمان خلق شد، رساترین پاسخی است که توسط میلیون‌ها تن از ایرانیان به اقدام تروریستی دولت آمریکا داده شد و موجب شگفتی جهان از وحدت و یکپارچگی مردم ایران شد.» محسن هاشمی با بیان اینکه در شرایط سخت آینده، این وحدت و همدلی بزرگ‌ترین نیاز و سرمایه و سلاحی است که برای مقابله با دشمنان کشور به آن نیاز داریم، افزود: «هرشخص با هرانگیزه و از هرگروهی، به این وحدت و همدلی آسیب برساند به آرمان‌های شهیدسلیمانی خیانتی نابخشودنی کرده است. ما برای این رویارویی، به همه ابزارهای قدرت ملی، از جمله دیپلماسی، دیپلماسی عمومی، حضور مردم و رسانه‌ها در کنار نیروهای نظامی کشور نیازمندیم. بر همین اساس نباید هیچ نیرویی از ایران تضعیف شود.» او تأکید کرد که مسئولان کشور هم باید قدر این مردم و ایستادگی و وفاداری‌شان را بدانند و در وضعیت معیشتی و شرایط زندگی اقشار محروم جامعه به سرعت گشایشی ایجاد کنند. هاشمی در ادامه از مجموعه همکاران در شهرداری تهران و سایر نیروهای خدماتی که روز گذشته، بستر حضور میلیونی مردم تهران در تشییع و بدرقه حاج‌قاسم را فراهم کردند و رکورد جابه‌جایی مسافر توسط سیستم حمل ونقل عمومی و متروی تهران شکسته شد، نیز قدردانی کرد.


این خبر را به اشتراک بگذارید