• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 20 اسفند 1396
کد مطلب : 9236
+
-

جزئیات حادثه تخریب خانه درحال ساخت یک خانواده معلول

تخریب خانه در حال ساخت یک خانواده با 4معلول (مادر معلول، یک دختر و 3پسر معلول که یکی از پسرها با خانواده زندگی نمی‌کند) از سوی شهرداری ارومیه واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. تخریب خانه‌ای که البته به‌صورت غیرمجاز در حال ساخت بوده است و این خانواده در آن زندگی نمی‌کردند، اما در کنار خرابه‌های آن بعد از تخریب عکسی از آنها گرفته شد که همان روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست شد و حاشیه‌های بسیاری را به‌دنبال داشت.
سعید فریور، رئیس سازمان بهزیستی ارومیه درخصوص ماجرایی که روز جمعه برای این خانواده تحت پوشش بهزیستی اتفاق افتاد، به همشهری گفت: خانواده مذکور جزو خانواده‌های دارای 4معلول تحت پوشش بهزیستی هستند که اوایل سال‌جاری 60میلیون تومان کمک بلاعوض برای تهیه خانه به آنها تعلق گرفت که با این مبلغ آپارتمانی برای آنها تهیه شد. اما چندی قبل این خانواده برای اینکه یک خانه مستقل داشته باشند، آپارتمان مذکور را فروخته و زمین وقفی را با 45تومان هزینه خریداری کردند تا در آن ساخت‌وساز صورت گیرد و خود منزلی را اجاره کرده و در آن ساکن شدند و وسایلشان را به آنجا بردند.
فریور در ادامه گفت: پیمانکار و معماری که قرار بوده خانه جدید را برای این خانواده بسازند روز جمعه و بدون دریافت مجوز به دور از چشم مأموران شهرداری اقدام به ساخت کرده و روز جمعه هم در حال ساخت‌وساز غیرمجاز بوده اند که مأموران شهرداری اقدام به تخریب می‌کنند. البته ساخت‌وساز غیرمجاز در حالی انجام شده که صدور پروانه برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در شهرداری‌ها رایگان است. خانواده معلول صاحب ملک به محض مطلع شدن از تخریب سازه به محل آمده و به نشانه اعتراض در خرابه‌ها نشستند و اخباری که گفته می‌شود این خانواده در زمان تخریب در خانه سکونت داشتند، کذب محض است.
وی گفت: مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور به محض مطلع شدن از این موضوع من را مأمور رسیدگی به این مسئله کردند که شبانه به محل زندگی این خانواده رفتیم و پیشنهاد کردیم که می‌توانند در خوابگاه‌های بهزیستی زندگی کنند اما آنها موافقت نکردند. بهزیستی هم‌اکنون هزینه رهن و اجاره یک سال و وسایل مورد نیاز آنها را تأمین کرده است.
همچنین در واکنش به این حادثه رئیس سازمان بهزیستی نیز گفت: شیوه اقدام شهرداری ارومیه در تخریب منزل مسکونی یک خانواده معلول، آن هم در آستانه سال جدید، با هر توجیهی نهایت بی‌تدبیری و مغایر با اصول شرع و اخلاق اسلامی است. دستور موکد برای رسیدگی به وضعیت این خانواده صادر شده و امیدوارم که مسئولان بخش‌های مختلف کشور، محدودیت‌های قشر معلول را درک کنند و دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید