• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 18 دی 1398
کد مطلب : 92359
+
-

سوگواره‌هایی برای سردار

مکث
سوگواره‌هایی برای سردار

فاطمه کاظمی - همدان-خبرنگار

پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در روزهای گذشته در شهرهای مشهد، اهواز، آبادان، خرمشهر، تهران، قم و کرمان تشییع شد اما سایر شهرهای ایران هم در سوگ این شهیدان مراسم عزاداری و راهپیمایی برگزار کردند.
گیلان، البرز،‌ قزوین، فارس، زنجان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، یزد، همدان، مرکزی، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، اصفهان، خراسان‌جنوبی، خراسان شمالی، سیستان‌وبلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد از استان‌هایی بودند که در روزهای گذشته برای شهدای مقاومت سوگواری کردند.  روز گذشته (سه‌شنبه) هم هم‌زمان با تشییع پیکر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در کرمان، مردم همدان در تجمعی باشکوه در سوگ این شهید بزرگوار و همرزمانش عزاداری کردند. در این تجمع که از میدان امام خمینی (ره) به سمت آرامگاه بوعلی و امامزاده عبدالله (ع) ادامه داشت، صدها همدانی حضور داشتند. پیش از این نیز مردم همدان با راه‌اندازی پویشی خواستار تشییع پیکر شهید سلیمانی در همدان شده بودند.
روز گذشته (سه‌شنبه) میدان مرکزی همدان محل تجمع صدها همدانی بود که چند روز متمادی است در عزای سردار دل‌ها سوگوارند؛ جمعیتی که شاید همدان پیش از این هرگز به خود ندیده بود. مردم داغدار همدان با سر دادن شعار «لبیک یا حسین» و «هیهات من الذله» اعلام کردند که راه شهید «سلیمانی‌ها» ادامه دارد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه این شهر در این تجمع گفت: شهید سردار سلیمانی با مقاومت، تلاش و مجاهدت خود احساس غرور را به ایرانی داد و قدرت‌های عالم را با صلابت خود زمین‌گیر کرد. او با تفکر داعش و تکفیری که ساخته آمریکا بود، مبارزه کرد و به همین دلیل عزیز شد.
آیت‌الله حبیب شعبانی  افزود: شاید خیلی از افراد جمع حاضر مراوده‌ و آشنایی زیادی با شهید نداشتند، اما با رفتن او بغض کردند که عالم دید و جهان حیرت‌زده شد. این عظمت یک انسان و مجاهد فی سبیل‌الله و مخلص است، کسی که عمر خود را برای خدمت به کشور و امنیت جامعه صرف کرد. امروز امنیت خود را مدیون شهید سردار سلیمانی و مدافعان حرم هستیم.  مردم استان فارس هم در همین روز با حضور در یک راهپیمایی و تجمع در شیراز، یاد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند و بر تداوم راه مقاومت تاکید کردند. این راهپیمایی و تجمع باشکوه در شیراز و حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) برگزار شد. در مسیر راهپیمایی و عزاداری سردار سلیمانی در شیراز حضور پرشمار افغان‌های ساکن این شهر به چشم می‌آمد که در بین آنها روحانیون، کفن پوشان و لباس رزم پوشان کشور افغانستان نیز مشاهده می‌شدند که در مسیر سینه‌زنی می‌کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید