• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 17 دی 1398
کد مطلب : 92270
+
-

اردوی خارجی ممنوع!


مدیرعامل باشگاه سپاهان مدعی شده که اردوی تیم فوتبال این باشگاه در ترکیه به دستور سازمان بازرسی کل کشور لغو شده است.مسعود تابش به خبرگزاری فارس گفته است: «لغو اردوی خارجی بحث مالی نبوده، این مسئله به‌خاطر نامه‌ای است که سازمان بازرسی کل کشور به‌صورت مکتوب به ما داده است. لغو این اردو به‌خاطر بحث امنیتی بوده و دقیقا به همان دلیل سایر باشگاه‌ها هم اردوی خارجی خودشان را لغو کرده‌اند.»ساعتی پس از این مصاحبه، شایعه شد که اردوی تیم فوتبال پرسپولیس هم که قرار بود در قطر برگزار شود، لغو شده است. حسین قدوسی، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه همشهری این شایعه را تکذیب کرد: «نامه‌ای از بازرسی کل کشور به‌دست ما نرسیده. داریم کارهای سفرمان را پیگیری می‌کنیم.» 
طبق برنامه‌، تیم پرسپولیس فردا باید به دوحه سفر کند. گفته می‌شود حتی بازی دوستانه با الشحانیه، تیمی که رامین رضاییان در آن بازی می‌کند، قطعی شده است.برخلاف باشگاه پرسپولیس، مسئولان تیم شهرخودرو مشهد تأیید می‌کنند که اردوی این تیم در امارات به دستور سازمان بازرسی کل کشور لغو شده است. جواد طاری‌بخش، مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال شهرخودرو به همشهری گفت: «قرار بود تیم ما در تعطیلات نیم‌فصل به امارات برود اما به‌خاطر نامه سازمان بازرسی کل کشور، برنامه را تغییر دادیم.»هنوز مشخص نیست که سازمان بازرسی کل کشور با استناد به کدام ماده قانونی و برای چه مدت زمانی باشگاه‌های فوتبال را از برپایی اردو در خارج از کشور منع کرده است.مهدی تاج، رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال، اردیبهشت‌ماه امسال خبر داده بود که از این پس اردوهای خارجی تیم‌های فوتبال محدود خواهد شد. او گفته بود: «با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری که کشور باید یک آرایش دفاعی داشته باشد، جلسه‌ای با حضور وزیر ورزش و ۱۶ تیم لیگ برتری برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که حتی‌المقدور باشگاه‌ها از امکانات داخلی استفاده کنند و حتی اردوهای خود را در کشور برگزار کنند.»
با وجود صحبت‌های تاج، چند‌ماه بعد تیم‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان، اردوی پیش‌فصل‌شان را در ترکیه برپا کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید