• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 17 دی 1398
کد مطلب : 92260
+
-

طواف سردار در حرم کریمه اهل بیت ع

طواف سردار در حرم کریمه اهل بیت ع

روح الله کریمی _  قم- خبرنگار

  پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت روز گذشته (دوشنبه) در شهر قم تشییع و در حرم حضرت معصومه (س) طواف داده شد. پیکر مطهر شهدا ابتدا به ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ع) انتقال داده شد و روی دستان مردم قرار گرفت و سپس در مسیری 7کیلومتری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع شد.

به گزارش گروه ایرانشهر، ساعت‌ها پیش از شروع مراسم مردم زیادی نه تنها از قم بلکه از استان‌های همجوار و حتی استان‌های دورتر چون کهگیلویه‌وبویراحمد با لباس محلی به خیابان آمده بودند و انتظار می‌کشیدند. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود پیکر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سه شهید مقاومت از ساعت ۱۴ دیروز و پس از اقامه نماز ازسوی رهبرمعظم انقلاب و تشییع میلیونی در تهران به قم منتقل شود، اما سیل خروشان تشییع کنندگان در تهران، اجرای مراسم را با تاخیر 3ساعته مواجه کرد و بالگرد حامل پیکر مطهر سردار سلیمانی و شهدای مقاومت ساعت 17 وارد قم شد.

در میان شرکت کنندگان مراسم تشییع پیکر شهیدان مقاومت، جمعی از عراقی‌ها نیز به عزاداری پرداختند. زائران و طلاب برخی کشورهایی همچون پاکستان، هندوستان و افغانستان نیز با پرچم این کشورها در این مراسم حضور داشتند و شعارهای ضد استکباری سر می‌دادند.
حضور شهروندان سایر استان‌ها نیز در این مراسم پررنگ بود. تعدادی از اهالی استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد که با لباس محلی در این مراسم شرکت کرده بودند در گفت‌وگو با همشهری از ابراز ارادت خود به سردار سلیمانی گفتند. یکی از آنها گفت: از روزی که خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیدم آرام و قرار ندارم. سردار حق بزرگی بر گردن ما دارد. کمترین کاری که می‌توانستم انجام دهم حضور در مراسم تشییع پیکر ایشان است.
پیکر پاک سردار شهید و همرزمان باوفایش بعد از رسیدن به قم همراه با عزادارن و مسئولان و علما به آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) منتقل شد. مراجع و علمای برجسته حوزه‌های علمیه نیز با حضور در حرم مطهر، با پیکر پاک شهیدان مقاومت وداع کردند. در این مراسم که هنگام نماز مغرب و عشاء برگزارشد، علما و بزرگان حوزه ازجمله آیت الله مکارم شیرازی، آیت‌الله حسین نوری همدانی، آیت‌الله جعفر سبحانی و آیت‌الله سیدمحمد علی علوی گرگانی و جمعی دیگر از مراجع تقلید و علمای دینی برای استقبال از پیکر شهیدان مقاومت به ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) حضور یافتند. پیکر پاک شهیدان مقاومت در میان شور وصف ناپذیر مردم قم پس از طواف در حرم، به سمت بلوار حرم تا جمکران حرکت کرد.
بسیاری از مردمی که در این مراسم باشکوه حضور داشتند از پیر و جوان و از هر قوم و ملیتی تصویر سردار سلیمانی را در دست داشتند. از ویژگی‌های تشییع باشکوه شهدای مقاومت در قم انتظار چندساعته مردم برای شروع مراسم بود. انتظاری که برایشان سخت نبود و با عشق همراه بود. 
یکی از شهیدانی که روز گذشته در قم تشییع شد، شهید مظفری‌نیا بود. با هماهنگی‌های انجام شده پیکر مطهر شهید مظفری‌نیا که اهل کهک از توابع قم هستند، امروز (سه‌شنبه) بعد از تشییع، در مقبره‌الشهدا حرم مطهر به خاک سپرده می‌شود. مقبره‌الشهدا در صحن امام رضا (ع) نزدیک در شماره ۶ قرار دارد که از گذشته تا به امروز میزبان پیکر مطهر شهدا در حرم مطهر بوده است.
شهید مظفری‌نیا از همرزمان شهید سپهبد قاسم سلیمانی بود که در حادثه بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه با حمله تروریستی آمریکا به کاروان حشدالشعبی در بغداد به همراه سردار سلیمانی و جمعی از فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت به شهادت رسید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید