• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 17 دی 1398
کد مطلب : 92257
+
-

بدرقه شهدای مقاومت در آبادان و خرمشهر

بدرقه شهدای مقاومت در آبادان و خرمشهر

 تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت روز یکشنبه در اهواز با حضور پرشکوه مردم برگزار شد، اما امروز (سه‌شنبه) قرار است شهید «ابومهدی المهندس» و دیگر شهدای مقاومت بار دیگر روی دست مردم آبادان و خرمشهر تشییع و به سمت بصره بدرقه شوند.

به گزارش گروه ایرانشهر، استاندار خوزستان با بیان اینکه پیکر «ابومهدی المهندس» و دیگر شهدای مقاومت با هدف طواف در حرم حضرت رضا (ع) به ایران آورده شده بود، به همشهری می‌گوید: پیکر این عزیزان قرار است به کشور عراق و شهر بصره بازگردد. در مسیر بازگشت مردم و مسئولان آبادان و خرمشهر درخواست کردند که با تشییع به ایشان ادای دین و احترام کنند. به‌ویژه «ابومهدی المهندس» که در سیل اخیر خوزستان تجهیزات حشدالشعبی را برای کمک به مردم آورده بودند، دین بزرگی به گردن مردم خوزستان دارند.
غلامرضا شریعتی دراین باره توضیح می‌دهد: در ایام سیل حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی برای کمک به خوزستان آماده بودند و همکاری‌ زیادی با مجموعه مدیریت بحران استان داشتند. آن زمان همه دستگاه های اجرایی استان و امکانات در مناطق مختلف درگیر بودند و در پایین دست استان از جمله روستاهای شادگان، خرمشهر و تا حدودی هم آبادان گرفتار آب‌گرفتگی شدیم. در همین زمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کمک‌ها و تجهیزات مورد نیاز از جمله بیل میکانیکی و لودر از حشدالشعبی وارد مناطق درگیر با سیلاب شد. به همین دلیل مردم این استان ارادات ویژه‌ای به این عزیزان دارند. 
وی با بیان اینکه پیکر شهدای مقاومت بعد از تشییع به شلمچه می‌رود، می‌افزاید: پیکرها در شلمچه تحویل مسئولان عراقی می‎شوند تا به شهر بصره برود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار خرمشهر نیز با بیان اینکه مردم از هر قشر و سن و قومیت با بی‎قراری منتظر حضور شهدای عزیز مقاومت در خرمشهر و آبادان هستند، به همشهری می‌گوید: مراسم صبح ساعت8 از فرودگاه آبادان به سمت پل مقاومت خرمشهر و سپس خیابان چهل متری و مرز شلمچه برگزار می‌شود. 
احمد زابلی دلیل برگزاری مراسم را درخواست‌های متعدد و اشتیاق همه اقشار به‌ویژه عشایر و طوایف مختلف می‌داند و می‎افزاید: این برنامه فقط به صورت تشییع و بدرقه برگزار می شود.  پیکر مطهر شهید ابومهدی المهندس بعد از تشییع باشکوه در شهرهای مختلف کشور، حالا در آبادان و خرمشهر،  به مرز شلمچه خواهد رفت تا به عراق بازگردانده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید