• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 17 دی 1398
کد مطلب : 92216
+
-

خبرها/شهر

سلیمانی، قهرمان من


تهران بعد از رستاخیز بزرگ، همچنان با یاد و خاطره سردار سلیمانی عجین است. در کنار تصاویر گسترده این شهید بزرگ طرح‌های گرافیکی متعدد در جای جای خیابان‌های شهر تهران خودنمایی می‌کند. گروه‌های مردم با حک تصویری از شهید سلیمانی و با عبارت «قهرمان من» یاد و خاطره رشادت‌های این شهید بزرگ را گرامی می‌دارند. تهران تا روزها خاطره این سردار بزرگ و مراسم دیروز را به یاد خواهد داشت.


شلوغ‌ترین روز متروی تهران در 20سال اخیر

دیروز در پی برگزاری مراسم باشکوه بدرقه سردار شهید قاسم سلیمانی، سرفاصله قطارهای مترو برای افزایش جابه‌جایی مسافرها به ۲ دقیقه کاهش پیدا کرد که در نوع خود بی‌سابقه است.شرکت بهره‌برداری مترو در این‌باره از کاهش سرفاصله‌های قطارهای خط ۴ به ۲ دقیقه برای افزایش سرویس‌دهی به شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی خبر داد. این شرکت در مورد شلوغی ایستگاه‌های مترو با توجه به تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی اعلام کرد: متروی تهران در روز دوشنبه با استفاده از ۱۰۰ درصد توان ناوگان خود به مردم خدمت‌رسانی کرد به‌گونه‌ای که هیچ قطاری در پایانه‌ها متوقف نبود و همه قطارها فعالیت داشتند. همچنین تمامی قطارهای خط ۴ مترو که در مسیر تشییع پیکرها قرار گرفتند به‌دلیل افزایش تقاضای سفر با سرفاصله زمانی ۲ دقیقه سرویس‌دهی کردند. با توجه به استقبال زیاد مردم از مراسم تشییع پیکر سپهبد قاسم سلیمانی جمعیت زیادی در ایستگاه‌های مترو به‌خصوص ایستگاه تئاتر شهر و انقلاب ماندند و امکان خروج از ایستگاه را نداشتند. بنابراین با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته سرفاصله حرکت قطارها را به ۲ دقیقه رساندیم تا نسبت به جابه‌جایی مسافران به سرعت اقدام شود. همچنین فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: مراجعه به ایستگاه‌های متروی تهران از ساعات ابتدایی صبح دوشنبه بسیار زیاد بود و یک روز تاریخی برای مردم ایران و همچنین متروی تهران ثبت شد، چرا که همه مردم برای بدرقه پیکر قهرمان وطن جمع شده بودند. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران افزود: شبکه مترو با تمامی توان کار می‌کند و تا آخر وقت دیشب به فعالیت ادامه داد. وی درباره ایستگاه‌هایی که بیشترین جمعیت در آنجا حضور داشتند، اظهار داشت: ایستگاه‌های نزدیک مسیر اصلی مراسم تشییع بسیار شلوغ بود و خیابان‌ها پاسخگوی ازدحام جمعیت نبودند، چه برسد به مترو. در این شرایط ورود این حجم جمعیت به مترو بی‌سابقه بود و یک بدرقه تاریخی در تهران ثبت شد. در مسیر اصلی بدرقه در خیابان انقلاب، دروازه دولت و میدان ولیعصر با ازدحام بسیاری روبه‌رو بود. حتی خط ۵ متروی تهران- کرج نیز با تمام ظرفیت به مردم خدمت‌رسانی کرد.


حرکت آمریکا بی‌پاسخ نمی‌ماند 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: حرکت آمریکا بی‌پاسخ نمی‌ماند و در زمان و مکان مناسب، مسئولان کشوری و لشکری پاسخی قاطع به این اقدام خواهند داد. به‌گزارش باشگاه خبرنگاران، زهرا صدراعظم نوری که در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی سخن می‌گفت، اضافه کرد: سردار سلیمانی سردار دل‌ها بود، حضور مردم نشان می‌دهد که چقدر سردار سلیمانی برای آنها عزیز بود و مردم نیز همواره قدرشناس خدمات او هستند. احمد مسجد‌جامعی، عضو فرهنگی شورای شهر تهران هم در حاشیه این مراسم، غیرقانونی دانستن حضور آمریکایی‌ها در عراق را نخستین ثمره خون سردار سلیمانی دانست و گفت: مردم ایران با حضور در تشییع میلیونی پیکر سلیمانی قدرشناسی خود را نشان دادند.


آلودگی صوتی خطرناک در 11نقطه تهران

براساس اطلاعات ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران، در ۱۱نقطه، آلودگی صوتی در مرحله خطرناک قرار دارد. به‌گزارش همشهری، براساس اطلاعات منتشر شده از ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران، ایستگاه‌های نیروهوایی، خراسان، بزرگراه افسریه، میدان نماز، بعثت، میدان الغدیر، آذری، مترو، گمنام، صنعت و همت ایستگاه‌هایی هستند که شاخص آنها بالای ۷۰ و خطرناک است. همچنین ۱۱نقطه دارای شاخص آزاردهنده و ۵نقطه نامناسب برای کودکان و بیماران است و از میان ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران تنها 2نقطه وضعیت مناسب و سالم دارند.


بازگشت آلودگی هوا به تهران

بنابر پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوا صبح امروز (سه‌شنبه ۱۷ دی ماه) در بیشتر مناطق، کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.به گزارش همشهری، براساس این گزارش، در روز سه‌شنبه با برقراری جو آرام و آسمان صاف شرایط مناسبی برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نمی‌شود و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. انباشت آلاینده‌ها طی روز همراه با افزایش حجم ترافیک در غروب سه‌شنبه سبب می‌شود که بر میزان غلظت ذرات معلق نسبت به دوشنبه شب افزوده شود. بنابراین پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید