• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 17 دی 1398
کد مطلب : 92200
+
-

انتخاب پرده مناسب

 اگر قصد تغییر فضا یا  بهبود دکوراسیون منزل یا محل کار خود را دارید انتخاب پرده با جنس، رنگ و مدل مناسب و زیبا با توجه به بودجه‌تان برای قسمت‌های مختلف، از ساده‌ترین راه‌های انجام این کار است اما تنوع عرضه این محصولات در بازار به همان اندازه که قدرت خرید شما را افزایش می‌دهد، انتخاب نوع پارچه و مدل پرده را سخت‌تر می‌کند.
   برای انتخاب پرده مناسب با فضای مدنظرتان نخستین اصل رنگ پرده است. قبل از مراجعه به مراکز خرید پارچه یا سفارش دوخت پرده، مشخص کنید که آیا می‌خواهید پرده با رنگ دکوراسیون منزلتان هماهنگ بوده یا رنگی کاملا متضاد داشته باشد. اگر خواستار پرده هماهنگ با دکوراسیون هستید باید رنگ پرده را کمی پررنگ‌تر از رنگ دکوراسیون یا آن را همرنگ یکی از وسایل منزل مثل فرش انتخاب کنید.
   اگر قصد شما از خرید پرده فقط جلوگیری از ورود نور به منزل است باید پرده‌های آستردار بخرید اما اگر می‌خواهید نور نیز وارد فضای خانه شود باید انواع بدون آستر را خریداری و نصب کنید. توجه کنید که آستر پرده علاوه بر محافظت از نور آفتاب، طول عمر پرده را نیز افزایش می‌دهد.
   انتخاب جنس پرده نیز بستگی به استفاده از آن برای قسمت‌های مختلف منزل یا محیط کار دارد اما معمولا برای اتاق پذیرایی باید پرده حالت رسمی‌تر داشته باشد، پس باید به سراغ پرده‌هایی با جنس ابریشمی و مخمل بروید اما برای اتاق‌خواب و آشپزخانه، پرده‌‌ای با جنس حریر و کتان را انتخاب کنید.
   از نظر ساده یا طرح‌دار بودن پرده نیز باید به یک اصل کلی توجه کنید؛ اگر مبلمان منزل یا محل کار شما ساده باشد، بهتر است پرده طرح‌دار انتخاب کنید اما در صورتی که مبلمانی با طرح شلوغ دارید، بهتر است پرده را ساده انتخاب کنید.
   برای خرید هر نوع پرده‌ای بهتر است اندازه دقیق محل نصب آن را به همراه داشته باشید تا علاوه بر استفاده از امتیاز خرید پرده‌های آماده با قیمت مناسب در پرده‌فروشی‌ها، در اندازه پرده با مشکل مواجه نشوید. بر این اساس طول پرده را باید طوری اندازه‌گیری کنید که پایین پرده با زمین فاصله نداشته و به زمین برخورد کند، عرض پرده هم باید تقریبا دوبرابر عرض پنجره باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید