• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 16 دی 1398
کد مطلب : 92152
+
-

میراث حاج قاسم

نگاه
میراث حاج قاسم


احمد جعفری چمازکتی ـ شاعر و روزنامه‌نگار

2 دهه قبل، وقتی ایالات متحده آمریکا اراده می‌کرد می‌توانست به هرکشوری لشکرکشی کند و منابع و ثروت ملی آنان را به یغما ببرد. تکیه آمریکایی‌ها به ادوات و قدرت نظامی و اطمینان آنان از متفرق بودن ملت‌ها، بر گستاخی آنان به تجاوزگری می‌افزود تا اینکه عصر حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.
سردار شجاع ایرانی، عنصر مبارزه و همبستگی را در میان جوانان ملت‌های خاورمیانه بیدار کرد تا آنان با خودباوری و تکیه بر داشته‌های خود، قدم به میدان مبارزه با دشمن بگذارند. حاج قاسم طی 2 دهه تلاش در خاورمیانه، با تربیت مبارزان راه آزادی و استقلال، راه نفوذ استعمارگران را در منطقه خاورمیانه بست.
سرویس‌های اطلاعاتی غرب، هرگز تصور نمی‌کردند که تروریست‌های آموزش‌دیده توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، این‌گونه به‌دست جوانان و مبارزان عرب منطقه، تار و مار شوند.
شکست خفت بار ارتش اسرائیل در جنگ 33روزه لبنان، به زانو درآمدن سعودی‌ها و هم‌پیمانان‌شان در یمن و نابودی داعش در عراق و سوریه به‌دست شاگردان و همرزمان حاج قاسم، موید این حقیقت است که سردار شجاع ایرانی تکثیر شده است. حالا، حاج قاسم سلیمانی یک فرهنگ است، پرچم همیشه در اهتزاز مبارزه با ظلم و ستم غربی‌ها، در جهان اسلام است. ماشین ترور غرب که وابسته به فناوری‌های مادی است هیچ‌گاه نمی‌تواند این فرهنگ را ترور کند.
جوانان مومن و شجاع جغرافیای اسلام، زیر سایه فرهنگ حاج قاسم، تا بیرون‌راندن آخرین سرباز متجاوز غربی در منطقه خاورمیانه، از تکاپو دست نخواهند کشید.
میراث حاج قاسم سلیمانی در جغرافیای جهان اسلام، خودباوری و تکیه بر داشته‌ها و ارزش‌های ملی، تسلیم ناپذیری در مقابل زورگویی متجاوزان غربی و دفاع از عزت و شرف مسلمانان است که این میراث نامیراست.

این خبر را به اشتراک بگذارید