• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 20 اسفند 1396
کد مطلب : 9204
+
-

یزدی‌ها چشم‌انتظار آب

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد از جریان دوباره انتقال آب از کوهرنگ به استان خبر داد و گفت: یزدی‌ها به‌شدت نیازمند آب انتقالی خارج از استان برای مصرف بهداشت و شرب هستند.

به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی افزود: 3‌روز گذشته از سوی افرادی به تیر برق ایستگاه پمپاژ آب انتقالی به یزد آسیب‌هایی وارد شد و کار تعمیر و مرمت با هماهنگی مسئولان استان‌های یزد و اصفهان سریعا انجام شد. وی اضافه کرد: انتظار می‌رفت بعد از اتمام تعمیرات تا صبح شنبه، انتقال آب به استان دوباره جریان یابد که متأسفانه تکرار آسیب در یکی دیگر از نقاط خط انتقال برق به ایستگاه پمپاژ آب موجب تأخیر در انتقال شد. معاون سیاسی استانداری یزد ادامه داد: هم‌اکنون مرمت خط برق‌رسانی انجام شده و شاهد جریان دوباره انتقال آب هستیم. وی با بیان اینکه نیمی از آب شرب و بهداشت مردم استان از آب انتقالی تأمین می‌شود، تأکید کرد: به‌دلیل قطع آب، از دیروز تاکنون از سایر ذخایر همچون چاه‌ها برای تأمین آب شرب استفاده شد که این موضوع به‌دلیل کمبود منابع موجود در استان، فشارهایی را بر منابع وارد کرده است.

ادامه اعتراض در اصفهان

آخرین خبر از اعتراض کشاورزان شرق اصفهان اینکه، گروهی از کشاورزان معترض مقابل دفتر نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و خواهان رسیدگی به مشکلات ناشی از کم‌آبی شدند. این کشاورزان پلاکاردهایی همراه خود داشتند که در یکی از آنها با درج تصویری از زاینده‌رود پرآب، آمده است: «ما زاینده‌رود را اینگونه می‌خواهیم.»

در انتظار تونل سوم

یک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات احداث تونل سوم تامین شده و تا سال۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش ایمنا، حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه تا دو‌سال دیگر آبگیری تونل سوم کوهرنگ انجام می‌شود، گفت: سال۱۳۹۸ آبگیری و سال۱۳۹۹ بهره‌برداری آن انجام می‌شود؛ البته اینها منوط به تأمین اعتبارات است و امید داریم دوباره مانعی بر سر راه آن ایجاد نشود. نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به پرداخت حق کشاورزان اضافه کرد: خسارت توقف کشت به کشاورزان تا پایان هفته پرداخت می‌شود. یکی دیگر از نمایندگان اصفهان هم با اشاره به اعتراضات اخیر مردم ورزنه نسبت به نادیده گرفته شدن حقابه خود، گفت: مردم اصفهان ۱۴سال این مشکلات را تحمل کرده‌اند، حال این یک سال دیگر هم صبوری کنند تا برنامه‌های تونل سوم، جبران خسارت کشاورزان و تغییر الگوی کشت اجرایی شود.
حیدرعلی عابدی افزود: استاندار تمام تلاش خود را در زمینه رفع مشکل کشاورزان و تأمین حقابه آنها انجام داده و خوب است که به وی فرصت داده شود تا بتواند برنامه‌های خود را عملیاتی کند. محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان هم اعلام کرد: در آستانه شب عید تا پایان هفته مبلغی برای پرداخت خسارت نکاشت به کشاورزان شرق پرداخت می‌شود.  وی گفت: صنایع برای آبی که مصرف می‌کنند باید بها بپردازند که به صندوقی برای حمایت از کشاورزان واریز می‌شود. وی قول داد با طرح‌های پیش‌بینی شده در دو سال آینده وضعیت را به سود کشاورزان دگرگون کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید