• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 14 دی 1398
کد مطلب : 91967
+
-

مسیح دروغین در 10قسمت

نتفلیکس سال جدید را با سریالی درباره ادعای بازگشت مسیح آغاز کرد

گزارش روز
مسیح دروغین در 10قسمت


آرش نهاوندی ـ مترجم

نتفلیکس سریال مسیح(ع) را در روز اول ژانویه2020 روانه بازار کرد.
 خالق این سریال «مایکل پترونی» فیلمنامه نویس و کارگردان استرالیایی است. در نخستین فصل این سریال 10قسمتی، مهدی دهبی، تامر سیسلی، میشل مونگام و حان اورتیس بازی می‌کنند. به گزارش نیشن، اگر با دیدن این سریال دنبال داستانی هستید که در خاورمیانه رخ می‌دهد، سریال مسیح ناامیدتان خواهد کرد. داستان سریال درباره یکی از مدعیان دروغین پیامبری است؛ مردی که در خاورمیانه مدعی می‌شود حضرت مسیح(ع) است که به زمین بازگشته است. بازگشت این فرد در ظاهر همراه با اتفاقاتی است که  باعث بروز شبهه‌هایی درباره وی در جامعه آمریکا می‌شود. یک مأمور سی‌ای‌ای مأمور می‌شود تا درباره فردی که مدعی شده حضرت مسیح است، تحقیقاتی انجام دهد. اگرچه برخی از قسمت‌های این سریال اینترنتی در اردن ساخته شده اما کمیسیون سلطنتی این کشور مخالف نمایش سریال در اردن است.
البته به‌نظر می‌رسد که جنجالی و بحث‌برانگیز بودن می‌تواند برای یک سریال تلویزیونی مثبت باشد و باعث بالا بردن اشتیاق در علاقه‌مندان برای دیدن آن شود. سازندگان چنین سریال‌هایی اغلب وعده می‌دهند که وارد مباحث و موضوعاتی شوند که خیلی‌ها از پرداختن به آن اجتناب می‌کنند.  در این‌گونه از سریال‌ها همچنین به طور غیرمتعارف به تابوها می‌پردازند. البته در سریال مسیح هیچ‌یک از این اتفاقات رخ نمی‌دهد. اغلب قسمت‌های این سریال بر محور این سؤال متمرکز است که آیا مسیح (مدعی پیامبری که نقشش را مهدی دهبی، بازیگر تونسی-بلژیکی بازی می‌کند) واقعا برای بار دوم به زمین بازگشته؟ دهبی، با چهره‌ای خونسرد و آرام به‌خوبی در نقش یک فرد مرموز ظاهر شده است. 
بازی او چنان گیراست که ذهن مخاطب به‌شدت درگیر این فرد و سریال می‌شود و از خود می‌پرسد آیا همه‌‌چیز واقعی است یا اینکه توطئه و دسیسه‌ای در کار است؟ هنوز 2دقیقه از آغاز این سریال نگذشته ما او را می‌بینیم که در میان جمع انبوهی از مردم در دمشق آسیب‌دیده از جنگ و درحالی‌که این شهر از همه‌سو تحت محاصره داعش قرار دارد، ایستاده و به مردم هشدار می‌دهد که جذب گروه تروریستی داعش نشوند.
 او در خلال سخنرانی خود شرح می‌دهد که داعش چگونه سخنان خداوند را تحریف کرده تا به اهداف خود برسد. در همین حین یک توفان شن ماوراءالطبیعی شهر را درمی‌نوردد و باعث عقب‌نشینی گسترده داعش می‌شود و همین مسئله باعث می‌شود تا 2هزارنفر به مسیح اقبال پیدا کنند. اوا گالر (با بازی میشل موناقان) که یک مأمور پرکار سی‌ای‌ای است، نسبت به عملکرد مسیح و اهدافش بسیار شک و تردید دارد، او تمام تلاش خود را متمرکز بر تعقیب مسیح کرده چراکه باور دارد این مرد می‌تواند در آینده باعث جرقه‌زدن جنگی جدید در خاورمیانه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :