• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 14 دی 1398
کد مطلب : 91960
+
-

ایران داغدار سردار شهید

خبر شهادت سردار شهید سلیمانی، از صبح دیروز فضای حقیقی و فضای مجازی نمی‌شناسد. به گزارش گروه ایرانشهر، کاربران فضای مجازی از سراسر ایران و دیگر کشورها در واکنش به این خبر طوفان توییتری با هشتگ #سردار_قاسم_سلیمانی به راه انداختند. مردم استان‌ها هم قبل و بعد از برپایی نماز جمعه در اقدامی خودجوش راهپیمایی کردند. آنها ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی آمریکا، شهادت سردار سلیمانی را به رهبر معظم انقلاب و ملت مقاوم ایران تسلیت گفته و تاکید کردند که در راه تحقق آرمان‌های شهیدان و پاسداری از ارزش‌های آنان از

ایران داغدار سردار شهید

پوپک قاسمی - اردبیل: حجت الاسلام ولی نظرپور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل هم به همشهری می‌گوید: راهپیمایی ضد آمریکایی - صهیونیستی بعد از نماز عبادی و سیاسی جمعه که در اردبیل به مانند سایر استان های کشور برپا شد اوج نفرت و انزجار مردم ایران را از آمریکای جنایتکار به نمایش گذاشت. دشمنان چهل سال است که در اشتباه هستند که فکر می‌کنند با شهید کردن می‌توانند ما را از راه خود بازدارند در حالی که با هر شهید ما مصمم‌تر به راه خود ادامه می‌دهیم و نخواهیم گذاشت خون شهیدان مان پایمال شود. 
فاطمه عزیزیان یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی می‌گوید: هر چند دشمن سردار سلیمانی را شهید کرد اما ما آمده‌ایم که بگوییم با صلابت‌تر و مصمم‌تر از همیشه راه شهیدان‌مان را ادامه خواهیم داد. منصور محب الهی دیگر شهروند اردبیلی هم می‌گوید: سردار سلیمانی مجاهد نستوه جهان اسلام بود که به آرزوی دیرینه خود رسید اما با رفتنش جهاد پایان نمی‌یابد و ما با جوانان رشیدی که سردار سلیمانی را الگوی خود قرار داده اند در مقابل جور و ستم خواهیم ایستاد.
مرتضی احمدپور - تبریز: مردم تبریز دیروز حضوری چندین برابر در نماز جمعه این شهر داشتند. تراکت‌ها و ویژه‌نامه‌های شهادت سرار سلیمانی همه جا در حال پخش شدن بود. فیلمی هم از سردار در مورد جایگاه شهادت در مصلی تبریز پخش می‌شد. راهپیمایی مردم هم از مصلی امام(ره) تا میدان ساعت برگزار شد. حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در گفت‌وگو با همشهری با بیان این که دشمنان بارها برای شهادت سردار سلیمانی برنامه‌ریزی کرده بودند عنوان می‌کند: این که شهادت این سردار با ایام ولادت حضرت زینب همزمان شده و وی افتخار دفاع از حرم زینبی را داشت بی‌معنی نیست. البته شادی آمریکا از این جنایت کوتاه مدت خواهد بود و به زودی تقاص این جنایت را خواهد دید. از نظرحقوقی هم این جنایت قابل پیگیری است چون تجاوز به حاکمیت کشوری دیگر است.
فاطمه کاظمی - همدان: نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان همدان در حاشیه راهپیمایی مردم همدان بعد از شهادت سردار سلیمانی به همشهری می‌گوید: گمان استکبار بر این است که جبهه مقاومت به امثال شهید سلیمانی وابستگی فردی دارد اما واقعیت این است که ما در چهل سال گذشته نشان داده‌ایم که حرکت و مسیری که نظام اسلامی در مبارزه با استکبار آغاز کرده، هیچگاه شخص‌محور نبوده است.
حجت الاسلام حبیب شعبانی ادامه می‌دهد: البته در هر برهه افرادی مجاهدت‌هایی داشته‌اند اما شخص‌محوری در نظام اسلامی وجود ندارد. حتی حضرت امام (ره) هم فرمودند اگر من نباشم مردم مسیر را ادامه می‌دهند. جریان مقاومت نیز در اسلام شکل گرفته و وابستگی فردی ندارد. البته این فاجعه برای مردم و ما بسیار تلخ است اما معنای این حرف تعطیلی و تضعیف جبهه مقاومت نیست. همه جوانانی که در این جمع می‌بینید ظرفیت سلیمانی‌شدن دارند. شاید تا ده، پانزده سال پیش اسمی از شهید سلیمانی نبود اما حالا اسم او در دنیا طلایه‌دار جبه مقاومت است، پس همین جوانان این راه را ادامه خواهند داد. سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان هم بیان می‌کند: در طول چهل سال بعد از انقلاب اسلامی جبهه مقاومت کار خودش را انجام داده است. دشمنان هزاران طرح راهبردی تعریف کردند تا بتوانند در منطقه تسلط پیدا کنند اما با وجود سربازانی مانند شهید سلیمانی طرح‌های دشمنان ابتر شد. قطعا در آینده هم همین‌طور خواهد بود و دشمنان با به شهادت رساندن یک سرباز ولایت به نتیجه‌ای نخواهند رسید. در طول دوران دفاع مقدس هم وقتی پرچمی از دست یک سرباز می‌افتاد هزاران مجاهد دیگر پرچم را در دست می‌گرفتند. بعد از شهادت سپهبد سلیمانی نیز این روند ادامه پیدا خواهد کرد.
فرحناز چراغی - کرمانشاه: علی اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با همشهری با تاکید بر این که شهادت قاسم سلیمانی مکتبی خواهد شد، بیان می‌کند: مکتب ما الگو گرفته از مکتب امام حسین (ع) است. امثال شهید حاج قاسم سلیمانی مریدان و سربازان واقعی این مکتب هستند. آثار شهادت حاج قاسم سلیمانی از زمان وجودش ماندگارتر خواهد بود. شهادت حاج قاسم مکتبی خواهد شد که سربازان بیشماری خواهد داشت. هیچگاه نام و یاد این شهید فراموش نخواهد شد بلکه مقابله با تروریست در پیکره جامعه اسلامی و تمامی ملت های آزادی خواه خواهد ماند.
وی شهید سلیمانی را سربازی مجاهد و با کفایت و خادم مردم می‌داند و تاکید می‌کند: سردار سلیمانی در تمام عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فعال و در مقاومت وایثار الگویی برای تمام ملت‌ها و مایه افتخار ایران و امید ولایت و ملت بود. بنده به عنوان یک سرباز حیفم می‌آید که به مردم تسلیت بگوییم باید شهادت چنین سرباز بزرگی را به مردم تبریک گفت. ایشان پاداش خود را گرفت و لایق شهادت بود. تنها مزد سردار شهادت بود.
اشکان جهان‌آرای - ساری: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران از صبح دیروز همراه با سراسر کشور، فراخوان برپایی مراسم راهپیمایی را منتشر کرد اما مازندرانی‌ها پیش از برپایی نماز جمعه در برخی شهرها با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری به سوگواری شهادت سردار سلیمانی پرداختند. در این باره سردار محمدحسین بابایی، فرمانده سپاه کربلای مازندران به همشهری می‌گوید: سردار سلیمانی رفت، اما راهش باقی ماند. امروز نه در ایران، بلکه در سوریه، یمن، لبنان، فلسطین، افغانستان و در همه کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی نیروهای جان بر کف مقاومت آماده ادامه راه این عزیز هستند. خون شهید قطعا فورانی بزرگی خواهد داشت. به ویژه سردار سلیمانی که چهره‌ای جهانی است. یادمان نمی‌رود که با ورود سردار سلیمانی به سوریه کشتار کودکان سوری به دست داعشیان امریکایی تمام شد و با تلاش و فرماندهی او امنیت به عراق برگشت. فراموش نمی کنیم که با همت سردار سلیمانی و امثال او مردم یمن از آن خفت و زاری نجات یافتند و این طور مردانه در مقابل بزرگترین ظالمان جهان مقاومت می‌کنند.
سردار عبدالله ملکی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران هم در این راهپیمایی با تأکید بر این که انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت، عنوان می‌کند: خون شهید سلیمانی جانی دوباره به انقلاب می‌بخشد. اربعین شهید سلیمانی مصادف با 22 بهمن است و این موضوع موجی بزرگ از استکبارستیزی را در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی جامعه ایجاد خواهد کرد.
فرشته رضایی - رشت: مجتبی اشجری، دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان هم اقدام شرورانه و از روی عجز و ناتوانی سران استکبار در به شهادت رساندن سردار سلیمانی را گواه راه راستین پاسداران انقلاب اسلامی و اقتدار جبهۀ مقاومت عنوان می‌کند و می‌گوید: شهید قاسم سلیمانی این اسوۀ مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی، دلدادۀ اندیشۀ ناب معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و مرید ولی‌امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای بود که عاشقانه پاسداری از انقلاب اسلامی تا پای جان را تعریفی دوباره کرد و سرافراز و خشنود به‌خیل عظیم شهدای اسلام پیوست. مردم ولایی و بصیر ایران اسلامی سال‌ها رشادت و مجاهدت مخلصانه و شجاعانۀ سردار سلیمانی در میدان نبرد با استکبار جهانی را هرگز از خاطر نخواهند برد تا آیندگان بدانند که عزت و بالندگی انقلاب اسلامی ایران مرهون خون پاک شهدایی آسمانی همچون قاسم سلیمانی‌هاست. 
مهدیه صالحی - اراک: رضا حیدری، یکی از حاضران در راهپیمایی می‌گوید: حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته مکتب حیات بخش اسلام و موجب افتخار مؤمنین و آزادیخواهان جهان بود و امروز به آرزوی چهل ساله خود یعنی شهادت در راه خدا نائل شد. شهادت سپهبد و سردار قلب‌ها و مرد خدا حاج قاسم سلیمانی خط پایان نیست و با شهادتش خون وی در رگ‌های تمامی ایرانیان و عدالت‌خواهان جهان جریان خواهد یافت و قطعاً راه سردار اسلام محکم‌تر و قدرتمندتر ادامه خواهد یافت.
زینت سادات محبی یکی از زنان شرکت کننده در این مراسم که اشک دور چشمانش را پر کرده بود با غم و اندوه بسیار خطاب به جنایتکاران آمریکا عنوان می‌کند: مگر با کشتن یک انسان آزاده می‌توانید جلوی راه اسلام را بگیرید، قطعاً بدانید حاج قاسم برای بعد از خودش انسان‌های مبارز و شهادت جو را پرورش داده است. علی رضایی، یکی دیگر از تظاهر کنندگان هم بیان می‌کند: خبر بهت آور و غیر منتظره شهادت مجاهد خستگی‌ناپذیر و سرباز رشید ولایت، حاج قاسم سلیمانی، در ترور ناجوانمردانه سردمداران تجاوز و جنایت جهان، قلوب مومنان و آزادی خواهان را به درد آورد. نظام قدرتمند اسلامی راه نورانی و سرافرازانه خود را تا پیروزی نهایی اسلام بر کفر ادامه خواهد داد و مطمئن باشید این خون‌ها راه پیروزی را هموارتر خواهد کرد. سعید فتحی نیز که عکس سردار سلیمانی را در دست های خود دارد اظهار می‌کند: ده‌ها قاسم سلیمانی جوان پرچم پر افتخار اسلام را بر قلل رفیع دنیا به اهتزاز در خواهند آورد و خواب خوش را از ستمگران و جنایتکاران عالم خواهند ربود تاانتقام خون‌های به ناحق ریخته شده را بگیرند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه: مکتب ما الگو گرفته از مکتب امام حسین (ع) است. امثال شهید سلیمانی مریدان و سربازان واقعی این مکتب هستند. آثار شهادت حاج سلیمانی از زمان وجودش ماندگارتر خواهد بود

امام جمعه همدان: گمان استکبار بر این است که جبهه مقاومت به امثال شهید سلیمانی وابستگی فردی دارد اما ما در چهل سال گذشته نشان داده‌ایم که حرکت نظام اسلامی، هیچگاه شخص‌محور نبوده است

این خبر را به اشتراک بگذارید