• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 14 دی 1398
کد مطلب : 91957
+
-

آغاز بارش در کشور از صبح امروز

آغاز بارش در کشور از صبح امروز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از امروز (شنبه) خبر داد. احمد ضیاییان به ایسنا گفت: سامانه بارشی در کل کشور از امروز فعال می‌شود و در چهارمحال و بختیاری، جنوب استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، جزایر واقع در مرکز خلیج‌فارس، شمال هرمزگان و غرب کرمان بارش‌ها شدت خواهد گرفت. همچنین بارش‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیر به‌صورت برف خواهد بود.
ضیاییان افزود: فردا (یکشنبه) نیز این سامانه در نیمه شرقی کشور فعال می‌شود. به‌طوری که در جنوب کرمان، جنوب شرق فارس، شمال سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش‌ها شدت خواهد یافت. وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز و کل نیمه شرقی کشور نیز شدت می‌یابد و خلیج‌فارس مواج می‌شود.
به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روز دوشنبه نیز در جنوب شرق، بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد. ضیاییان افزود: آسمان بیشتر مناطق کشور روز سه‌شنبه صاف است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، غلظت آلاینده‌ها افزایش یافته و سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود. البته به‌تدریج از بعد از ظهر این روز سامانه دیگری از شمال غرب وارد کشور می‌شود و بارش برف و باران در آذربایجان غربی و کردستان آغاز خواهد شد. سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است روز چهارشنبه نیز گستره بارش‌ها کل نیمه غربی کشور را فرا بگیرد و در دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز بارش به‌صورت برف باشد. سامانه بارشی همچنین روز پنجشنبه تمام کشور را فرا خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید