• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 14 دی 1398
کد مطلب : 91921
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/KrZR8
+
-

نگهبان کارگاه؛ شریک دزدان میلیاردی بود


سارق تحت تعقیبی که از سوی دادگاه به تحمل 5سال حبس محکوم شده بود باز هم دست به سرقت تازه‌ای زد. او با همدستی نگهبان یک کارگاه تجهیزات آنجا را که بیش از 2و نیم میلیارد تومان ارزش داشت شبانه سرقت کرد اما در نهایت دستگیر شد.
به گزارش همشهری، روز 28دی‌ماه سال گذشته سارقان ناشناس در جریان دستبرد به انبار یک شرکت صنعتی تجهیزاتی را به ارزش بیش از 2و نیم میلیارد تومان سرقت کردند. این تجهیزات شامل ژنراتوربرق، ژنراتوردیزل، کمپرسورباد، موتور برق و... بود اما این سرقت نمی‌توانست یک سرقت عادی باشد. وزن و حجم زیاد این تجهیزات به شکلی نبود که چند نفر بتوانند آنها را به‌راحتی جا‌به‌جا کنند و سرقت این وسایل نیاز به جرثقیل داشت. از سویی به‌نظر می‌رسید نگهبان کارگاه با سارقان همدست باشد؛ چراکه او نیز پس از این سرقت به‌طور ناگهانی ناپدید شده بود.
در چنین شرایطی بود که تحقیقات تخصصی پلیس آغاز شد تا اینکه مشخص شد عامل اصلی سرقت فردی به نام حامد است که با همدستی نگهبان انبار که مردی افغان بود نقشه این سرقت را عملی کرده است. آنطور که تحقیقات نشان می‌داد حامد توانسته بود نگهبان را فریب دهد و در ادامه با 2نفر دیگر و با استفاده از یک جرثقیل خاور به انبار رفته و تجهیزات را سرقت کرده‌اند. شاه‌کلید این سرقت، نگهبان افغان بود اما بررسی‌ها نشان می‌داد او به افغانستان گریخته است با این حال مأموران توانستند او را پیدا کنند. این مرد به مأموران گفت: حامد من را به مرگ تهدید کرد و گفت اگر اجازه ندهم وارد کارگاه شود من را می‌کشد. من هم از ترس قبول کردم و او در ادامه 8میلیون تومان به من داد تا با آن بتوانم فرار کند.
هرچه تحقیقات پیش می‌رفت مأموران به اطلاعات بیشتری از پشت پرده این سرقت و عامل اصلی آن دست می‌یافتند. چنان‌که معلوم شد حامد از سارقان سابقه‌داری است که به اتهام دست داشتن در 2پرونده سرقت احشام تحت تعقیب قرار دارد. او همچنین در پرونده دیگری به 5سال حبس محکوم شده بود و تحت تعقیب قرار داشت. هرچند او تلاش کرده بود ردی از خودش باقی نگذارد اما سرانجام مأموران موفق شدند در منطقه باقرشهر او را دستگیر کنند. متهم در بازجویی‌ها گفت: به نگهبان انبار 8میلیون تومان دادم و در ادامه با 2همدستم، با استفاده از یک جرثقیل به آنجا رفتیم و وسایل را سرقت کردیم. اوادامه داد: اموال مسروقه شامل مس، برنج و آهن‌آلات را به قوچ حصار منتقل کردیم و فروختیم. به‌دنبال اعترافات این متهم 2همدست دیگر او که از اتباع خارجی هستند نیز دستگیر شدند.
سرهنگ کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت گفت: متهم در بازداشت به سر می برد و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید